Rosa Dartle Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Har hatt to hunder fra før som jeg har kjøpt sele til, og egentlig vært fornøyd. Men forstår at ikke alle seler skal være like bra for en hundekropp? Hvilken type sele anbefales?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Non Stop Dogwear, uten tvil. Anbefaler line harness eller ramble harness for «det daglige» ☺️ Anonymkode: 477f3...2da 2
Rosa Dartle Skrevet 3. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2023 Er den førstnevnte vi har hatt til den andre hunden vår, da ser det ut som jeg hadde flaks da jeg kjøpte og traff rett 😅 Er det seler man bør unngå?
Virrum Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Hva skal du bruke selen til? Den beste trekkselen er Non Stop Freemotion. Som tursele der hunden ikke skal trekke, liker jeg godt Haqihana-selen.
Virrum Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Rosa Dartle skrev (10 minutter siden): Er den førstnevnte vi har hatt til den andre hunden vår, da ser det ut som jeg hadde flaks da jeg kjøpte og traff rett 😅 Er det seler man bør unngå? Pass godt på at selen ikke ligger inn i "armhulen" til hunden. Det kan gi smertefulle gnagsår. Jeg har sett at noen Y-seler fra Hurtta har en tendens til å ligge veldig trangt der. Så ta med hunden og prøv selen før du kjøper.
Tabris Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Y-seler anbefales ofte, dvs de som ser ut som en Y foran. Brystseler anbefales ikke, de som har en bred spenne som går på tvers over brystet. Men hunder er bygget forskjellig så alle seler må prøves på og justeres. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Ta med hunden i en dyrebutikk og få hjelp til å prøve ulike seler. Det er ganske vanskelig å si noe om hva som er den «beste» selen, da hva som best avhenger av din hunds anatomi. Anonymkode: 2bfff...350 2
NettoppJa Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Non stop line harness er topp hvis hunden ikke er for bred over kassa (typ bulldog). Jeg har prøvd ganske mange ulike seler og kommer alltid tilbake til denne. Syns andre seler er for "ustabile"/løse, eller legger vekt på feil sted om hunden trekker eller rykker til. Liker også at den er rund i kantene og godt vattert. I tillegg er kvaliteten helt prima, ikke synlig slitasje etter mange års daglig bruk.
mellowyellow Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Jeg har seler fra Non Stop som jeg er kjempefornøyd med. Vår trekker fælt, så vi bruker som regel den som heter «Freemotion Harness», men vi har også «Line Harness» og er kjempefornøyd med begge
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Den som sitter godt. Generelt har vi god erfaring med Non Stop. Har ramble nå. Men du må teste i dyrebutikk. Anonymkode: 2d4e3...f7e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #11 Skrevet 4. august 2023 I motsetning til de fleste her, misliker jeg nonstop sine seler. De er hypet opp og selger pga navnet. Velg norske produkter, laget i Norge. Huken Produkter er noe av det beste på markedet akkurat nå. Anonymkode: 6b216...eba 3
Rosa Dartle Skrevet 4. august 2023 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2023 Vi skal bare gå vanlige turer, ev. jogge. Ja, opplevd god kvalitet på selen. Vår er 8 år gammel uten særlig slitasje. Hadde håpet å unngå å dra i butikk for å prøve selen da vi har overtatt en hund som ikke liker å kjøre bil og helst ikke vil måtte kjøre så langt nå i starten. Hadde bare en sånn Halti-sele på seg da vi overtok henne. De hadde lite utvalg av seler i byen vi bor, så da må jeg kjøre et stykke. Må prøve å få målt henne best mulig. Nonstop-selen til vår andre hund ble litt for liten og det stod ikke størrelse i den lenger, det var det eneste som var slitt bort 😄 Så da får jeg ikke sammenlignet størrelse.
Tabris Skrevet 4. august 2023 #13 Skrevet 4. august 2023 2 hours ago, Rosa Dartle said: Vi skal bare gå vanlige turer, ev. jogge. Ja, opplevd god kvalitet på selen. Vår er 8 år gammel uten særlig slitasje. Hadde håpet å unngå å dra i butikk for å prøve selen da vi har overtatt en hund som ikke liker å kjøre bil og helst ikke vil måtte kjøre så langt nå i starten. Hadde bare en sånn Halti-sele på seg da vi overtok henne. De hadde lite utvalg av seler i byen vi bor, så da må jeg kjøre et stykke. Må prøve å få målt henne best mulig. Nonstop-selen til vår andre hund ble litt for liten og det stod ikke størrelse i den lenger, det var det eneste som var slitt bort 😄 Så da får jeg ikke sammenlignet størrelse. Hvis du ikke kan prøve den på så ville jeg gått for en Y-sele som har justerbare stropper også rundt nakken (det har ikke Non-Stop sin). Jeg har selv Non-Stop, men før det hadde jeg Showmaster og var veldig fornøyd med den. Spesielt pga alle justeringsmulighetene. https://www.hooks.no/hund/kobbel-halsband/hundeseler/y-sele-refleks-work-showmaster-3
Linazer Skrevet 4. august 2023 #14 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I motsetning til de fleste her, misliker jeg nonstop sine seler. De er hypet opp og selger pga navnet. Velg norske produkter, laget i Norge. Huken Produkter er noe av det beste på markedet akkurat nå. Anonymkode: 6b216...eba Ikke så enkelt når det var få forhandlere og ingen priser på nettsiden.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #15 Skrevet 4. august 2023 Har jack russell. Startet med nonstop sele, men syntes at den var trang å få over hodet. Har nå Y-sele fra hurrta, synest at den er mye bedre. Hvilken rase har dere? Anonymkode: 8c6d6...343
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #16 Skrevet 4. august 2023 mellowyellow skrev (9 timer siden): Jeg har seler fra Non Stop som jeg er kjempefornøyd med. Vår trekker fælt, så vi bruker som regel den som heter «Freemotion Harness», men vi har også «Line Harness» og er kjempefornøyd med begge Samme her, har begge de nevnte selene og er kjempefornøyd! Anonymkode: 6f555...207
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #17 Skrevet 4. august 2023 Linazer skrev (1 time siden): Ikke så enkelt når det var få forhandlere og ingen priser på nettsiden. Top Pet Products Anonymkode: 6b216...eba 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #18 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I motsetning til de fleste her, misliker jeg nonstop sine seler. De er hypet opp og selger pga navnet. Velg norske produkter, laget i Norge. Huken Produkter er noe av det beste på markedet akkurat nå. Anonymkode: 6b216...eba Den siden så skikkelig uprofesjonell ut 😅 Tror jeg holder meg til kjente kvalitetsprodukter, ellers takk du. Anonymkode: 6f555...207 2
Gjest EmKay Skrevet 4. august 2023 #19 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Non Stop Dogwear, uten tvil. Anbefaler line harness eller ramble harness for «det daglige» ☺️ Anonymkode: 477f3...2da Satt nettopp å så på disse to, da jeg trenger en ny sele for hverdagen. Hva vil du si er forskjellen? Synes Ramble ser hakket mer komfortabel ut pga den brede bryst-delen. Hadde Line fra før. Har en Setter btw
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den siden så skikkelig uprofesjonell ut 😅 Tror jeg holder meg til kjente kvalitetsprodukter, ellers takk du. Anonymkode: 6f555...207 Nå vet jeg at produktene er veldig gode. Men du kan jo mene hva du vil. Merkelig at du kan konkludere uten å engang har prøvd produktene! Anonymkode: 6b216...eba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå