Gå til innhold

Beste hundesele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har trekkhund og bruker Non Stop Freemotion til turer med trekk og line harness til vanlige turer. Bruker ikke halsbånd annet en til utstilling og trening. Anbefaler som de andre å ha med hunden til en dyrebutikk som kan hjelpe deg med valg av sele og størrelse :)

Lykke til! Mye rart der ute, men det er også mange gode merker som kan brukes utenom Non Stop sine :)

Anonymkode: 32482...ce1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2023 at 5:50 AM, AnonymBruker said:

I motsetning til de fleste her, misliker jeg nonstop sine seler. De er hypet opp og selger pga navnet. Velg norske produkter, laget i Norge. Huken Produkter er noe av det beste på markedet akkurat nå.

Anonymkode: 6b216...eba

Så vidt jeg kan se så er non-stop et norsk firma, selv om de produserer i utlandet.. 

Huken er sikkert ok seler, men de ser ut som de er laget av billige materialer på billigste måte. Dessuten ser det hovedsaklig. ut som arbeidsseier, kanskje ikke det man trenger for hverdagshunder. 

Anonymkode: e7e74...f82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Linny111 skrev (21 timer siden):

jeg er ikke så glad i Non Stop fordi det ikke er plass til ID tag. Foretrekker Ruffwear.

Ramble harness har en liten krok på ryggen der man kan feste ID-tagger

Anonymkode: e78d5...3db

Gjest Linny111
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Ramble harness har en liten krok på ryggen der man kan feste ID-tagger

Anonymkode: e78d5...3db

Er ikke den til båndet?

AnonymBruker
Skrevet
Linny111 skrev (6 timer siden):

Er ikke den til båndet?

Er vel uansett ikke noe i veien for å feste en tag der.

Anonymkode: 6f555...207

Gjest Linny111
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel uansett ikke noe i veien for å feste en tag der.

Anonymkode: 6f555...207

Nei, syntes bare det var vanskelig å få på med vanlig ring som tag er festet i. Måtte kjøpe en spesiell en til det. Var uansett ganske mye styr i forhold til Ruffwear som har egen lomme å ha den i.

Skrevet

Jeg er veldig glad i true love sine y-seler. Man får mye for prisen. De kan være ned i 300 kr avhengig av forhandler og er holdbare. De to jeg har hatt var like funksjonelle og viste lite slitasje etter 4-5 år med nærmest daglig bruk. Selen stopper rett bak skulderbladene på hunden, men jeg har aldri sett tegn på gnag i armhulene. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Kommer an på hvilken hund du har. Vår malamute kan ikke bruke seler fra Non stop. De passer ikke i passformen, samt at de ikke holder god nok kvalitet ved et rykk. Veldig skummelt egentlig. Anbefaler å kjøpe seler fra Troll hundefor. De har nettbutikk og tre fysiske butikker og er veldig hjelpsomme om man ringer dem.

Anonymkode: 59ced...75a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kommer an på hvilken hund du har. Vår malamute kan ikke bruke seler fra Non stop. De passer ikke i passformen, samt at de ikke holder god nok kvalitet ved et rykk. Veldig skummelt egentlig. Anbefaler å kjøpe seler fra Troll hundefor. De har nettbutikk og tre fysiske butikker og er veldig hjelpsomme om man ringer dem.

Anonymkode: 59ced...75a

Det er min erfaring også. Første selen jeg kjøpte til første jaktlabradoren var nonstop, og den ene spennen/metallbiten for å justere bakstykket på selen gikk i stykker etter å ha blitt utsatt for et rykk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2023 den 23.01):

Non Stop Dogwear, uten tvil. 
Anbefaler line harness eller ramble harness for «det daglige» ☺️

Anonymkode: 477f3...2da

Er denne som vi bruker til vår hund også og som han virker å like best :) Kjøpte to Non Stop seler her. Må legge til at han er en liten tass på 6 kg da om det betyr noe, men ser mange store hunder med samme sele. 

Skrevet

Jeg er ikke så fan av non stop sine seler. Men jeg har til hverdags seler både rukka og hurtta til hundene. Her må vi ha seler med innstramming på. 

Anonymkode: 8b2cb...830

• Liker 1
Skrevet

Jeg er generelt glad i Non-stop, og har veldig mange produkter derfra til min hund - men jeg liker ikke selene deres så godt, dessverre. Jeg synes selene er klumpete og stive. Hver sin smak!

Det viktigste er at selen skal sitte godt på hunden☺️ Vi har en sele fra Troll, den heter «multisele». Den er veldig lett og sitter godt på kroppen til hunden vår.

Vi har også en sele fra Rukka, den passer også veldig godt til hunden vår. Den tåler mye, og ser like fin ut nesten 2 år etter vi kjøpte den. Tåler å bli vasket og brukt «hardt». Pluss for at spennen kan «låses av». Hadde ingen erfaring med merket Rukka fra før, men kom inn i dyrebutikken med et åpent sinn og fikk god hjelp til å teste seler av en flink ansatt. 

Anonymkode: 686b4...5a7

Skrevet

Jeg liker Non Stop og Hurtta. Hun minste er veldig spebygd og vi har prøvd så å si alle merker. De beste selene på henne er Hurtta Venture og Feel Active padded sele som nr to da de andre rett og slett blir for løse i brystet. Min andre er noe kraftigere bygd og bruker non stop ramble og free motion. Han vipper dessverre mellom to størrelser på line harness, men den var perfekt for han som valp. 

Anonymkode: 845d5...0ad

Skrevet

Vi har en liten hund med lang rygg. Vi  har testet ut Dogs of Copenhagen Comfort Walk, Non Stop  (Ringsaker-firma) Ramble harness og Seleverkstedet (Lillehammer-firma)  comfort harness. Veldig fornøyd med alle tre. Bruker non stop daglig da den sitter best på, selv om alle de nevnte er relativt like.

Anonymkode: 317f7...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...