Gå til innhold

Hvor lang tid tok det før barnet ditt var trygg i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange dager, uker eller måneder til det før barnet ditt var trygg i barnehagen og ville være der? 

Anonymkode: c1594...4ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når minsten begynte i barnehagen for 12-13 år siden tok det 15-30 minutter før hun hadde glemt oss foreldre. Så da gikk vi helt uten problemer. 

AnonymBruker
Skrevet
Pondus72 skrev (5 minutter siden):

Når minsten begynte i barnehagen for 12-13 år siden tok det 15-30 minutter før hun hadde glemt oss foreldre. Så da gikk vi helt uten problemer. 

Er dette normalt?

AnonymBruker
Skrevet
Pondus72 skrev (5 minutter siden):

Hvordan reagerte barnet da dere skulle hente det?

AnonymBruker
Skrevet

30 min omtrent . Aldri vært et problem 

Anonymkode: 3483b...1b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

30 min omtrent . Aldri vært et problem 

Anonymkode: 3483b...1b7

Hadde barnet blitt passet av andre før og var vant med andre småbarn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forundrer meg litt når jeg hører småbarn får en nærmest traumatisk opplevelse av barnehagestart…

visste ikke foreldrene at barnet skulle i barnehage? En del av å være foreldre er å forberede barnet på dette. Dere vet jo at barnet snart skal gjennom dette. 
da må dere sikre at barnet er vant til å møte andre barn, har vært passet av andre i perioder osv. 

seøvfølgelig skal barnet få tid og trygges- men dere foreldre må faktisk tenke litt på forhånd dere også….  

Anonymkode: 72157...695

AnonymBruker
Skrevet

Ca. 30 minutter på begge barna. Da de traff andre barn og andre leker var jeg glemt. Å hente var et større problem for de ville ikke hjem.

Anonymkode: 9eaa7...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn startet høsten hen fylte 2 år, vi hadde barnet et år ekstra hjemme for vi tenkte barnehage før fylte ett år var vel tidlig. 

Det tok 2-3 uker før barnet var komfortabel og trygg med ny situasjon. Barnehagen var veldig flink til å legge til rette for barnets behov. Jeg følte kanskje brikkene falt mer på plass utpå vinteren, men da smalt det og korona kom med hjemmekontor og stengt barnehage i en måned. Barnet var mer enn glad for å være hjemme med oss, og da vi skulle tilbake følte jeg det var litt som å begynne på start igjen. Men det gikk bra. Og nå da barnet var ferdig i barnehagen er det blitt et selvsikkert og trygt barn som ikke var noe redd for å starte på SFO med bare ukjente barn. 

Jeg tror det er veldig avhengig av barnet, og ikke minst barnehagen. Slik at det er veldig individuelt, for noen barn går det fort, for andre tar det lengre tid. 

Anonymkode: 15ddc...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...