Gå til innhold

Rimelig og bra vitamin C serum? 🍊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

https://www.garnier.no/hudpleie/vitamin-c/night-serum

Jeg bruker kremer og serum fra Garniere. Har ingen problemer med huden, så vet ikke om disse "reparerer" noe, men jeg liker dem 🙂. Garniere har et bredt utvalg på hudpleie.

Anonymkode: bf2c7...01a

Sorry, skrives Garnier 😃

Anonymkode: bf2c7...01a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette serumet fra The Inkey List inneholder en litt annen form for C-vitamin som har de samme egenskapene som det fra TO, i tillegg til at den "booster" UV-beskyttelsen i kombinasjon med solkrem. 

Du kan også prøve C-vitaminserumet fra danske Pure & Care, koster kr. 79,- hos Normal. Ikke la deg skremme av det, PUCA har bra produkter med gode ingredienser, og de er fri for parfyme, alkohol, mineralolje osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd  litt av hvert. Men den fra NO7 i kapsler er helt suveren. C vit mister virkningen fort etter at man har åpnet beholderen. Denne her er derimot fersk når en skal bruke den. Den er sterk, så vil stikke litt, men sluttet så fort man får på noe over. Og den nedsatt fra 299 til 89 kr på boots i ny og ne

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Roci skrev (4 timer siden):

Dette serumet fra The Inkey List inneholder en litt annen form for C-vitamin som har de samme egenskapene som det fra TO, i tillegg til at den "booster" UV-beskyttelsen i kombinasjon med solkrem. 

Du kan også prøve C-vitaminserumet fra danske Pure & Care, koster kr. 79,- hos Normal. Ikke la deg skremme av det, PUCA har bra produkter med gode ingredienser, og de er fri for parfyme, alkohol, mineralolje osv.

Hadde du gått for den fra Normal eller den fra Garnier? 😊

Anonymkode: 5bc80...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg, ikke samme som du siterer, testet det fra Normal. Jeg synes det var relativt dårlig. Var liksom så svakt, merket ingen forskjell på huden. Men prisen tatt i betraktning er det et helt greit serum. 

Jeg bruker til vanlig skinceuticals, men tenkte jeg kunne teste en rimeligere variant. 

Anonymkode: d3538...4c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg, ikke samme som du siterer, testet det fra Normal. Jeg synes det var relativt dårlig. Var liksom så svakt, merket ingen forskjell på huden. Men prisen tatt i betraktning er det et helt greit serum. 

Jeg bruker til vanlig skinceuticals, men tenkte jeg kunne teste en rimeligere variant. 

Den fra Garnier er vel heller ikke så veldig sterkt konsentrert med Vit C, men kvaliteten gjenspeiler vel kvaliteten 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den fra Garnier er vel heller ikke så veldig sterkt konsentrert med Vit C, men kvaliteten gjenspeiler vel kvaliteten 😅

Prisen gjenspeiler kvaliteten, mente jeg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis du er vant med Skinceuticals vil nok de fleste rimeligere serum skuffe, ja - hvis det er det jeg tror, er det et av de kraftigste på markedet, og inneholder dessuten ren askorbinsyre, som er den mest effektive - men også den potensielt mest irriterende - formen for C-vitamin🙂 Både det fra Garnier og det fra PUCA inneholder en annen og mer skånsom (og mindre effektiv) form for c-vitamin. Huden min, som ikke er tilvent askorbinsyre, får resultater av serumet fra PUCA.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 19.02):

Personlig hadde jeg ikke valgt det fra Garnier fordi det inneholder ganske mye alkohol,sant parfyme som huden min reagerer på. Samtidig inneholder det andre gode ingredienser som niacinamide og BHA, så hvis du har tendenser til fet eller uren hud og er nøye med å tilføre fukt (for å motvirke den uttørkende effekten av alkohol),  så kan det være et bra serum🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 time siden):

Personlig hadde jeg ikke valgt det fra Garnier fordi det inneholder ganske mye alkohol,sant parfyme som huden min reagerer på. Samtidig inneholder det andre gode ingredienser som niacinamide og BHA, så hvis du har tendenser til fet eller uren hud og er nøye med å tilføre fukt (for å motvirke den uttørkende effekten av alkohol),  så kan det være et bra serum🙂

Jeg gikk for serumet fra The Inkey List i stedet; det du linket til 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The ordinary har bra vitamin c-serum.  Er kremete konsistens og veldig drøyt. Bruker liten mengde, da huden svir og blir irritert om man tar på for mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (På 4.8.2023 den 14.21):

Jeg har prøvd  litt av hvert. Men den fra NO7 i kapsler er helt suveren. C vit mister virkningen fort etter at man har åpnet beholderen. Denne her er derimot fersk når en skal bruke den. Den er sterk, så vil stikke litt, men sluttet så fort man får på noe over. Og den nedsatt fra 299 til 89 kr på boots i ny og ne

Vitamin C bør oppbevares kjølig og mørkt for lengst mulig virking :) Det samme gjelder en rekke andre hudpleieprodukter med aktive ingredienser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...