AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #21 Del Skrevet 4. august 2023 burde ikke hatt åpen bar da, jeg kommer ikke til og ha det siden det er dyr og jeg vet at den ikke klarer og styre seg med alkoholen Anonymkode: 9c26f...48e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelmesett Skrevet 4. august 2023 #22 Del Skrevet 4. august 2023 Herregud så kjipe folk er.. det er en fest... drikk og kos dere så lenge dere ikke lager kvalme så er det vel greit... folk er blitt så forbanna pripne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #23 Del Skrevet 4. august 2023 ti10 skrev (1 time siden): hvis gjester blir så fulle at de danser på bordet og spyr bak høyttaleren osv. ...... eller begynner å tafse på damene, eller at "tante Petra" skal danse sexy intimdans med unggutta. Har væt i et bryllup der noen hadde seg på toalettet. Anonymkode: fb4ea...7ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 4. august 2023 #24 Del Skrevet 4. august 2023 Velting av glass og avbrytelse av taler er uakseptabelt. Man kan ikke bli fullere enn at man fremdeles klarer å oppføre seg, uavhengig av setting. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #25 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg vet ikke hva grensen er. Men jeg synes ikke man skal bli full før kvelden etter middagen. Når alle danser er det ofte noen som blir ganske så fulle men jeg synes det går greit så lenge de ikke blir respektløse. Når alle danser blir det ikke så seriøs stemning så ok med noen folk som ikke er helt normale 😅 Anonymkode: ca9ea...f25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #26 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hva grensen er. Men jeg synes ikke man skal bli full før kvelden etter middagen. Når alle danser er det ofte noen som blir ganske så fulle men jeg synes det går greit så lenge de ikke blir respektløse. Når alle danser blir det ikke så seriøs stemning så ok med noen folk som ikke er helt normale 😅 Anonymkode: ca9ea...f25 Men ikke spying, eller ekkel oppførsel. Det er ikke greit. Og man blir ikke full under middagen under talene osv. Det er respektløst Anonymkode: ca9ea...f25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 4. august 2023 #27 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var i bryllup forrige helg hvor x antall gjester ble fulle. Det var et veldig ordentlig bryllup, god stemning, dans og sang, men det ble brått kaotisk når folk begynte å velte glass fra bord, snuble rundt omkring og avbryte taler. Andre gjester ble irriterte og det ble litt dårlig stemning. Det virket som brudeparet ble veldig slitne og lei av dette etter hvert de også. Får nesten lyst til å ha alkoholfritt bryllup den dagen jeg skal gifte meg selv, bare pga. den opplevelsen der, men vet at det ikke er så populært heller. Det finnes grenser tenker jeg, et par glass går som regel fint, men når det er snakk om et bryllup så tenker jeg at man kan holde seg for god til å bli sørpe full, men det er bare MIN mening. Dette er det eneste bryllupet jeg har vært i, og jeg drikker veldig lite selv, så lurer på hva som er normalt i bryllup. Vet jo selvfølgelig at det finnes grenser, men når er det greit å be folk om å roe seg ned eller kaste de ut? Anonymkode: b8d70...75f Det som er normalt å drikke. Et glass aperitiff eller coctail ved ankomst. Et glass hvitvin til foretten. 1/2 flaske rødvin til hovedretten. 1 glass desertvin til deserten eller avéc om det er kaffe til deserten. I tillegg 0,25 glass vin pr tale utover 4 normale taler. Så en longdrink fram til kaffen og kake og en kanskje 2 avéc. Så en longdrink til kanskje to fram til nattmat og da en 0,33 øl. Så en longdrink i timen fram til det er kvelden. Den siste timen kan det være lurt å gå over til alkoholfritt. Alt dette i løpet av tidsrommet 1500 til 0400. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 4. august 2023 #28 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var i bryllup forrige helg hvor x antall gjester ble fulle. Det var et veldig ordentlig bryllup, god stemning, dans og sang, men det ble brått kaotisk når folk begynte å velte glass fra bord, snuble rundt omkring og avbryte taler. Andre gjester ble irriterte og det ble litt dårlig stemning. Det virket som brudeparet ble veldig slitne og lei av dette etter hvert de også. Får nesten lyst til å ha alkoholfritt bryllup den dagen jeg skal gifte meg selv, bare pga. den opplevelsen der, men vet at det ikke er så populært heller. Det finnes grenser tenker jeg, et par glass går som regel fint, men når det er snakk om et bryllup så tenker jeg at man kan holde seg for god til å bli sørpe full, men det er bare MIN mening. Dette er det eneste bryllupet jeg har vært i, og jeg drikker veldig lite selv, så lurer på hva som er normalt i bryllup. Vet jo selvfølgelig at det finnes grenser, men når er det greit å be folk om å roe seg ned eller kaste de ut? Anonymkode: b8d70...75f Det er greit å be de roe seg ned og kaste de ut når det gjelder dårlig oppførsel. Derimot når det gjelder å være påvirket har en plikt til å ta vare på dem og få dem trygt hjem.eller i seng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #29 Del Skrevet 4. august 2023 Å bli litt full tenker jeg er greit, hvis bryllupet tilsier at det er FEST. Men da venter man til etter middag og alle talene. Noe annet er skikkelig flaut, rett og slett. Anonymkode: acb6a...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #30 Del Skrevet 4. august 2023 Det er vanlig at slike lag " tar av" og noen blir overstadig. Ikke gøy! Så mitt bryllup blir med litt alkohol til maten og ikke mer enn det. Folk kjenner oss og vet at vi er avholdende selv så jeg ser ikke noe problem i å gjøre det sånn. Anonymkode: 8a6b8...1a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #31 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dersom noen blir helt ufyselige bør de bli bedt om å dra hjem ja. Anonymkode: 47673...90c AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, hvis noen blir ufine eller overstadig beruset bør de få beskjed om å dra hjem, eventuelt følges hjem hvis de ikke er i stand til å passe på seg selv. Dette gjelder om det er bryllup eller andre tilstelninger med voksne mennesker. Anonymkode: ce700...a48 Det er ofte 50+ mil hjem. Anonymkode: 515c7...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #32 Del Skrevet 4. august 2023 Min bror drakk seg dritings under middagen i bryllupet til en kusine. Skikkelig flaut da han var betydelig påvirket til tross for at det var øl han drakk. Snakka høyere enn alle andre, snakka under taler etc. Pinlig. Ingen sa noe. Er vel fjorten år siden. Anonymkode: e4b26...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 4. august 2023 #33 Del Skrevet 4. august 2023 Var en gang på et bryllup der jeg tror at mange inklusive brudgommen hadde likt det som ble beskrevet. En orgie i taler, ferdig med taler sånn kl to på natten. Folk var så lei og slitne av å sitte å høre på toastmaster og diverse lange taler... at folk bare dro. Brudgommen stod igjen med massevis av nattmat, han hadde håpet på skikkelig fest hele natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #34 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ofte 50+ mil hjem. Anonymkode: 515c7...21c Da har de sikkert et overnattingssted i nærheten av bryllupslokalet de har planlagt å overnatte på, og kan eskorteres dit. Anonymkode: ce700...a48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #35 Del Skrevet 5. august 2023 Her var vi alle godfulle til dans etter middag og kaker. Men ingen var veldig full, så var helt super stemning hele kvelden og natten. Anonymkode: ac70a...699 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #36 Del Skrevet 5. august 2023 Jeg synes det som er mest innafor (og komfortabelt) er mulighet for alkohol til maten og det holder. Har man mer alkohol til festen som går utover natten blir det mye fyll og lite koselig. Anonymkode: 04ec5...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 5. august 2023 #37 Del Skrevet 5. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 13.03): Det er litt hva brudeparet legger opp til også. Dersom det er mye dødtid, f-eks mellom kirken og festen, og det serveres alkohol, blir folk fulle på tom mage. Og hvis det serveres sterkere saker enn øl og vin til maten blir folk fortere fulle. Og hvis det er lange kjedelige taler og dermed opphold i spisingen drikkes det også mye mer av kjedsomhet. Anonymkode: 47673...90c De fleste voksne mennesker kjenner seg selv godt nok til å vite hvor mye alkohol de tåler. Hvis en ikke klarer å moderere seg får man skylde på seg selv, og ikke på kjøreplanen i bryllupet. Sannheten er jo at enkelte aldri lærer å håndtere alkohol uansett hvor gamle de er. Endret 5. august 2023 av Sandie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 5. august 2023 #38 Del Skrevet 5. august 2023 Var vel for en del år siden en som giftet seg inn i "den utvidete kongefamilien) det vil si han giftet seg med datteren / eller barnebarnet til enten Astrid eller Ragnhild. Han endte opp på glattcelle og politianmeldelse på bryllupsnatta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 11. august 2023 #39 Del Skrevet 11. august 2023 On 8/4/2023 at 12:58 PM, AnonymBruker said: Man kan vente med å bli full til etter middagen iallfall. Anonymkode: ce700...a48 noen ganger er det litt vanskelig når middagen og kaffe varer i 8-9 timer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #40 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg er 54 år og har vært i utallige bryllup gjennom årene, og har heldigvis enda ikke sett noen som har vært brisen eller full under middagen. Jeg har riktignok sett mange som har vært både brisen og full langt på natt, har ikke sett at det har ødelagt noe stemning. Anonymkode: 032e5...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå