Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter å lurer litt.. Første prøveperiode, prøvde å unnfange i fertelitetsvindu ihht kalenderen min . Hadde sex uten prevensjon 3 ganger på 6 dager. Allerede etter første gang kjente jeg noe i magen. Mye sånn romling og fomling. Den er mere øm og på en måte ikke så myk som den pleier. I dag (2 dager dpo) sitter jeg å smågulper ekstremt mye, øm og sånt i magen,  kjenner liksom noe men vet ikke helt hva det er. Jeg er jo ikke veldig vant med å kjenne eggløsning for eksempel, har gått på pilla i evigheter, men hadde 3 ganger og det kjentes absolutt ikke så ille. Kan jeg har blitt gravid allerede? Når kan jeg begynne å teste? Og er det noen andre som kjent noe så ekstremt tidlig, og så stemte det med at man var gravid? 

Anonymkode: 7c644...4d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig ha blitt gravid, men du kjenner ikke det 2 dpo. Egget fester seg mellom 5-10 dpo. 

Anonymkode: 40d64...ed6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du er 2 dpo er du ikke gravid. Vet du om du faktisk har hat eggløsning?( Ikke vis app)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sitter å lurer litt.. Første prøveperiode, prøvde å unnfange i fertelitetsvindu ihht kalenderen min . Hadde sex uten prevensjon 3 ganger på 6 dager. Allerede etter første gang kjente jeg noe i magen. Mye sånn romling og fomling. Den er mere øm og på en måte ikke så myk som den pleier. I dag (2 dager dpo) sitter jeg å smågulper ekstremt mye, øm og sånt i magen,  kjenner liksom noe men vet ikke helt hva det er. Jeg er jo ikke veldig vant med å kjenne eggløsning for eksempel, har gått på pilla i evigheter, men hadde 3 ganger og det kjentes absolutt ikke så ille. Kan jeg har blitt gravid allerede? Når kan jeg begynne å teste? Og er det noen andre som kjent noe så ekstremt tidlig, og så stemte det med at man var gravid? 

Ta en test om 10-14 dager, altså rundt den tiden du venter mens. 
Du har ikke graviditetssymptomer nå, det vil tidligst komme når egget har festet seg og kroppen begynner å produsere hcg, altså noen dager før forventet mens. De fleste har uteblitt mens som første symptom.

Anonymkode: a93bf...289

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Om du er 2 dpo er du ikke gravid. Vet du om du faktisk har hat eggløsning?( Ikke vis app)

Nei det er jo det jeg også lurer på, hvordan kan jeg allerede kjenne så mye. Kan være ønsketenking eller spist noe at det romler og jeg gulper og er kvalm 😅 Nei jeg vet ikke helt sikkert, eller dvs har ikke testet. Har så vidt begynt som sagt så har ikke hatt behov for å monitorere det så nøye. Kommer kanskje dit etterhvert. Men ihht beskrivelser o.l. med utflod og smerte i den ene siden og slim så stemmer det ganske greit, hatt det som en klokke de 3 siklusene jeg hadde etter at jeg sluttet på pille.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan selvfølgelig ha blitt gravid, men du kjenner ikke det 2 dpo. Egget fester seg mellom 5-10 dpo. 

Anonymkode: 40d64...ed6

Oi ja det er antakeligvis noen dager til. Er en ørliten sannsynlighet for at det kan f.ex. være 4 dager dpo nå. I og med jeg ikke tester eggløsning men går etter "beregninger" og symptomer fra de 3 foregående sikluser, så kan jo ha bommet noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta en test om 10-14 dager, altså rundt den tiden du venter mens. 
Du har ikke graviditetssymptomer nå, det vil tidligst komme når egget har festet seg og kroppen begynner å produsere hcg, altså noen dager før forventet mens. De fleste har uteblitt mens som første symptom.

Anonymkode: a93bf...289

Sånn tidligtest da, hvor tidlig kan man ta den ? Har kjøpt noen slike og :)

AnonymBruker
Skrevet

Om det er første pp, har du akkurat sluttet på prevansjon? (ppille etc.) 

Min første prøveperiode så følte jeg kvalme, oppblåsthet, ømme bryst, litt bevegelser i mageregion osv. Var nesten sikker på at jeg klaffet på første. 

Så kom mensen og har konkludert med at det bare var ettervirkninger av prevansjonen. Ikke hatt det slik i de andre pp. 

Den gangen jeg faktisk ble gravid kjente jeg absolutt ingenting før uken etter jeg fikk en positiv. Da var jeg litt slapp med ømme brystvorter.  :) 

Anonymkode: 0575e...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er 2dpo eller 4dop så er det alt for tidlig til at en eventuell graviditet vil gi deg symptomer.. Ville ventet 10-12 dager og tatt en test først da.. 

Anonymkode: 3507b...23a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om det er første pp, har du akkurat sluttet på prevansjon? (ppille etc.) 

Min første prøveperiode så følte jeg kvalme, oppblåsthet, ømme bryst, litt bevegelser i mageregion osv. Var nesten sikker på at jeg klaffet på første. 

Så kom mensen og har konkludert med at det bare var ettervirkninger av prevansjonen. Ikke hatt det slik i de andre pp. 

Den gangen jeg faktisk ble gravid kjente jeg absolutt ingenting før uken etter jeg fikk en positiv. Da var jeg litt slapp med ømme brystvorter.  :) 

Anonymkode: 0575e...c6f

Det er første periode vi prøver ja men gikk av pilla for ca 3 perioder siden. Tenkte det var bare å slutte med en gang vi begynte å snakke om det. Ville jo se hvordan syklus ble, om jeg i det hele tatt fikk mens. Brukte kondom da for jeg var ikke så gira på å være gravid på ferieturen i tilfelle jeg skulle ligge rett ut og spy. Symptomer ligner veldig på det du beskriver som 1.forsøk- bevegelser i mage, kvalme, oppblåshet, litt ekstra trøtt, gulper.. Så blir spennende å se om ett par uker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...