AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Vi er en gjeng som har en felles gruppechat og det er veldig koselig. Men stadig lar jeg meg irritere over en person som tror hun «eier» hele chatten, og dominerer gruppen. Hun er hyggelig og positiv og gir fine tilbakemeldinger på absolutt alt, det er ikke det. Problemet er om jeg stiller et spørsmål til en annen person i gruppen, så tar hun på snedig vis over hele «samtalen». Latterlig problemstilling, jeg vet, men noen som har råd til å hinte, uten å være ufin. Anonymkode: 0a941...495
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Problemet er vel at en gruppechat er for hele gruppa sånn at alle skal svare. Her er du den sære 😅 Har du spørsmål til en person sender du dette så klart privat. Gud bedre 🤦🏽♀️ Anonymkode: dd5a5...176 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #3 Skrevet 4. august 2023 Da får dere andre tilpasse dere da, og ta større plass. Anonymkode: e5e92...4d6
mereo Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Du må nesten bare akseptere det når det stilles spørsmål i en gruppechat. Ønsker du å slippe unna denne ene for enkelte spørsmål må de stilles til den enkelte utenfor gruppechatten. 3
Gjest Sprite Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Hvorfor stiller du spørsmål som skal til en enkelt person i en GRUPPECHAT og blir sur når GRUPPEN henger seg på? Du vet du kan skrive privat til enkeltpersoner?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 «Det var Mikaelas mening jeg gjerne ville høre.» Anonymkode: 956ba...972
Gjest Sprite Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Det var Mikaelas mening jeg gjerne ville høre.» Anonymkode: 956ba...972 Da snakker man med M privat. Problem løst
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 Ikke spam gruppechat med meldinger som ikke angår gruppa. Anonymkode: 2c117...ebb 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 Hvorfor har dere felleschat hvor dere stiller spørsmål til kun noen i chatten? Merkelig. Anonymkode: 363d4...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor har dere felleschat hvor dere stiller spørsmål til kun noen i chatten? Merkelig. Anonymkode: 363d4...ccf Dette er en gruppe med veldig tette relasjoner, hvor det uformelt hives ut «løst og fast», og slik ønsker vi å ha det. Av og til er det slik at man skriver inn navnet til en person med et spørsmål, det er ikke av veldig privat karakter og alle andre i chatten forstår «greia». Unntatt denne en som er veldig dominerende og legger seg i alt. Det er som sagt en latterlig problemstilling, og jeg finner løsningen i å henvende meg i privat chat. Takk. TS. Anonymkode: 0a941...495
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 51 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke spam gruppechat med meldinger som ikke angår gruppa. Anonymkode: 2c117...ebb 51 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor har dere felleschat hvor dere stiller spørsmål til kun noen i chatten? Merkelig. Anonymkode: 363d4...ccf Selv om et spørsmål kun er til en person kan det da godt angå resten av gruppen. «Mikaela, har du nok gafler til sammenkomsten på fredag eller skal vi ta ekstra med?» Herregud for en flokk stivnakker. Anonymkode: 956ba...972 1 1
Gjest ti10 Skrevet 4. august 2023 #12 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om et spørsmål kun er til en person kan det da godt angå resten av gruppen. «Mikaela, har du nok gafler til sammenkomsten på fredag eller skal vi ta ekstra med?» Herregud for en flokk stivnakker. Anonymkode: 956ba...972 Akkurat det tenkte jeg også, Hvis dominerende Dorte da hiver seg på med sin private mening hver eneste gang man spør en annen om noe, blir det forferdelig irriterende, og ikke minst mye støy. Og så kan det virke litt spesielt også hvis man begynner å sende private meldinger om ting som egentlig hører til i gruppechaten. Sikkert noen som vil kunne henge seg opp i det. (Hvorfor spør du ikke i chaten?) Men, TS, jeg har egentlig ikke noen andre råd enn å gjenta spørsmålet og poengtere at det var Mikaela du henvendte deg til.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 ti10 skrev (2 timer siden): Akkurat det tenkte jeg også, Hvis dominerende Dorte da hiver seg på med sin private mening hver eneste gang man spør en annen om noe, blir det forferdelig irriterende, og ikke minst mye støy. Og så kan det virke litt spesielt også hvis man begynner å sende private meldinger om ting som egentlig hører til i gruppechaten. Sikkert noen som vil kunne henge seg opp i det. (Hvorfor spør du ikke i chaten?) Men, TS, jeg har egentlig ikke noen andre råd enn å gjenta spørsmålet og poengtere at det var Mikaela du henvendte deg til. Takk for svar, det er akkurat slik det er. Og det er ønskelig at man skal kunne «høre om småting» uten innblanding. Det er ikke noe stort problem, men det har sannsynligvis eskalert litt i sommerferien. TS Anonymkode: 0a941...495
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #14 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selv om et spørsmål kun er til en person kan det da godt angå resten av gruppen. «Mikaela, har du nok gafler til sammenkomsten på fredag eller skal vi ta ekstra med?» Herregud for en flokk stivnakker. Anonymkode: 956ba...972 Men hvis Dorte svarer: «Jeg kan ta med gafler jeg også!» så skal man liksom bli irritert? Snakk om å bruke energien sin på unødvendige ting Anonymkode: 363d4...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå