AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 https://www.klikk.no/sex/ekspert/er-jeg-rar-som-ikke-vil-ha-en-kjaereste-7308163 Anonymkode: e5e97...48b 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 Kvinner i den alderen er vel gjerne ferdig med den delen av livet? Forelskelse og seksualitet er viktig for de i fruktbar alder, men når hormonene endrer seg forsvinner dette behovet ofte. Anonymkode: 7d9f5...936 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner i den alderen er vel gjerne ferdig med den delen av livet? Forelskelse og seksualitet er viktig for de i fruktbar alder, men når hormonene endrer seg forsvinner dette behovet ofte. Anonymkode: 7d9f5...936 Så folk over 40 har ikke sex? Anonymkode: aa406...5da 13
Diezel Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Jeg synes det er rart å ikke ville ha en partner - for det ligger i vår natur å søke etter trygge forhold. Men forhold kan jo også være sterke vennskap, familie osv. Biologisk er man jo ferdig med sex, men drifter fortsetter. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kvinner i den alderen er vel gjerne ferdig med den delen av livet? Forelskelse og seksualitet er viktig for de i fruktbar alder, men når hormonene endrer seg forsvinner dette behovet ofte. Anonymkode: 7d9f5...936 😂😂😂 Anonymkode: 54d00...e6c 16
Rotemor Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kvinner i den alderen er vel gjerne ferdig med den delen av livet? Forelskelse og seksualitet er viktig for de i fruktbar alder, men når hormonene endrer seg forsvinner dette behovet ofte. Anonymkode: 7d9f5...936 Det er motsatt. Kvinner sexlyst øker i førtiårene fordi de er friere til å ha sex uten bekymring for graviditet, våkenetter etc. Dette vet man vel nå, eller?? Jeg er ganske lei av å bli plassert på aldershjem av uvitende ungdommer. 14 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kvinner i den alderen er vel gjerne ferdig med den delen av livet? Forelskelse og seksualitet er viktig for de i fruktbar alder, men når hormonene endrer seg forsvinner dette behovet ofte. Anonymkode: 7d9f5...936 Og du er 16? Anonymkode: 04292...207 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kvinner i den alderen er vel gjerne ferdig med den delen av livet? Forelskelse og seksualitet er viktig for de i fruktbar alder, men når hormonene endrer seg forsvinner dette behovet ofte. Anonymkode: 7d9f5...936 Ja vel? Svogerforskning? Anonymkode: 8769b...2da 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 Rotemor skrev (1 minutt siden): Det er motsatt. Kvinner sexlyst øker i førtiårene fordi de er friere til å ha sex uten bekymring for graviditet, våkenetter etc. Dette vet man vel nå, eller?? Jeg er ganske lei av å bli plassert på aldershjem av uvitende ungdommer. Nei, dette stemmer ikke. Den øker slett ikke for alle. NOEN kvinner opplever økt lyst i den alderen. Men mange kvinner opplever derimot de vanlige problemene med tørr og sår skjede pga overgangsalderen og hormoner som fordufter. Med en sånn tørr skjede er sex utelukket, for det er rett og slett smertefullt uansett hvor mye olje og glidemiddel man pøser på, så gjør ikke det skjedeveggene noe mindre tynne og såre. Selv har jeg mistet sexlysten etter overgangsalderen. Hadde ikke kunnet ha sex selv om jeg hadde hatt lyst, fordi skjeden er så tørr og ubrukelig. Anonymkode: 850da...5ca 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så folk over 40 har ikke sex? Anonymkode: aa406...5da Nei, vi sluttet boms på 40-års dagen. Har vært seks lange måneder for min del 😭 Anonymkode: d7fbc...d40 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, dette stemmer ikke. Den øker slett ikke for alle. NOEN kvinner opplever økt lyst i den alderen. Men mange kvinner opplever derimot de vanlige problemene med tørr og sår skjede pga overgangsalderen og hormoner som fordufter. Med en sånn tørr skjede er sex utelukket, for det er rett og slett smertefullt uansett hvor mye olje og glidemiddel man pøser på, så gjør ikke det skjedeveggene noe mindre tynne og såre. Selv har jeg mistet sexlysten etter overgangsalderen. Hadde ikke kunnet ha sex selv om jeg hadde hatt lyst, fordi skjeden er så tørr og ubrukelig. Anonymkode: 850da...5ca Trist Anonymkode: 04292...207
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Trist Anonymkode: 04292...207 Nei, ikke for meg. Jeg har ingen partner og det går ikke ut over noen at jeg ikke har lyst på sex eller er fysisk i stand til det lenger. Har det helt fint. Man går ikke rundt og er trist for noe man faktisk ikke har lyst på i det hele tatt. Anonymkode: 850da...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #14 Skrevet 4. august 2023 Skjønner henne godt. Er ferdig med menn. Gudskjelov. Anonymkode: ea3d5...14f 2 2
Druid Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Diezel skrev (44 minutter siden): Jeg synes det er rart å ikke ville ha en partner - for det ligger i vår natur å søke etter trygge forhold. Men forhold kan jo også være sterke vennskap, familie osv. Biologisk er man jo ferdig med sex, men drifter fortsetter. Hvis din erfaring innen du blir 40 ikke plasserer partner som del av din "trygge forhold sfære" så er det ikke rart. Veldig mange knytter familie tettere enn venner, for meg har venner og partner alltid vært nærmere enn familie : "Trygghets-sfæren" min stoler mer på venner enn på familie. Drifter ER biologiske : det er driftene som er hormonstyrte. Men på samme måter som det er hormoner som styrer at du vil ha sex for å reprodusere, hvilket svekkes i overgangsalderen, er det hormoner som blir utskilt når du har sex som påvirker andre mekanismer i selvopplevelsen din, og disse er også viktige motivatorer for sex. Balansen og reseporene for disse mekanismene er ofte det som bestemmer om du opplever økt eller minskende sexlyst ved overgangsalder.
Rotemor Skrevet 4. august 2023 #16 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei, dette stemmer ikke. Den øker slett ikke for alle. NOEN kvinner opplever økt lyst i den alderen. Men mange kvinner opplever derimot de vanlige problemene med tørr og sår skjede pga overgangsalderen og hormoner som fordufter. Med en sånn tørr skjede er sex utelukket, for det er rett og slett smertefullt uansett hvor mye olje og glidemiddel man pøser på, så gjør ikke det skjedeveggene noe mindre tynne og såre. Selv har jeg mistet sexlysten etter overgangsalderen. Hadde ikke kunnet ha sex selv om jeg hadde hatt lyst, fordi skjeden er så tørr og ubrukelig. Anonymkode: 850da...5ca Snakker man generelt kan man også hevde at kun noen kvinner har sexlyst som unge også. Gifte småbarnsmødre ligger lavt… Mange kvinner får økt lyst. Overgangsalderen fjør seg som oftest ikke gjeldene før rundt 50 og den er heller ikke plagsom for alle. At skjeden er så tørr som din er heller ikke veldig vanlig. 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Skrevet 4. august 2023 Rotemor skrev (1 minutt siden): Snakker man generelt kan man også hevde at kun noen kvinner har sexlyst som unge også. Gifte småbarnsmødre ligger lavt… Mange kvinner får økt lyst. Overgangsalderen fjør seg som oftest ikke gjeldene før rundt 50 og den er heller ikke plagsom for alle. At skjeden er så tørr som din er heller ikke veldig vanlig. Gjør du deg vanskelig med vilje? Det er vanlig, selvfølgelig. Det er jo hormonelt og du vet jo sikkert som alle andre voksne kvinner at det er mangel på hormoner, eller synkende nivå av østrogen, som gjør at disse forandringene skjer i overgangsalderen. Dette medfører de fysiske forandringene for mange. Man leser og hører om kvinner som plages av det overalt. Men hvorfor ikke alle plages av det samme, vet man ikke årsaken til. Noen slipper unna plagene. Det er derimot ingen tvil om at det er vanlig å slite med disse symptomene under og etter overgangsalder. Jeg var forresten hos legen nylig, og snakket om akkurat dette. Hun sa da at det var vanlig hos mange i min alder. Anonymkode: 850da...5ca
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #18 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nei, dette stemmer ikke. Den øker slett ikke for alle. NOEN kvinner opplever økt lyst i den alderen. Men mange kvinner opplever derimot de vanlige problemene med tørr og sår skjede pga overgangsalderen og hormoner som fordufter. Med en sånn tørr skjede er sex utelukket, for det er rett og slett smertefullt uansett hvor mye olje og glidemiddel man pøser på, så gjør ikke det skjedeveggene noe mindre tynne og såre. Anonymkode: 850da...5ca Legemidler, kosttilskudd og andre remedier kan hjelpe. Glad mamma alltid var åpen om alt hun tok i overgangsalderen. Jeg har ikke tenkt å gjøre noe mindre enn henne. Foreløpig er jeg ikke i overgangsalderen på antageligvis noen år ennå, men jeg har allerede begynt med pleiende kremer og kosttilskudd i forkant. Man kan ikke være passiv. Menn må også forberede seg på å miste testosteron og selv holde nivået oppe fra de er middelaldrende. Anonymkode: edbe7...355 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #19 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei, dette stemmer ikke. Den øker slett ikke for alle. NOEN kvinner opplever økt lyst i den alderen. Men mange kvinner opplever derimot de vanlige problemene med tørr og sår skjede pga overgangsalderen og hormoner som fordufter. Med en sånn tørr skjede er sex utelukket, for det er rett og slett smertefullt uansett hvor mye olje og glidemiddel man pøser på, så gjør ikke det skjedeveggene noe mindre tynne og såre. Selv har jeg mistet sexlysten etter overgangsalderen. Hadde ikke kunnet ha sex selv om jeg hadde hatt lyst, fordi skjeden er så tørr og ubrukelig. Anonymkode: 850da...5ca Men ikke i førtiårsalderen. Gjennomsnittsalder for overgangsalder hos norske kvinner er 53 år!!! De fleste førtiåringer har fortsatt mensen i mange år framover…østrogen og lyst forsvinner ikke. Og du må vel ikke putte noe inn i skjeden for å ha sex? Gir du liksom avkall på alle orgasmer bare fordi du ikke kan ha samleie? Anonymkode: 54d00...e6c 6 1
Druid Skrevet 4. august 2023 #20 Skrevet 4. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg var forresten hos legen nylig, og snakket om akkurat dette. Hun sa da at det var vanlig hos mange i min alder. <RANT> Dette er et av standardsvarene som stort sett alltid gjør meg rasende og får meg til å føle meg maktesløs i forhold til legestanden : Hadde du kommet og klagd på at du ble overaskende kåt og plutselig sjenerende våt, hadde du fått akkurat samme svar, for ja, mange på alderen opplever det også. Mennisken dårlig? samme svar! 1000 hvis av konkrete problemer, samme svar. Det er fundementalt idiotiske svar som ikke gir noen som helst hjelp, for hva det egentlig sier er "Folk får ulike plager og vi vet ikke hva det eller vi gidder ikke finne ut hva vi skal gjøre med det, så dere får leve med det, eller knaske noen piller som er kjent for å minske symptomene..." Jeg er ikke hos legen for å bli avspist med babbel; ting skal LØSES! Det skal diagnosteres AKA finne ut EKSAKT hva som er problemet, og så skal det forskes for å finne behandlinger som VIRKER og så skal dette induastriliseres, sånn at jeg kan gå tilbake til livet mitt å få tilbake viljen til å leve. (En av fantasiene mine knyttet til AI, er at vi kan begynne å få bedre diagnosemekanismer for hormon utfordringer ; at flere av de ulike sirkulære hormonprosessene kan bli dekomponert til å kunne gi mere individuell behandling istedet for "du er frisk du er innenfor normalen") </rant> Endret 4. august 2023 av Druid 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå