Gå til innhold

Jeg kan jo fadern ikke finne på noe med ungene i ferien fordi faren deres vil være med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ferie sammen med ungene og vil finne på ting, men uansett hva jeg foreslår sier faren nei fordi han vil være med. Men han har ikke ferie, og må på jobb, så han kan ikke være med.
Vi har fire gratisbilletter til Tusenfryd, faren vil være med, så da går ikke det. Jeg foreslo teknisk museum, men nei, det vil faren være med på, så da kan vi ikke det heller. Hva med en tur til Dyreparken i Kristiansand? Nei, det blir en natt på hotell og det vil faren være med på.

Så da sitter vi hjemme da og kjeder oss fordi alt vi finner på utgår fordi faren ikke får vært med. Gå tur i skogen er greit, men det begynner å bli kjedelig nå. Bake er greit, men etter utallige muffins, brød og brownies, vil vi gjerne gjøre noe mer. 

Hvordan er det hos dere? Reiser dere på utflukter uten den ene foreldren?

Anonymkode: 3e54c...d0e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.. og han reiser/gjør ting uten meg også. 

Anonymkode: 8c0b5...bdc

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. 

Snu på det, spør ham hva han synes det er greit at dere gjør uten ham, om han må velge to ting blant alle forslagene. 
Ingen, verken barn eller voksne, får alltid med seg alt. 

Anonymkode: 5e4e7...a6e

• Liker 43
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Far må lære at han ikke kan være med på alt. Jeg hadde dratt uansett. 

Anonymkode: 360b8...2e5

• Liker 21
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dra på tusenfryd herregyud

Anonymkode: e83d1...c16

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ferie sammen med ungene og vil finne på ting, men uansett hva jeg foreslår sier faren nei fordi han vil være med. Men han har ikke ferie, og må på jobb, så han kan ikke være med.
Vi har fire gratisbilletter til Tusenfryd, faren vil være med, så da går ikke det. Jeg foreslo teknisk museum, men nei, det vil faren være med på, så da kan vi ikke det heller. Hva med en tur til Dyreparken i Kristiansand? Nei, det blir en natt på hotell og det vil faren være med på.

Så da sitter vi hjemme da og kjeder oss fordi alt vi finner på utgår fordi faren ikke får vært med. Gå tur i skogen er greit, men det begynner å bli kjedelig nå. Bake er greit, men etter utallige muffins, brød og brownies, vil vi gjerne gjøre noe mer. 

Hvordan er det hos dere? Reiser dere på utflukter uten den ene foreldren?

Hadde pakket, tatt barna og reist på tur og kost meg! Hvorfor i all verden skal han bestemme hva du gjør når han selv ikke har ferie? Da får han ha ferie samtidig vel da!

Anonymkode: 33248...bf5

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

På tide at det største barnet ditt (les:far), lærer seg at man ikke kan få med seg alt som er gøy. Kos dere når dere kan dere andre, far jobber, snart er det hverdag for alle igjen

Anonymkode: 3c02b...788

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

"Vil vil gjøre dette i dag, du kan være med neste gang/en annen gang". Så drar dere. Ikke noe verre enn som så. 

Anonymkode: a189f...937

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var eksen min og. Det var så slitsomt, og når dette kom på toppen av alt annet, så ble det for mye. 

Er jo heller ikke gøy og avslappende når man  vet at det blir sutring og sur stemning hjemme om man bare drar. Mannen er urettferdig og egoistisk. 

Anonymkode: b6b9d...066

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig. 

Passer det ikke for far at dere drar på Tusenfryd fordi han må på arbeid, og han ikke skal ha noe mer ferie denne eller neste uke så drar du på tusenfryd.

Slutt å være så ufattelig lite selvstendig. 

Anonymkode: b7681...266

• Liker 5
Skrevet

Gjør masse med småen uten far, men om det er noe han også har veldig lyst å være med på prøver jeg å tilpasse det til en dag han kan. Men han ønsker ikke at vi skal sitte hjemme å sture heller, så om det blir vanskelig å gå sammen med han går vi uten han, og så kan vi heller gå en gang til en dag han kan være med :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare reist jeg. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 94ffe...ec7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da reiser du så klart. 

Måte på å være pisket i et forhold. 

Anonymkode: 25e1d...9a2

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser av svarerne her at det tydeligvis ikke jeg jeg som er urimelig, men han. Takk.
Problemet er bare at hvis jeg pakker sekkene og drar et sted han vil være med, blir han så ufattelig sur og tverr i dagesvis at det nesten ikke er til å leve med. Han er overdramatiserer så til de grader, påstår jeg ikke trenger han, påstår familien ikke trenger han osv. Han sier han hadde gledet seg leeeenge til xxx og at han nå føler seg sviktet. Alt dette kommer etter dagesvis med surmuling der han ikke vil prate, før alt plutselig kommer som en Heinz ketchupflaske på hodet.

Det er så slitsomt, både å ta fighten, og ikke ta fighten.

TS

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere konkrete planer for hvilken dato dere skal gjøre tingene sammen? Hver gang han sier nei det vil han så krev at det da planlegges en spesifikk dato for dette ikke langt frem i tid der dere skal dra sammen. Hvis ikke det går må han ha en bedre begrunnelse. Be også om konkrete alternativer han mener dere kan gjøre, prøv å ikke gi deg før han forstår at NOE må dere finne på også.

Jeg ville og gitt meg på noen ting feks Dyreparken med overnatting men dagsturer må han gi seg på. 

Anonymkode: 775d5...a7a

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser av svarerne her at det tydeligvis ikke jeg jeg som er urimelig, men han. Takk.
Problemet er bare at hvis jeg pakker sekkene og drar et sted han vil være med, blir han så ufattelig sur og tverr i dagesvis at det nesten ikke er til å leve med. Han er overdramatiserer så til de grader, påstår jeg ikke trenger han, påstår familien ikke trenger han osv. Han sier han hadde gledet seg leeeenge til xxx og at han nå føler seg sviktet. Alt dette kommer etter dagesvis med surmuling der han ikke vil prate, før alt plutselig kommer som en Heinz ketchupflaske på hodet.

TS

Da foreslår jeg parterapi. Hadde ikke orket å leve på den måten der. Ungene kommer først, hadde ikke frarøvet dem ferieopplevelser pga en umoden far. Og partner. 

Anonymkode: 50955...ee1

• Liker 30
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Hvor gamle er barna og hvor lenge holder du ut med et ekstra barn i huset? Du kan ikke leve livet ditt etter hans pipe. Dette er både kontrollerende og barnslig. Ta en alvorsprat om dette! 

Anonymkode: 360b8...2e5

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Flott at han engasjerer seg og vil være med da! Spør han hva som er mest viktig for han og legg det til en helg, da har han også noe å glede seg til å gjøre sammen med familien sin 🥰

Deretter ber du om kompromiss og foreslår at det han evt går glipp av, men har kjempelyst til å være med på helt sikkert kan gjøre igjen når han kan være med!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...