Gå til innhold

Skal man bryte inn? Konflikt mellom katter….

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skaffet oss en katt nummer to (hun) som er et par år gammel og det har gått overraskende bra med tanke på katten (han) som er fire år eldre. Men vår eldste katt har tidvis et stort behov for å sette den nye katten på plass enten ved å daske den med labben, løpe etter den eller legge seg slik at veien blir sperret for den nye noe som gjør henne usikker. Jeg er litt forvirret i forhold til hvordan man skal takle denne oppførselen for noen steder står det at man skal bryte opp konflikten og andre steder står det at «de må finne ut av det selv». Hva er det egentlig som er riktig? 

Anonymkode: 5bd67...384

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på de som barn. Til en viss grad kan de finne ut av ting selv, men noen ganger må de voksne trå inn og vise dem at de ikke kan oppføre seg sånn. Det er en balanse. Voksne katter og hunder lærer sine kattunger og valper grenser også. Når du ser det skjer gang på gang, så ville jeg blandet meg

Anonymkode: 99c12...460

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har en konflikt om landområder og rangorden. 

Haha, neida. De sloss om dominans. Det går over

Anonymkode: a213f...282

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper de ikke på noen måte at du går i mellom. 

Katter kan slåss hele livet selv om de bor i samme hus. 

Anonymkode: c89a8...485

• Liker 1
Skrevet

Det beste er vel å stort sett la dem finne ut av det selv, men gripe inn når det går for langt. Det er ikke unormalt om det ender opp med at den ene er dominerende og styrer showet.

Men det bør jo ikke være sånn at den underdanige får rundjuling eller alltid må vente med spising til den dominante har spist seg mett, da bør du gripe inn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bryter inn

Anonymkode: 9213f...3dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...