Gå til innhold

Samme sommer klær over flere år, greit eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å handle klær så det er ikke sånn at jeg IKKE kjøper klær.

Jeg ser på sommerbilder ar jeg bmhar ofte samme klær og det er mest klær/topper jeg bruker kun om sommeren. Det gjelder enkelte fargerike topper som er greie og holder seg fine.

Jeg er langt fra en fashionista og jeg kjøper alltid en ny topp når jeg finner noe jeg liker men er det greit? Er jeg alene med det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det ikke være greit?

Anonymkode: d694d...842

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Topp at klærne «brukes opp»! Bra for miljøet 👍

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker når man finner klær man liker så godt og som holder seg så godt at man kan ha de over flere år. Da har de virkelig vært verdt kjøpet.

Anonymkode: 05f55...19d

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det vitner om at du kjøper klær av kvalitet og (kanskje?) prøveråvære miljøbevisst. Jeg ser ikke hva som er negativt med å ikke shoppe hysterisk før hvert eneste sesongskifte. Jeg har selv 3 barn og har ikke samvittighet til å bytte ut garderoben hver sommer.

Anonymkode: bb201...cbb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker klærne mine til de faller fra hverandre, og bryr meg ikke om de er to eller ti år dersom de er behagelige.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Absolutt ikke og dette er jo supert for miljøet og kloden! 😄😄😄 Kjempebra å ikke måtte kjøpe nye klær hele tiden. Vil si det er inn jeg 😄

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det greit! 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit? :klo: I mine øyne er det jo bare positivt at folk finner noe de liker av god kvalitet og som de kan bruke år etter år. Her i Norge er det jo også slik at enkelte år er muligheten til å bruke typiske sommerklær begrenset til noen få ganger og da vil det jo være helt bak mål om ikke disse klærne kan brukes igjen neste år. Og gjerne året etter det igjen også. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er likedan… har de samme klærne i flere år, pakker bort sommertøyet hver høst og tar det frem om sommeren. Selvsagt blir det supplert med nytt innimellom. Har aldri tenkt over om det er rart/unormalt eller ikke. Har t.o.m eget «sydentøy» som pakkes for seg. De fleste jeg kjenner er slik faktisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper sjelden nye klær, bruker samme år etter år. :)  Nå legger jeg ikke så mye merke til hva folk kler seg i, men jeg ville nok syntes det var rart om noen fortalte at de kjøpte ny garderobe hvert år. 

Anonymkode: 38a80...0da

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kjøper lite klær. Har mange av de samme klærne nå som for 20år siden.

Men lite av det jeg kjøper er populært. Det er helt vanlige strikkegensere, mørke jeans, normale snitt. F.eks. går en hvit skjorte aldri av moten med mindre man kjøper en som er veldig populær og som er lett gjenkjennelig. En strikkegenser kan også gå av moten, f.eks den kjempedyre genseren til 4500,- men veldig gjenkjennelig mønster som var populær for et par år siden (husker ikke merke). Jeg kjøper aldri sånt.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nytt sommertøy hvert år har jeg ikke hatt siden jeg var barn, og selv da ble tøy som fremdeles passet brukt den neste sommeren også.

Anonymkode: 0c01e...ca2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker masse klær som er 10 år gamle, jeg. Basics holder jo lenge.

Anonymkode: c2a23...2ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvilken stein du lever under som må spørre om det er greit å bruke klær flere sommere på rad?? Hørt om overforbruk og forurensning? Selvfølgelig bør klær brukes så lenge som mulig. 

Anonymkode: c4a74...99a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg alltid prøver på. Har dessverre hatt en vekt som har gått som en jojo i mange år, så har slitt med det. Men vektstabil nå, så håpet er at sommerkjolen jeg kjøpte i år kan brukes i mange år framover :) Men jeg har en kjole jeg brukte i sommer som jeg kjøpte i 2009. Jeg veide 40 kilo mer da, men den har knyting i midja og har elastisk overdel så den funker fint ennå :)

Jeg er og litt fæl til å aldri finne "det ultimate plagget", og kjøper derfor noe annet mens jeg venter på å finne det. Og så blir det plagget jeg har kjøpt, som jeg egentlig ikke synes er så bra, gitt til Fretex i en ryddesjau. Det er et generelt problem jeg har da, gjelder ikke bare sommerklær. 

Anonymkode: df93d...bbe

Skrevet

TS

Hehehehe. Så fint å lese svaret deres. Bare merker at jeg har samme klær hvert sommer når jeg tar bilder lol. 

Ser det ofte når gamle bilder popper opp på Facebook hahah.

AnonymBruker
Skrevet

Har de samme klærne i år etter år. Tror mange av de gamleste klærne mine er rundt 15 år🤭 Hvorfor kjøpe nytt når man liker det man har? 

Kjøper selvfølgelig nytt jeg og, men enkle singletter, kjoler og kortbukser kan jo vare i årevis. 

Anonymkode: 9f9b8...fd2

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det passer og er fint så bruker jeg det år etter år. Pakker også ofte til ferier ved å huske tilbake til hva jeg brukte mest forrige ferie. Det gir meg en pekepinn på hva jeg foretrekker i den varmen. Ferien jeg nettop var på pakket jeg faktisk med meg en topp jeg brukte da jeg gikk på ungdomskolen (er 31 nå) en topp som dekker til å være en topp, men samtidig slipper inn sola. Brukes kun i varme land.

Ser at jeg foretrekker forskjellige klær på kalde dager i Norge, varme dager i Norge, på ferier i varme og ferie i kulde. Så tror det blir veldig likt som med deg, og jeg ser kun fordeler med det ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker klærne mine år etter år, til de er utslitte. Det samme gjelder sommerklær. 

Jeg har enkelte ting enda fra ungdomsskolen (er 33 år nå): en buff, en anorakk og en lue. 

Bruker lite penger på klær, men når jeg først kjøper noe så unner jeg meg akkurat det jeg har lyst på. Kjøpte en ny sommerkjole i sommer til 4000 ,- det er dyrt ja, men den kommer jeg til å ha i mange år. 

Anonymkode: ea911...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...