AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #1 Skrevet 4. august 2023 Hei, jeg ser at om natten ligger pusteraten min i følge Garmin-klokken mye på 8-9. Er dette normalt for dere andre?? (eller kan det være årsaken til at jeg alltid våkner utslitt og med hodepine). Anonymkode: 80794...e69
Avopasia Skrevet 4. august 2023 #2 Skrevet 4. august 2023 Det er ganske lavt. Respirasjonsfrekvensen min ligger på rundt 13-15 hver natt. Det normale området er 12-20. Nå er ikke pulsklokker spesielt gode på å måle respirasjonsfrekvens, men med tanke på at du alltid våkner opp utslitt kan det være lurt å gå til legen. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #3 Skrevet 9. august 2023 Takk for svar! Nei jeg kvier meg litt for å komme til legen pga et sånt type måleinstrument. Vet ikke om de tar det seriøst🙈 Derfor jeg ville vite hva som er normalt for andre😊 Om de også viser avvikende tall😅 Anonymkode: 80794...e69
Blåttvann Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 Det er jo kjempebra! https://illvit.no/mennesket/kroppen/kretslopet/pust-ut-du-puster-for-raskt Før var normal pustefrekvens sagt å være veldig mye lavere enn hva vi anser som normalt nå. https://www.yogasammen.no/post/pust-for-livet
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Blåttvann skrev (8 timer siden): Det er jo kjempebra! https://illvit.no/mennesket/kroppen/kretslopet/pust-ut-du-puster-for-raskt Før var normal pustefrekvens sagt å være veldig mye lavere enn hva vi anser som normalt nå. https://www.yogasammen.no/post/pust-for-livet Samme tenkte jeg. Når man skal lade ved hjelp av pust skal man puste veldig sakte - 5 ggr i minuttet. Anonymkode: 977f7...d98
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar! Nei jeg kvier meg litt for å komme til legen pga et sånt type måleinstrument. Vet ikke om de tar det seriøst🙈 Derfor jeg ville vite hva som er normalt for andre😊 Om de også viser avvikende tall😅 Anonymkode: 80794...e69 Er nok andre ting som gjør at du er sliten, vil jeg tro. Finnes masse andre målinger du kan se på da. Måler din hrv? Anonymkode: 977f7...d98
smilo Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Hva er normal pustefrekvens når man sover? Pustefrekvens heter respirasjonsfrekvens på det medisinske fagspråket, og betyr antall innåndinger per minutt. Respirasjonsfrekvensen for en voksen person i hvile vil vanligvis være i området 12–16 per minutt, mens en baby har en høyere respirasjonsfrekvens som ligger på 30-60 per minutt
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er nok andre ting som gjør at du er sliten, vil jeg tro. Finnes masse andre målinger du kan se på da. Måler din hrv? Anonymkode: 977f7...d98 Ja det ser jeg at den gjør, måtte Google. Har en venu 2. Ikke satt meg inn i det enda🙈 Anonymkode: 80794...e69
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Den er ikke helt til å stole på, kan være stor sjanse for feilkilde. Den baserer seg på hjerterytme (hrv) og måler sånn sett ikke pusten din. Kan godt hende du ligger innenfor normalen. Men mange vil nå og da duppe ned til 8-9 i minuttet eller opp i 26 mens de sover uten at det er noe unormalt. Hvis du har pustestopp på natten så vil du sannsynligvis ha symptomer som at du ofte må opp på do om natten, mareritt, åndenød, trøtt og sliten på dagen, behov for ettermiddagslur. Har lett for å sovne raskt til tv eller en bok så snart du har satt deg ned. Våkner med hodepine. Anonymkode: f5e29...020
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 0.58): Den er ikke helt til å stole på, kan være stor sjanse for feilkilde. Den baserer seg på hjerterytme (hrv) og måler sånn sett ikke pusten din. Kan godt hende du ligger innenfor normalen. Men mange vil nå og da duppe ned til 8-9 i minuttet eller opp i 26 mens de sover uten at det er noe unormalt. Hvis du har pustestopp på natten så vil du sannsynligvis ha symptomer som at du ofte må opp på do om natten, mareritt, åndenød, trøtt og sliten på dagen, behov for ettermiddagslur. Har lett for å sovne raskt til tv eller en bok så snart du har satt deg ned. Våkner med hodepine. Anonymkode: f5e29...020 Jeg tenker det er noen feilkilder ja🤔Men føler det er mer enn en dupp når jeg ligger på 8-9 pust rundt en time om gangen. Har mange av symptomene og har både far og bror med pustestopp, så ikke usannsynlig at jeg har det heller😆 Jeg våkner med hodepine 70% av dagene, og om jeg må holde meg våken en hel dag får jeg nesten alltid hodepine av det. Dvs at jeg sovner på dagtid nesten hver dag. Jeg har aldri lange netter og sliter ofte med mareritt. Men alt dette kan jo selvfølgelig også skyldes andre ting. 😊 Jeg får prøve å få meg en litt bedre oversikt over alle dissa tallene på klokka. 😊 Anonymkode: 80794...e69
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 Eller legg vekk klokka når du sover…. De aller fleste av oss har ikke behov for overvåkningsutstyr, det gjør oss bare mer bekymret i hverdagen… Anonymkode: da35a...630
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller legg vekk klokka når du sover…. De aller fleste av oss har ikke behov for overvåkningsutstyr, det gjør oss bare mer bekymret i hverdagen… Anonymkode: da35a...630 Whatever floats your boat! Anonymkode: 80794...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå