AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Jeg har 60% jobb, er på jobb 4.5t per dag. Disse dagene har jeg med frukt, yoghurt, mellombar eller proteinbar. Hver for seg har kollegaene mine konfrontert meg med matinntaket mitt i løpet av en arbeidsdag. Jeg spiser før jeg drar hjemmefra, har er lite måltid på jobb og spiser normalt igjen når jeg kommer hjem fra jobb. Siste kollegaen som tok opp slikt var ei i dag, samtidig sa hun at jeg ikke ser direkte tynn ut - bare akkurat passe. Noe jeg også er, innenfor på bmi. Hvor mye mat skal man klare å få i seg i løpet av 4.5t på jobb? Hvorfor kommenterer de dette som om jeg ikke spiser mer enn det her i løpet av en hel dag? Hvorfor blir de overrasket over at jeg spiser 4 måltider til i løpet av dagen? Anonymkode: b41a4...130 2
Phoenix Heart Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Be kollegaen din passe sine egne saker. 20 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 Ikke bry deg om hva andre måtte mene. Bare si "Takk for at du bryr deg, men jeg tar godt vare på meg selv." Anonymkode: a5563...c81 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Med 4,5 t arbeidsdag, har du ikke en gang krav på spisepause. Den grensen går ved 5 timer. Spørs hvorfor de bryr seg så mye om ditt inntak? Om du vil være litt spydig tilbake, sier at hun kanskje burde passe mer på sitt eget inntak. Anonymkode: 7a07c...bd5 20 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Kan det du tolker som kritikk egentlig være interesse og nysgjerrighet? Det kommer stadig mer forskning som tyder på at mange måltider er negativt for tarmsystemet vårt, så kanskje de er nysgjerrige på måten du legger opp måltidene dine? Anonymkode: e0f42...e05 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Jeg er tynn men akkurat innenfor bmi: En dag kommenterte kollegaen min på at jeg spiste så mye til lunch, var snakk om 3 brødskriver. En annen dag kommenterte hun på at jeg spiste for lite for noen som er så tynn. Da spiste jeg to knekkebrød med avocado og kjøttpålegg med en banan til siden. Vet ikke hvorfor noen gidder sånt, men aldri giddet å forsvare kaloriinntaket mitt. Anonymkode: 5a278...335 9
Ingar-André Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Men i svarte! Du må da få spise det du vil! Folk skal da bry seg med alt mulig.. Be dem passe sine egne saker 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan det du tolker som kritikk egentlig være interesse og nysgjerrighet? Det kommer stadig mer forskning som tyder på at mange måltider er negativt for tarmsystemet vårt, så kanskje de er nysgjerrige på måten du legger opp måltidene dine? Anonymkode: e0f42...e05 Spør du ut dine kollegaer om hvordan de legger opp sitt kosthold? Anonymkode: b41a4...130 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 Du spiser jo veldig ofte, så jeg skjønner jo at de reagerer. Anonymkode: ac255...508 4
Gjest ti10 Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 Men ærlig talt, det har de da ingenting med? Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt om de virkelig trodde at det var det eneste du spiste om dagen, eller rett og slett spørre om hvorfor de spør?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du spiser jo veldig ofte, så jeg skjønner jo at de reagerer. Anonymkode: ac255...508 Men hvorfor skal folk reagere på det? Anonymkode: c4b5d...1c3 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du spiser jo veldig ofte, så jeg skjønner jo at de reagerer. Anonymkode: ac255...508 Veldig ofte? Frokost, lunsj og middag hjemme, mellommåltid på jobb? Helt vanlige måltider det. Anonymkode: cda2d...834 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 Svar med å kommentere noe dritt på utseende hennes. Anonymkode: 294ea...544
NiceOrNothing Skrevet 4. august 2023 #14 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal folk reagere på det? Anonymkode: c4b5d...1c3 Enig . En uting at folk skal kommentere eller legge seg oppi andres matvaner . Man har vel ikke rett på matpause m 4,5 timers dag, men mye kan jo inntas stående eller i farta .å det er ingen andres business . Høres ut som du har veldig umodne / barnslige kolleger . 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Hadde blitt sint og sagt at nå er det nok, på grensen av trakassering! Man skal aldri kommentere mat eller utseende, med mindre man har en reel bekymring. Det du skriver her er innenfor normalen, du skal ikke fôrvarer noen ting! På tide at de må forsvare sin oppførsel! Anonymkode: eebd0...115 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Skrevet 4. august 2023 Skjønner ikke hvorfor du har matpakke i det hele tatt når du bare er der 4,5 timer. Må da være mye fredeligere å spise hjemme og du har jo heller ikke rett på spisepause Anonymkode: 29a77...4b1 11 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Skrevet 4. august 2023 Mener de at du burde spise mer på jobb, jeg forstår ikke helt? Sannsynligheten er stor for at jeg sjelden ville spist noe i løpet av en 4,5 timers arbeidsdag, og heller tatt måltidene hjemme. Anonymkode: e54ce...65c 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #18 Skrevet 4. august 2023 Alt folk skal legge seg oppi! Vet ikke om jeg hadde gidda å hatt med meg mat i det hele tatt, som andre sier har du jo ikke en gang krav på matpause. Men forundrer meg ikke heller. Jeg jobbet et sted midlertidig hvor alle tjente i 800k klassen en plass, og ALLE kjøpte lunsj hver dag, unntatt meg. Jeg ble gjort narr av fordi jeg hadde medbrakt lunsj, ofte middagsrester. Jeg klarer ikke spise opp alt om jeg kun skal spise rester til middag. Jeg vokste opp fattig, jeg har gått mye sulten, jeg nekter å kaste mat! Anonymkode: 8cca2...3ab 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #19 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Siste kollegaen som tok opp slikt var ei i dag, samtidig sa hun at jeg ikke ser direkte tynn ut - bare akkurat passe. Noe jeg også er, innenfor på bmi. Hvor mye mat skal man klare å få i seg i løpet av 4.5t på jobb? Hvorfor kommenterer de dette som om jeg ikke spiser mer enn det her i løpet av en hel dag? Hvorfor blir de overrasket over at jeg spiser 4 måltider til i løpet av dagen? Anonymkode: b41a4...130 Jeg lurer mer på hvorfor kollegaen din kommenterer kroppen din og du ikke reagerer på det. Selv hadde jeg ikke snakket med dem om mat i det hele tatt, det er virkelig ikke deres sak. Anonymkode: 52534...7a3 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Skrevet 4. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har 60% jobb, er på jobb 4.5t per dag. Disse dagene har jeg med frukt, yoghurt, mellombar eller proteinbar. Hver for seg har kollegaene mine konfrontert meg med matinntaket mitt i løpet av en arbeidsdag. Jeg spiser før jeg drar hjemmefra, har er lite måltid på jobb og spiser normalt igjen når jeg kommer hjem fra jobb. Siste kollegaen som tok opp slikt var ei i dag, samtidig sa hun at jeg ikke ser direkte tynn ut - bare akkurat passe. Noe jeg også er, innenfor på bmi. Hvor mye mat skal man klare å få i seg i løpet av 4.5t på jobb? Hvorfor kommenterer de dette som om jeg ikke spiser mer enn det her i løpet av en hel dag? Hvorfor blir de overrasket over at jeg spiser 4 måltider til i løpet av dagen? Anonymkode: b41a4...130 Synes du spiser mye til å bare være på jobb i 4,5 timer. Hadde jeg jobbet 60% hadde jeg ikke trengt å spise på jobb Anonymkode: e02f1...0b8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå