AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Del Skrevet 4. august 2023 Var i bryllup forrige helg hvor x antall gjester ble fulle. Det var et veldig ordentlig bryllup, god stemning, dans og sang, men det ble brått kaotisk når folk begynte å velte glass fra bord, snuble rundt omkring og avbryte taler. Andre gjester ble irriterte og det ble litt dårlig stemning. Det virket som brudeparet ble veldig slitne og lei av dette etter hvert de også. Får nesten lyst til å ha alkoholfritt bryllup den dagen jeg skal gifte meg selv, bare pga. den opplevelsen der, men vet at det ikke er så populært heller. Det finnes grenser tenker jeg, et par glass går som regel fint, men når det er snakk om et bryllup så tenker jeg at man kan holde seg for god til å bli sørpe full, men det er bare MIN mening. Dette er det eneste bryllupet jeg har vært i, og jeg drikker veldig lite selv, så lurer på hva som er normalt i bryllup. Vet jo selvfølgelig at det finnes grenser, men når er det greit å be folk om å roe seg ned eller kaste de ut? Anonymkode: b8d70...75f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Del Skrevet 4. august 2023 Man kan vente med å bli full til etter middagen iallfall. Anonymkode: ce700...a48 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan vente med å bli full til etter middagen iallfall. Anonymkode: ce700...a48 Enig i det, men hvor full vil du si er innenfor grensa? Og hvor langt går grensa for deg? Spørsmålet er når er det greit å be folk om å ta seg sammen eller forlate lokalet? Anonymkode: b8d70...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Del Skrevet 4. august 2023 Det er litt hva brudeparet legger opp til også. Dersom det er mye dødtid, f-eks mellom kirken og festen, og det serveres alkohol, blir folk fulle på tom mage. Og hvis det serveres sterkere saker enn øl og vin til maten blir folk fortere fulle. Og hvis det er lange kjedelige taler og dermed opphold i spisingen drikkes det også mye mer av kjedsomhet. Anonymkode: 47673...90c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 4. august 2023 #5 Del Skrevet 4. august 2023 (endret) Har opplevd flere overstadig berusete personer under bryllup, men aldri sett at noen har blitt kastet ut. Nærmest må være at den bedre halvdelen i et ektepar får den andre sendt hjem, eventuelt tar den andre med seg hjem. Å drikke seg sørpe kanon i noen andres bryllup er svært dårlig gjort. Respektløst ovenfor brudeparet og andre gjester. I utgangspunktet tenker jeg at brudeparet bør ha både forståelse og autoritet til å få sendt folk hjem hvis de ønsker det. Det er tross alt deres dag, deres brullyp og deres arrangement. At man er påseilet er noe annet, men da beholder man i det minste både balansen, fornuften og sansene, og det tror jeg er en generell norm for hva som gjøres blant gjestene. For øvrig synes jeg at alkoholføringen tidvis er litt for voldsom, og at flere burde jobbe med å beherske seg. Drikke alkohol kan man gjøre ellers i året også, og det er absolutt ingen poeng i å drikke som om at du får servert alkohol for siste gang i livet. Basert på den tidvise høye alkoholføringen så anbefaler jeg at dere venter i det lengste med å åpne barkranene. En velkomstdrink, et glass vin til maten og cognac til kaffen bør gjestene få, men "baren" bør ikke sprettes for tidlig, for da kan det fort ende opp kaotisk ganske tidlig. Samt anbefaler jeg at gjestene har mat tilgjengelig. Mat har en tendens til å begrense promillen og/eller inntaket. Endret 4. august 2023 av Bombasi 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg bruker å rette meg litt etter brudeparet. Er de rolige, bør festen være litt roligere- har de hæla i taket er terskelen høyere også for gjestene. Anonymkode: 6636f...5ef 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #7 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er litt hva brudeparet legger opp til også. Dersom det er mye dødtid, f-eks mellom kirken og festen, og det serveres alkohol, blir folk fulle på tom mage. Og hvis det serveres sterkere saker enn øl og vin til maten blir folk fortere fulle. Og hvis det er lange kjedelige taler og dermed opphold i spisingen drikkes det også mye mer av kjedsomhet. Anonymkode: 47673...90c Takk for utfyllende svar. Hva tenker du om folk som blir såpass fulle at det er sjenerende/irriterende for andre gjester? Er det greit å be de forlate lokalet eller er det en uting? Anonymkode: b8d70...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Del Skrevet 4. august 2023 Vent med "festdrikking" til etter middag. Se an brudeparet. Hvis de er fulle selv er det greit. Regner med at folk kjenner de som gifter seg og vet hva slags holdninger de har Anonymkode: ec4c6...e64 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for utfyllende svar. Hva tenker du om folk som blir såpass fulle at det er sjenerende/irriterende for andre gjester? Er det greit å be de forlate lokalet eller er det en uting? Anonymkode: b8d70...75f Dersom noen blir helt ufyselige bør de bli bedt om å dra hjem ja. Anonymkode: 47673...90c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Del Skrevet 4. august 2023 Bombasi skrev (2 minutter siden): Har opplevd flere overstadig berusete personer under bryllup, men aldri sett at noen har blitt kastet ut. Nærmest må være at den bedre halvdelen i et ektepar får den andre sendt hjem, eventuelt tar den andre med seg hjem. Å drikke seg sørpe kanon i noen andres bryllup er svært dårlig gjort. Respektløst ovenfor brudeparet og andre gjester. I utgangspunktet tenker jeg at brudeparet bør ha både forståelse og autoritet til å få sendt folk hjem hvis de ønsker det. Det er tross alt deres dag, deres brullyp og deres arrangement. At man er påseilet er noe annet, men da beholder man i det minste både balansen, fornuften og sansene, og det tror jeg er en generell norm for hva som gjøres blant gjestene. For øvrig synes jeg at alkoholføringen tidvis er litt for voldsom, og at flere burde jobbe med å beherske seg. Drikke alkohol kan man gjøre ellers i året også, og det er absolutt ingen poeng i å drikke som om at du får servert alkohol for siste gang i livet. Takk for svar, dette er jeg helt enig i. Anonymkode: b8d70...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 4. august 2023 #11 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig i det, men hvor full vil du si er innenfor grensa? Og hvor langt går grensa for deg? Spørsmålet er når er det greit å be folk om å ta seg sammen eller forlate lokalet? Anonymkode: b8d70...75f Det kommer jo an på hva slags folk man er sammen med. I et uformelt bryllup med ungt brudepar vil det kanskje ikke være noen som reagerer om noen av gjestene blir fulle, høylytte, river ned ting osv, men hvis det er mer formelt, kanskje med eldre brudepar og barn til stede, er det kanskje sannsynlig at noen reagerer hvis gjester blir så fulle at de danser på bordet og spyr bak høyttaleren osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig i det, men hvor full vil du si er innenfor grensa? Og hvor langt går grensa for deg? Spørsmålet er når er det greit å be folk om å ta seg sammen eller forlate lokalet? Anonymkode: b8d70...75f Ja, hvis noen blir ufine eller overstadig beruset bør de få beskjed om å dra hjem, eventuelt følges hjem hvis de ikke er i stand til å passe på seg selv. Dette gjelder om det er bryllup eller andre tilstelninger med voksne mennesker. Anonymkode: ce700...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Del Skrevet 4. august 2023 ti10 skrev (Akkurat nå): Det kommer jo an på hva slags folk man er sammen med. I et uformelt bryllup med ungt brudepar vil det kanskje ikke være noen som reagerer om noen av gjestene blir fulle, høylytte, river ned ting osv, men hvis det er mer formelt, kanskje med eldre brudepar og barn til stede, er det kanskje sannsynlig at noen reagerer hvis gjester blir så fulle at de danser på bordet og spyr bak høyttaleren osv. Er det virkelig noen som synes det er hyggelig hvis gjestene begynner å rive ned ting? Da synes jeg det har gått for langt uansett hvor og med hvem man er. Anonymkode: ce700...a48 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 4. august 2023 #14 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det virkelig noen som synes det er hyggelig hvis gjestene begynner å rive ned ting? Da synes jeg det har gått for langt uansett hvor og med hvem man er. Anonymkode: ce700...a48 Tror vel ikke akkurat at noen skriver i invitasjonen at de håper noen blir så dritings at de river ned ting, men det er vel noen som reagerer mindre på det enn andre. Poenget er at det varierer ut fra typen folk og miljøet man er i, litt som fester generelt, på en fest er det krise om man blir merkbart beruset, på en annen fest er man fornøyde så lenge ingen blir arrestert 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #15 Del Skrevet 4. august 2023 I samtlige bryllup jeg har vært i, alt fra millionbryllup med fiffen til bygdabryllup i grendahus, har ingen blitt overstadig under middag og taler, men gjerne på festen etterpå. Anonymkode: 948b0...2b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Del Skrevet 4. august 2023 1. Vent med "å drikke" til eventuelle små barn drar. Oftest etter kaffe/kaker. 2. Ikke vær den fulleste. Det er personen alle vil huske. Har personlig slutta å drikke alkohol med slekt (og jobb) etter at jeg nettopp var nummer 2. en gang i 20-årene. De eneste gangene jeg kan bli overstadig er med meget gode venner, type gutteturer. Anonymkode: cecdc...3b8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Del Skrevet 4. august 2023 Kommer an på. Hvis du er onkel: ganske lite full. Hvis du er en søt sprudlende to år yngre kusine, litt mer full tillates. Anonymkode: 948f2...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 4. august 2023 #18 Del Skrevet 4. august 2023 Tenker det er viktig å huske at det er brudeparet dag. Liker ikke brudeparet berusede folk så nøye deg med 1 glass ril maten. Liker brudeparet flatfyll så drikk i vei, men uten å skjemme ut brudeparet ved å ta all oppmerksomheten eller å påføre de utgifter og uvennskap. Hele essensen er at det er brudeparet dag som bør bli best mulig for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #19 Del Skrevet 4. august 2023 Jeg tenker folk kan drikke seg dritings, så lenge de ikke blir ufine. Avbryte taler er jo virkelig ikke ok. Kan kjenner vel sin familie og omgangskrets. Har man noen som kan bli kanonas og fæl får man allierer seg med noen som passer på han. Eventuelt ikke invitere Anonymkode: 4e4b1...cf2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Del Skrevet 4. august 2023 Å bli faktisk full er uakseptabelt uansett når på festen. Anonymkode: 848c4...172 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå