AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Vi to har vært venner i et år, og er blitt svært nærme over denne perioden. Vedkommende har under flere omstendigheter introdusert meg til andre som sin "bestevenninne", og har fortalt meg hvor mye hun setter pris på vennskapet vårt. Likevel har jeg i det siste følt meg ekstremt oppgitt over vennskapet. Jeg føler at jeg konstant strekker ut til denne personen, at jeg gir råd om alt 24/7, at jeg motiverer hun til å prestere bedre på skolen og at jeg har gjort henne interessert i samme mote som meg. (Ikke at noen av disse tingene er negativt, men jeg føler at jeg får svært lite i gjengjeld). Alle gangene vi har vært sammen utenfor skolen, har jeg vært personen som tar transport ut til byen hun bor i for å møte henne. Hun har aldri vært i byen jeg bor i, og heller aldri tatt initiativ til at vi skal ta en lunsj i min by. Ikke en eneste gang. I etterkant, kan jeg selv innrømme at dette er noe jeg må vokalisere. Jeg må rett og slett si ifra at jeg ikke orker å ta toget hver gang vi skal møtes, og dette tar jeg på min kappe. For noen uker siden hadde hun fortalt sin egen venninne om at jeg har en spiseforstyrrelse. Denne såkalte venninnen har jeg kun møtt to ganger, og følte dermed skuffet over at min egen bestevenninne hadde valgt å dele noe så privat og hemmelig om meg til andre. Da hun fortalte meg om at hun hadde sagt det videre, sa hun ikke unnskyld engang. Det var som om det hadde null betydning for hun, selv om jeg åpenbart reagerte en del på dette. I går skulle vi henge sammen for alle siste gang sammen med venninnen hennes som hun hadde fortalt om spiseforstyrrelsen min til, ettersom vi begge flytter hver for oss grunnet studier. Jeg hadde tatt fri, og sett frem til dette, da jeg naturligvis kommer til å savne henne en del fremover. Rett før jeg skulle ta toget, ringer hun meg og sier at det ikke blir noe av. Dette er ikke første gangen det har skjedd, og jeg kjente at det var siste dråpen. Jeg forklarte at jeg var skuffet, og at jeg også fremdeles var lei meg over at hun hadde delt om min spiseforstyrrelse til ei jente jeg kun har møtt to ganger. Hun sa unnskyld for at det kom så brått på, men ignorerte fremdeles at hun ikke hadde sagt unnskyld for å ha delt min hemmelighet til andre. Nå vil de gjøre opp slik at de får "god samvittighet", men er jeg en b*tch fordi jeg synes det er sykt dårlig gjort? Føles ikke som at de bryr seg engang, men at de bare vil gjøre opp, og komme til min by for at de selv skal få en bedre samvittighet - ikke fordi de egentlig bryr seg om hvordan jeg føler meg. Venninnene til bestevennen min er ikke mennesker jeg vil omgås med. De baksnakker alt og alle, og til en viss grad, er bestevennen min sånn også. Jeg har innsett at det ikke er slik jeg ønsker å leve, og det er ikke slike mennesker jeg ønsker rundt meg. Jeg håper på å møte nye venner på studiestedet mitt, og at jeg endelig kommer borti mennesker som respekterer meg, tiden min, og mine private samtaler uten å dele de uten min samtykke. Er jeg frekk fordi jeg velger å droppe vennskapet? Det er ikke første gang det har skjedd, og jeg orker ikke å forklare hvor skuffende og dårlig gjort det er om og om igjen Anonymkode: c3619...b2a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Selvfølgelig kan du droppe dette vennskapet. Noe av det viktigste i et vennskap er tillit og her er vel den helt ødelagt. Anonymkode: 3bb45...830 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): *henne* Anonymkode: c2c54...ede Ok norsk språkpoliti. La oss ta for oss selvet innlegget, ikke grammatikken. Anonymkode: c3619...b2a 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Likevel har jeg i det siste følt meg ekstremt oppgitt over vennskapet. Jeg føler at jeg konstant strekker ut til denne personen, at jeg gir råd om alt 24/7, at jeg motiverer hun til å prestere bedre på skolen og at jeg har gjort henne interessert i samme mote som meg. (Ikke at noen av disse tingene er negativt, men jeg føler at jeg får svært lite i gjengjeld). Anonymkode: c3619...b2a Alt dette du har gjort for henne, er det noe hun har bedt om og ønsket? Eller er dette noe du har gjort på eget initiativ? Anonymkode: 15bca...93a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Hvorfor oppretter du en ny tråd, istedenfor å fortsette i den forrige tråden din? Det blir bare rot og merarbeid for moderatorene. Anonymkode: bd87f...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå