Gå til innhold

Kaste søppel, lukkede/knyttede poser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sekk som en gang rommet 10 kg kattemat. Har kastet søppel i den, men kan jeg bare lempe den oppi søpla ute uten å "forsegle" den på noen måte?

Anonymkode: 0fd60...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare knyte den igjen, sette en teip eller to på eller noe? 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør forsegle den. Masse "småboss" kan ramle utover og lage et forferdelig griseri og jobb for de som tømmer spannet, for ikke å snakke om hvis noen velter spannet ditt. Ta den oppi en bossekk, eller tape/stifte den igjen. 

Renovasjonsselskaper spesifiserer ofte i "reglene" for brukerne at boss skal være i forseglede poser i spannet. 

Anonymkode: e0325...4bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt off-topic men jeg forstår ikke helt dobbeltmoralen rundt plastposer. I det ene øyeblikket skal alt avfall være i knyttet pose, samtidig så har vi grønnskollingene som stadig skal gjøre plastposene dyrere og mindre tilgjengelige.

Plast er ikke noe særlig stort miljø- og klimaproblem om det faktisk kastes. Plast er bare et problem når det kommer på avveie i naturen. Plastposeavgiften er en ren fiskal avgift med et påskudd om at det er for miljøet. Det er lett å få flokken til å si "bææ" bare man sier det er for miljøet.

Anonymkode: ce065...c89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt off-topic men jeg forstår ikke helt dobbeltmoralen rundt plastposer. I det ene øyeblikket skal alt avfall være i knyttet pose, samtidig så har vi grønnskollingene som stadig skal gjøre plastposene dyrere og mindre tilgjengelige.

Plast er ikke noe særlig stort miljø- og klimaproblem om det faktisk kastes. Plast er bare et problem når det kommer på avveie i naturen. Plastposeavgiften er en ren fiskal avgift med et påskudd om at det er for miljøet. Det er lett å få flokken til å si "bææ" bare man sier det er for miljøet.

Anonymkode: ce065...c89

"Plastposer" gjøres ikke dyrere og mindre tilgjengelige. Tykke plastposer av den typen man når man handler på kiwi og sier ja til pose, gjøres dyrere, men er akkurat like tilgjengelig. Avfallsposer, spesielt laget for å kaste boss i, er tynnere, og det er derfor mindre plast pr pose. 

Anonymkode: e0325...4bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...