AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Jeg har et barn på 4 år som går i barnehagen, Barnet har nylig lært seg å gå på do både tisse og bæsje. I barnehagen har barnet mitt fått ny avdeling og alt er nytt for den. Det hender at barnet ikke rekker eller klarer å holde seg og siden alt er nytt og spennende så glemmer barnet å gå på do. Det er nå 3-5 gang barnehagen sender trusen til barnet hjem med stor bæsje klump inni, uten å tømme den i do før de legger trusen i posen. Jeg lurer på, har noen andre opplevd lignede eller er det ikke vanlig at man sender bæsjen hjem? Jeg personlig syntes det er veldig rart at de ikke kaster bæsjen eller tømmer den i do før de legger trusa i posen for hjemvask. Anonymkode: 8d0b7...98a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Jeg tenker ungen din ikke er klar for bleieslutt i barnehagen. Anonymkode: 3c837...93e 25 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Skjønner barnehagen godt. Foreldrene til et såpass stort barn får tørke bæsjetrusene selv Anonymkode: 2f22a...bfc 15 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker ungen din ikke er klar for bleieslutt i barnehagen. Anonymkode: 3c837...93e Det var ikke spørsmålet mitt. Barnet mitt går på do som oss voksne hjemme og når vi er ute. Anonymkode: 8d0b7...98a 8
Bollemy Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Som barnehageansatt må jeg si det avhenger av bæsjen😂 er det en fast klunk så kan jeg helle den i do. Men å stå å skrape truser er noe vi/jeg ikke gjør. Vet ikke hvilken avtale du har med din bhg. Men med noen av mine foresatte så har vi en avtale at hvis det er nødvendig med skraping av bæsj kaster vi bare trusen. Er det fast/lite møkkete sender vi den hjem i pose! ☺️ 24 4
Sofakona Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Ok....er det en fast stor bæsj? Eller en som sånn halveis og litt smurt ut? Og det høres ut som hen ikke er helt klar for å bæsje i barnehagen ennå. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Vi tømmer det løse i do men skraper ikke ut bæsjen. På småbarn hender det de tar seg tid til å skrape ut/skylle trusene, men vi har ikke sjans til å bruke tid på det på storbarn hos oss, beklager. Anonymkode: a15ec...5b7 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Bollemy skrev (2 minutter siden): Som barnehageansatt må jeg si det avhenger av bæsjen😂 er det en fast klunk så kan jeg helle den i do. Men å stå å skrape truser er noe vi/jeg ikke gjør. Vet ikke hvilken avtale du har med din bhg. Men med noen av mine foresatte så har vi en avtale at hvis det er nødvendig med skraping av bæsj kaster vi bare trusen. Er det fast/lite møkkete sender vi den hjem i pose! ☺️ Her snakker vi om avf som vi voksne har fast og som er stor som tommelen. Det skader vel ikke å kaste den i do før man sender trusa hjem ? Anonymkode: 8d0b7...98a 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Jeg skjønner det om det sitter veldig fast at de ikke begynner å styre med det, tross alt veldig mye som skal gjøres. Men syns jo ærlig talt man kan ta trusa å snu den over do så det som eventuelt går av faller i do og skylle ned. Om det er fast så går jo det meste i do. Anonymkode: 030a6...2ca 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Ok....er det en fast stor bæsj? Eller en som sånn halveis og litt smurt ut? Og det høres ut som hen ikke er helt klar for å bæsje i barnehagen ennå. Barnet mitt bruker kun bleie ved natta ellers bruker barnet å gå i truse både hjemme og ute og tømmer seg i do. Jeg forstår hvis det er løs eller slikt, men hard avf som vi voksne har som ligger i trusa som kan bare kastes før man sender trusa med hjem, det syntes jeg virker rart. Anonymkode: 8d0b7...98a 3
Bollemy Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her snakker vi om avf som vi voksne har fast og som er stor som tommelen. Det skader vel ikke å kaste den i do før man sender trusa hjem ? Anonymkode: 8d0b7...98a Du har all rett til å si ifra om dette. Si at når det er fast avf at de vender trusa over doen. Sånn at det faller ut. Den biten tar maks 30 sekunder 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 Bollemy skrev (Akkurat nå): Du har all rett til å si ifra om dette. Si at når det er fast avf at de vender trusa over doen. Sånn at det faller ut. Den biten tar maks 30 sekunder Flott, da sier jeg det. jeg trodde det kanskje var vanlig hos noen at man fikk bæsj sendt hjem. Men hos meg virker det veldig rart. Så det var godt jeg tok det tema opp. Takk for svar. Anonymkode: 8d0b7...98a 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Aner ikke, vi har best de kaste teusene om han bæsjer på seh, men jeg håper de bruker tid på annet enn å tømme bæsj i do uansett Anonymkode: 132e5...b62 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Hvorfor kan ikke du bare tømme i do i bhg selv? Og ta med trusen hjem for vask Jegvhadde satt på bleie på den fireåringen Anonymkode: 02f3c...9e7 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke, vi har best de kaste teusene om han bæsjer på seh, men jeg håper de bruker tid på annet enn å tømme bæsj i do uansett Anonymkode: 132e5...b62 Du har ikke barn i bhg selv regner jeg med. Anonymkode: 8d0b7...98a 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor kan ikke du bare tømme i do i bhg selv? Og ta med trusen hjem for vask Jegvhadde satt på bleie på den fireåringen Anonymkode: 02f3c...9e7 Unnskyld meg, men når trusen ligger i en pose som henger på hylla og du får en overraskelse når du kommer hjem. Da tenker du heller hva i huleste gjør en hard bæsj i posen? De kunne vel i det minste tømt den i do. barnet mitt har sluttet med bleie og at barnet mitt tisser og bæsjer i trusa i bhg er det bhg sitt problem. Da er de mest sannsynlig at de ikke tilrettelegger og spør barnet om de må på do, når de vet og ser at barnet er opptatt i lek osv… Anonymkode: 8d0b7...98a 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 Jeg tenker at barnehagen bør passe mer på for å unngå uhell når barnet er der. Få barnet til å gå på do oftere og følge med på kroppspråket som ofte er avslørende når små barn må på do. Hvis uhellet skjer, bør de selvsagt tømme i do om det er fast avf. De er jo allerede ved doen når barnet får ny truse og den andre blir lagt i pose..🤷♀️ Og som kommentaren over sier- så syns jeg også det er nasty at det skal henge en pose med en besj i på plassen til barnet i garderoben... 😳 Anonymkode: 2c146...523 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 Noen år siden jeg jobbet i barnehage nå, men vi kastet klumpen i do hvis den var helt hard og fast. Hvis den var litt smurt utover så hadde vi ikke mulighet til å skrape og skylle. På badene/stellerommene på avdelingene var det kun håndvask, og vi kunne ikke skylt bæsj i de vaskene (da måtte vasken vaskes og desinfiseres, noe det hverken var tid til, eller mulighet til, med mange barn springene rundt inn og ut av badet). Anonymkode: fa8bd...407 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #19 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Unnskyld meg, men når trusen ligger i en pose som henger på hylla og du får en overraskelse når du kommer hjem. Da tenker du heller hva i huleste gjør en hard bæsj i posen? De kunne vel i det minste tømt den i do. barnet mitt har sluttet med bleie og at barnet mitt tisser og bæsjer i trusa i bhg er det bhg sitt problem. Da er de mest sannsynlig at de ikke tilrettelegger og spør barnet om de må på do, når de vet og ser at barnet er opptatt i lek osv… Anonymkode: 8d0b7...98a Ingen grunn til å unnskylde deg, men nå vet du at avføringen ikke tømmes av de ansatte, da kan du ha rutine på å åpne posen i bhg og tømme avf i do evt tømme hjemme selv evt2 kaste trusen Anonymkode: 02f3c...9e7 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har ikke barn i bhg selv regner jeg med. Anonymkode: 8d0b7...98a Eh jo? Anonymkode: 132e5...b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå