Pippi Lotta Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Landbruksministeren hevder fugleinfluensa viruset trives bedre i varmt vær en kalt, selv om alle forskerne sier det er omvendt viruset trives bedre når det er kaldt (som jo stemmer greit med min erfaring med forkjølelse også, den kommer som regel på vinteren). Det er jo egentlig en liten ting å bomme på noe slikt, det som er rart er at hun nekter å innrømme at hun tok feil selv når alle forskerne påpeker det. Jeg forstår ikke hva hun forsøker å oppnå med å krangle på fakta her? Er det noen politiske genier her på KG som greier å se hva strategien hennes er?
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Har du noen gang hørt en politiker si unnskyld eller beklage seg? Det skjer ikke her heller
Apis Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 Pippi Lotta skrev (38 minutter siden): Landbruksministeren hevder fugleinfluensa viruset trives bedre i varmt vær en kalt, selv om alle forskerne sier det er omvendt viruset trives bedre når det er kaldt (som jo stemmer greit med min erfaring med forkjølelse også, den kommer som regel på vinteren). Det er jo egentlig en liten ting å bomme på noe slikt, det som er rart er at hun nekter å innrømme at hun tok feil selv når alle forskerne påpeker det. Jeg forstår ikke hva hun forsøker å oppnå med å krangle på fakta her? Er det noen politiske genier her på KG som greier å se hva strategien hennes er? Nå har hun blitt forskningsminister
LiljeDille Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Pippi Lotta skrev (39 minutter siden): Landbruksministeren hevder fugleinfluensa viruset trives bedre i varmt vær en kalt, selv om alle forskerne sier det er omvendt viruset trives bedre når det er kaldt (som jo stemmer greit med min erfaring med forkjølelse også, den kommer som regel på vinteren). Det er jo egentlig en liten ting å bomme på noe slikt, det som er rart er at hun nekter å innrømme at hun tok feil selv når alle forskerne påpeker det. Jeg forstår ikke hva hun forsøker å oppnå med å krangle på fakta her? Er det noen politiske genier her på KG som greier å se hva strategien hennes er? Det er regelrett flaut. Jeg er bonde og hun er fra mitt parti og jeg anbefaler henne et liiite kurs eller to. Et lite kurs fra landbruket er nok, der vi lærer om smittevern og hvordan det ikke nytter i kaldfjøs/kald smittesluse da virus liker seg godt i kalde temperaturer mens infeksjoner liker varme og fuktighet. 2
Frk Midnattsol Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Vel, der det ikke er mer, kan man heller ikke forvente mer!!
Gjest ti10 Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Apis skrev (3 minutter siden): Nå har hun blitt forskningsminister Hmm, en forskningsminister som åpenlyst går ut med at hun er uenig med forskning ... Jeg trodde ikke det var mulig å få en mer malplassert forsknings- og utdanningsminister enn Ola Borten Moe, men det begynner å se ut som om jeg tok feil der ...
Example Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 ti10 skrev (12 minutter siden): Hmm, en forskningsminister som åpenlyst går ut med at hun er uenig med forskning ... Jeg trodde ikke det var mulig å få en mer malplassert forsknings- og utdanningsminister enn Ola Borten Moe, men det begynner å se ut som om jeg tok feil der ... Uenighet er en del forskning. Forskning skal kritiseres, og baserer seg på teorier. Så uenighet i seg selv er ikke noe problem. Problemet kommer først når man ikke setter seg inn i den, og kritikken ikke er faglig rettet mot metode eller konklusjonene som er gjort. Vi får inn nok en politisk broiler som kan lite om feltet hun skal lede. Det er trist. 2
Gjest Mother Dirt Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 Cecilie Sadberg skrev (1 time siden): Har du noen gang hørt en politiker si unnskyld eller beklage seg? Det skjer ikke her heller Vi har da ikke hørt dem gjøre noe annet enn å beklage seg denne sommeren.
Gjest ti10 Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 Example skrev (1 minutt siden): Uenighet er en del forskning. Forskning skal kritiseres, og baserer seg på teorier. Så uenighet i seg selv er ikke noe problem. Problemet kommer først når man ikke setter seg inn i den, og kritikken ikke er faglig rettet mot metode eller konklusjonene som er gjort. Vi får inn nok en politisk broiler som kan lite om feltet hun skal lede. Det er trist. Det er jo akkurat det som er problemet, det er jo det jeg reagerer på. Hvilket faglig grunnlag har hun for uttalelsen? Hvis hun hadde kommet med en velbegrunnet påstand, hadde det ikke vært noe i veien med at hun var uenig, men her virker det jo som hun bare har slengt ut noe basert på synsing.
Majer Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 Example skrev (43 minutter siden): Uenighet er en del forskning. Forskning skal kritiseres, og baserer seg på teorier. Så uenighet i seg selv er ikke noe problem. Problemet kommer først når man ikke setter seg inn i den, og kritikken ikke er faglig rettet mot metode eller konklusjonene som er gjort. Vi får inn nok en politisk broiler som kan lite om feltet hun skal lede. Det er trist. Sjeldent vi er enige, men nå er vi det.
Apis Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 ti10 skrev (2 timer siden): Hmm, en forskningsminister som åpenlyst går ut med at hun er uenig med forskning ... Jeg trodde ikke det var mulig å få en mer malplassert forsknings- og utdanningsminister enn Ola Borten Moe, men det begynner å se ut som om jeg tok feil der ... Tenk om vi skulle få politikere med kunnskap og interesse i faget de er satt til å lede. 1
Pippi Lotta Skrevet 4. august 2023 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2023 ti10 skrev (11 timer siden): Hmm, en forskningsminister som åpenlyst går ut med at hun er uenig med forskning ... Jeg trodde ikke det var mulig å få en mer malplassert forsknings- og utdanningsminister enn Ola Borten Moe, men det begynner å se ut som om jeg tok feil der ... Ja det er jo nesten komisk. Er en fagperson som har uttalt at Sandra som forsknings minister blir som Snåsa mannen som helse minister. Litt skummelt egentlig om det blir normen å krangle med forskere for en eller annen politisk gevinst. https://www.nrk.no/norge/professor-om-borch_-_-mangler-forstaelse-for-forskningen-1.16504952 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå