AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Han sliter med å takle om vi har ulikt syn på ting. Vi snakker ikke store spørsmål, som politikk eller religion, men f.eks vårt syn på årstidene i Norge, hvilket hotell vi skal bo på, hva vi synes om maten i Italia etc. Han blir sur, slutter å snakke og blir manipulerende. F.eks diskuterte vi hotell til en feriereise. Vi kikket litt på nettet og fant etterhvert et hotell han ville ha. Jeg var nøytral, hadde for og mot argumenter, og det tålte han ikke. Han sa vi masse opp i pris om vi ikke tar det. Noe jeg vet ikke er nødvendig. Han sa dette for å få meg til å akseptere det hotellet, da jeg har mye dårligere råd enn han og han vet jeg ikke ønsker/klarer dyrere. Så slutter han å snakke og svarer frekt og surt. Dette er veldig tungt og tærer på meg. Noen som kan forstå hvorfor han reagerer slik når vi har ulikt synspunkt? Han erkjenner at han sliter med å takle uenigheter. Han er forresten 46 år. Anonymkode: 95963...c1e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Jøss, skjønner at det er slitsomt. Han gjør det jo for å få det som han vil, og det får han jo til også. Kanskje han også gjør det ubevisst? Synes du godt kan stille mer krav til han, og ta han på det når han sier slike ting. Tørr å ta den diskusjonen. Si til han at han må møtes mer på midten, høre mer på hva du vil og hva du mener. Eventuelt speile han; når han svarer frekt og surt, så sier du at du ikke vil fortsette å planlegge mer før han slutter å oppføre seg sånn. Så går du et annet sted, og prøver igjen senere. Ikke la han holde på sånn, det er ikke okay Anonymkode: 87b7c...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jøss, skjønner at det er slitsomt. Han gjør det jo for å få det som han vil, og det får han jo til også. Kanskje han også gjør det ubevisst? Synes du godt kan stille mer krav til han, og ta han på det når han sier slike ting. Tørr å ta den diskusjonen. Si til han at han må møtes mer på midten, høre mer på hva du vil og hva du mener. Eventuelt speile han; når han svarer frekt og surt, så sier du at du ikke vil fortsette å planlegge mer før han slutter å oppføre seg sånn. Så går du et annet sted, og prøver igjen senere. Ikke la han holde på sånn, det er ikke okay Anonymkode: 87b7c...8dc Takk, ja, godt tips det med å forlate stedet til han får tenkt seg om Anonymkode: 95963...c1e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Han er som en unge som blir sur når han ikke får viljen sin. Var det kjæreste eller et barn du hadde igjen? Anonymkode: f7e3c...595 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Han er som en unge som blir sur når han ikke får viljen sin. Var det kjæreste eller et barn du hadde igjen? Anonymkode: f7e3c...595 Ja, som et barn. Lurer på hvorfor noen blir slik i voksen alder... Anonymkode: 95963...c1e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Hæ? Trodde først du beskrev en 17-åring. Anonymkode: 055cb...a42 1
Bombasi Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så slutter han å snakke og svarer frekt og surt. Han har funnet en [stygg] måte på å få viljen sin, sympati eller "respekt". Det ser ut til at dette har gått for langt over altfor lang tid siden han bruker teknikken ned i de små hverdagskampene. Du må iallfall stå mer opp for deg selv og ikke la deg bli preget av det. Stå på ditt, og la han surke til krampen tar han. Det er kun han livet blir surt for da, hvis du klarer å ignorere det. Og så får du krysse alt for at han blir mer human med tiden. Endret 4. august 2023 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 On 8/3/2023 at 10:55 PM, AnonymBruker said: Så slutter han å snakke og svarer frekt og surt. Anonymkode: 95963...c1e Heretter må det være uaktuelt å dra på ferie med ham. Og sammen med ham i det hele tatt. Hvem gidder sånt!? Anonymkode: 68eeb...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå