Gå til innhold

Har datet en mann i ca 3 måneder, han hintet om noe som gjør at jeg tror han vil bli kjærester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos daten i kveld og da sa han at de to barna hadde sett at han fikk melding fra meg(altså navnet mitt). De begynte å le og hviske og tiske. Jeg lo litt da han fortalte det og sa noe sånt som «ja, det blir det vel mange spørsmål etterhvert», da responderte han med «ja, men jeg trenger jo ikke akkurat å skjule det, er jo måte på hvor hemmelighetsfull man skal være». Betyr dette at han ser for seg at jeg snart blir kjæresten hans? Vi har ikke snakket om det ennå. 

Anonymkode: 32797...a14

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig ja.  Hvorfor, og hvordan har dere unngått temaet?  Jeg har vært sammen med ei i 45 dager nå, og vi begynte å kalle hverandre kjærester etter to uker. 

Anonymkode: f7006...348

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Antagelig ja.  Hvorfor, og hvordan har dere unngått temaet?  Jeg har vært sammen med ei i 45 dager nå, og vi begynte å kalle hverandre kjærester etter to uker. 

Fordi det er helt unaturlig å kalle en jeg har kjent i 2 uker for kjæreste. Tenker det er naturlig å ta opp om 1-2 måneder. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan høres ut som han ser for seg et forhold med deg.

Anonymkode: 3c1a2...cf5

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er helt unaturlig å kalle en jeg har kjent i 2 uker for kjæreste. Tenker det er naturlig å ta opp om 1-2 måneder. 

Pubertet much? 

Si at man er kjærester er ikke et giftemål. Å date, kysse, ha sex, holde hånden, gjøre koselige ting sammen. Men, nei, er ikke kjærester.. Hva tror du kjærester er, da, om ikke det? 🙄 

Hadde det vært meg som hadde en sånn relasjon gående i over en måned for så å høre vi ikke er kjærester hadde fått meg til å  tro at hun holder på med fler. Jeg hadde blitt skuffet og trolig trukket meg et langt steg tilbake. 

Anonymkode: d01e7...fc1

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at dere er så unnvikende ovenfor hverandre om dette. Nå har det gått såpass med tid at det begynner å bli påfallende at dere ikke har tatt opp temaet.

For at vi slulle gi barna tid til å henge med i svingene fortalte vi de at vi hadde møtt noen vi likte godt, som vi vil bli bedre kjent med, og at vi dater. Barna fikk spørsmål om hva det trenger av informasjon osv. Det var litt forskjellig, mitt barn ville feks møte han før vi kaller oss kjærester, ellers så stolte han på mine vurderinger om at han er snill og behandler meg bra. Hans eldste ville hilse på meg i telefonen, ellers ville yngste bare treffes. 

Så her anbefales kommunikasjon 😅😅

Anonymkode: 1978b...0e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dere har jo datet i 3 måneder.

Tror ikke du skal bruke for lang tid på dette, det kan virke som om han er klar for å definere dere som kjærester, og du kan godt komme til å sende ut feil signaler hvis du bare fortsetter som før fordi du har en plan om å ta det opp lenger fram i tid. Snakk i hvert fall med ham om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er rart at dere er så unnvikende ovenfor hverandre om dette. Nå har det gått såpass med tid at det begynner å bli påfallende at dere ikke har tatt opp temaet.

For at vi slulle gi barna tid til å henge med i svingene fortalte vi de at vi hadde møtt noen vi likte godt, som vi vil bli bedre kjent med, og at vi dater. Barna fikk spørsmål om hva det trenger av informasjon osv. Det var litt forskjellig, mitt barn ville feks møte han før vi kaller oss kjærester, ellers så stolte han på mine vurderinger om at han er snill og behandler meg bra. Hans eldste ville hilse på meg i telefonen, ellers ville yngste bare treffes. 

Så her anbefales kommunikasjon 😅😅

Anonymkode: 1978b...0e4

Er ikke i nærheten av å inkludere barn i dette. Det gjøres i mine øyne først når man har kjent hverandre litt lenger, og i hvert fall ikke før man har sagt at man er kjærester. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (31 minutter siden):

Men dere har jo datet i 3 måneder.

Tror ikke du skal bruke for lang tid på dette, det kan virke som om han er klar for å definere dere som kjærester, og du kan godt komme til å sende ut feil signaler hvis du bare fortsetter som før fordi du har en plan om å ta det opp lenger fram i tid. Snakk i hvert fall med ham om det.

Jeg synes ikke 3 måneder er spesielt lenge, men vil ikke at han tro at jeg ikke vil bli kjærester, for det er jeg rimelig sikker på at jeg vil. Har tenkt temaet dukker naturlig opp på ett tidspunkt, men kan kanskje ta det opp snart siden han sa det han sa. Mulig det var ett hint om at han ser for seg at vi skal fortsette 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pubertet much? 

Si at man er kjærester er ikke et giftemål. Å date, kysse, ha sex, holde hånden, gjøre koselige ting sammen. Men, nei, er ikke kjærester.. Hva tror du kjærester er, da, om ikke det? 🙄 

Hadde det vært meg som hadde en sånn relasjon gående i over en måned for så å høre vi ikke er kjærester hadde fått meg til å  tro at hun holder på med fler. Jeg hadde blitt skuffet og trolig trukket meg et langt steg tilbake. 

Vil kanskje tro det er «pubertet much» å være veldig kjapt ute med å kalle hverandre kjærester og at voksne gjerne bruker litt lenger tid på å definere noe fast, i hvert fall når det er barn inni bildet

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vil kanskje tro det er «pubertet much» å være veldig kjapt ute med å kalle hverandre kjærester og at voksne gjerne bruker litt lenger tid på å definere noe fast, i hvert fall når det er barn inni bildet

Hvor lang tid kan man som voksne gå og oppføre seg som kjærester, men flakke med blikket, fnise og si "vi ække kjærster ass" før det begynner å bli teit? 

I dette tilfellet har de holdt på i 3mnd... 

Hva er det som er så skummelt med å si at den du har datet og klina med i 3mnd er kjæresten? I mine øyne er man en player dersom man holder på med folk og nekter å si man er kjæreste. Hvis du hadde snudd situasjonen på hodet og spurt KG om en mann som etter 3mnd med dette nekter å si han er kjæreste, så hadde alle ropt i kor at han utnytter dama for sex og garantert har flere på gang. 

Og helt ærlig jeg tror problemet til TS er at hun ønsker å ha mulighetene åpne for å hooke med andre uten at det skal være "stress lizzm" 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor lang tid kan man som voksne gå og oppføre seg som kjærester, men flakke med blikket, fnise og si "vi ække kjærster ass" før det begynner å bli teit? 

I dette tilfellet har de holdt på i 3mnd... 

Hva er det som er så skummelt med å si at den du har datet og klina med i 3mnd er kjæresten? I mine øyne er man en player dersom man holder på med folk og nekter å si man er kjæreste. Hvis du hadde snudd situasjonen på hodet og spurt KG om en mann som etter 3mnd med dette nekter å si han er kjæreste, så hadde alle ropt i kor at han utnytter dama for sex og garantert har flere på gang. 

Og helt ærlig jeg tror problemet til TS er at hun ønsker å ha mulighetene åpne for å hooke med andre uten at det skal være "stress lizzm" 

Ts her. Vi dater kun hverandre. Det er avklart for lenge siden så verken han eller jeg treffer noen andre eller ønsker å «Hooke» med andre. I min verden er det ikke unormalt å date 3-4 måneder før man definerer noe. Slik er det også hos de jeg kjenner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

men vil ikke at han tro at jeg ikke vil bli kjærester,

Sånn i forhold til hvordan dere har det nå, hva vil forandre seg om dere bruker ordet kjæreste?  

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres rart ut å bare date i 3 mnd uten å være kjærester. Da må det være noe som skurrer i relasjonen, som gjør at man ikke vil helt? Alle mine forhold har startet etter 1-3 uker... 

Anonymkode: ff3e4...a4f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts her. Vi dater kun hverandre. Det er avklart for lenge siden så verken han eller jeg treffer noen andre eller ønsker å «Hooke» med andre. I min verden er det ikke unormalt å date 3-4 måneder før man definerer noe. Slik er det også hos de jeg kjenner. 

Igjen : hva er det du tror "kjæreste" betyr?? Dere dater, kysser, klapper, og holder på og har til og med sagt dere er eksklusive. Det er å være kjæreste, det. Den eneste grunnen til at du ikke vil bruke det ordet er fordi du føler det forplikter, og der har vi kjernen av saken. Du vil holde muligheten åpne og bakdøra på gløtt slik at du kan trekke deg ut og si etterpå at "vi var jo ikke kjærester"

Den typen dame har jeg sett mange av. De skyr commitment som pesten. Jeg spår: Innen få mnd har du dumpet ham fordi det ble for "seriøst" eller så har han tatt til vettet og dumpet deg fordi du har attachment issues. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Igjen : hva er det du tror "kjæreste" betyr?? Dere dater, kysser, klapper, og holder på og har til og med sagt dere er eksklusive. Det er å være kjæreste, det. Den eneste grunnen til at du ikke vil bruke det ordet er fordi du føler det forplikter, og der har vi kjernen av saken. Du vil holde muligheten åpne og bakdøra på gløtt slik at du kan trekke deg ut og si etterpå at "vi var jo ikke kjærester"

Den typen dame har jeg sett mange av. De skyr commitment som pesten. Jeg spår: Innen få mnd har du dumpet ham fordi det ble for "seriøst" eller så har han tatt til vettet og dumpet deg fordi du har attachment issues. 

Hvorfor er det meg det er noe galt med i denne relasjonen? Han har jo heller ikke sagt at han vil være kjærester. Hvorfor er det opp til meg å bringe dette på bane? Jeg har jo skrevet lengre opp i tråden at jeg gjerne vil bli kjæreste med han. Men vil ikke pushe han, da vi har barn på hver vår kant 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn i forhold til hvordan dere har det nå, hva vil forandre seg om dere bruker ordet kjæreste?  

Ikke så veldig mye kanskje… du har rett i det

Skrevet

Det er en stor forskjell på å definere seg som kjærester...og det å involvere barn. Man kan fint være kjærester ett år eller mer før man involverer unga. 

Det kan også fint hende man dater noen mndr uten at andre ser at man holder hender, kysser og kliner.... Og unga bør hvertfall ikke se..

Ikke inkludere som en venn man sender flørtende blikk til heller unger er ikke dumme. Men de trenger ikke vite før det er et etablert forhold man vet holder langt utover et år...

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
*Mocca* skrev (36 minutter siden):

Det er en stor forskjell på å definere seg som kjærester...og det å involvere barn. Man kan fint være kjærester ett år eller mer før man involverer unga. 

Det kan også fint hende man dater noen mndr uten at andre ser at man holder hender, kysser og kliner.... Og unga bør hvertfall ikke se..

Ikke inkludere som en venn man sender flørtende blikk til heller unger er ikke dumme. Men de trenger ikke vite før det er et etablert forhold man vet holder langt utover et år...

Jeg har to ganske store barn(17 og 15). Helt naturlig for meg at de får hilse på kjæresten min når jeg først får en. De vil veldig gjerne at mamma skal treffe en fin fyr.  Synes derfor det er ok å vente til både han og jeg føler oss komfortable med å si til omverden at vi er kjærester. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er problemet? At du ikke vet om du er det eller at du ikke vil kalles det?

Anonymkode: d6686...3db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...