Gå til innhold

Svindel E post fra MC Afee?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en mistenkelig E post fra McAfee,de mener jeg har bedt om en rapport!Det har jeg ikke.Videre er jeg ubeskyttet og jeg må oppgradere,ved å klikke på en lenke,noe jeg så klart ikke har gjort.Jeg fornyet McAfee i mai, så det er ingen grunn til å gjøre det. Er det flere som har fått slike E poster?

Anonymkode: a80a7...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg har fått DRØSSEVIS av svindel-eposter de siste ukene (eller i hele sommer) fra avsendere som utgir seg for å være fra McAfee eller andre antivirusprogrammer. Subject-feltet er fylt ut med krisemaksimerende budskap, alt for å lure folk til å handle raskt og klikke på noe før de får tenkt seg om.

Du kan trygt slette dem. Avsender er som regel helt andre epostadresser enn det de utgir seg for å være fra, som er hacket og misbrukes.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for opplysningen! Fikk mange e poster fra dem tidligere,men dette var en "ny" trussel.Skal slettes! TS.

AnonymBruker
Skrevet

Sånne har jeg fått ørten stk av 

Anonymkode: ad161...876

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sånne har jeg fått ørten stk av 

Anonymkode: ad161...876

Samme her!

Heldigvis er jeg ikke dum nok til å tro på dette tullet, og klikker selvfølgelig ikke på noe av dette tullet.  

Anonymkode: b0d1d...063

Skrevet
On 8/4/2023 at 4:50 PM, AnonymBruker said:

Fikk en mistenkelig E post fra McAfee,de mener jeg har bedt om en rapport!Det har jeg ikke.Videre er jeg ubeskyttet og jeg må oppgradere,ved å klikke på en lenke,noe jeg så klart ikke har gjort.Jeg fornyet McAfee i mai, så det er ingen grunn til å gjøre det. Er det flere som har fått slike E poster?

Du veit at Microsoft har bygget inn en antivirus, brannmur og flere sikkerhetselementer i Windows. Gitt at du har Windows 10 eller 11 er det ganske ok kvalitet på det. McAfee er muligens noe av det verste der ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...