Gå til innhold

Hvor burde jeg ikke bo i Oslo som student ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på utrygge områder med mye narkotika osv? 

Anonymkode: 3ad03...06d

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i Oslo opplevde jeg Grønland som litt uggent. Men det går jo som regel helt fint, bare ta ut øreplugger og ikke provoser noen. Selv bodde jeg på Grunerløkka og Nordstrand, og begge føltes trygge

Anonymkode: 0d538...4e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ikke bo i nærheten av legevakten, mest på grunn av mye støy

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Styr unna narko- og gjengområder. Dvs hold det unna Holmlia, Mortensrud, Klemetsrud, Grønland, Tøyen, samt praktisk talt hele Groruddalen.

Anonymkode: eb1c4...659

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da jeg bodde i Oslo opplevde jeg Grønland som litt uggent. Men det går jo som regel helt fint, bare ta ut øreplugger og ikke provoser noen. Selv bodde jeg på Grunerløkka og Nordstrand, og begge føltes trygge

Husk å ikke provosere noen ved å gå uten hijab.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Student blokker

Men er vel strengt tatt mye narkotika i hele Oslo (og Norge generelt)

Anonymkode: 32c32...997

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna Torshov, Sandaker og Løkka. Mye ting skjer der. Alt fra brann til psykisk syk gammel dame som roper om natta flere ganger i uken, narkiser på trikken. Og styr unna Kyrre Grepps gate på Torshov, narko og kriminalitet der.

Anonymkode: 22777...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Styr unna narko- og gjengområder. Dvs hold det unna Holmlia, Mortensrud, Klemetsrud, Grønland, Tøyen, samt praktisk talt hele Groruddalen.

Enig her. Hadde styrt unna disse stedene. 

Anonymkode: 7cf92...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Styr unna Torshov, Sandaker og Løkka. Mye ting skjer der. Alt fra brann til psykisk syk gammel dame som roper om natta flere ganger i uken, narkiser på trikken. Og styr unna Kyrre Grepps gate på Torshov, narko og kriminalitet der.

Anonymkode: 22777...861

Sandaker, ja. Torshov og Løkka? Finnes knapt tryggere strøk i hele byen. 

Anonymkode: f4b33...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik som leiemarkedet for studenter er i Oslo, skal du være glad om du får tak i noe i det hele tatt. Tviler på at du kan velge og vrake i bydeler.

Anonymkode: f21ad...d02

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde vel styre unna Oslo øst og generelt områder med mye multikultur/ukultur. Oslo generelt egentlig. 

Anonymkode: 2a514...11d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Burde vel styre unna Oslo øst og generelt områder med mye multikultur/ukultur. Oslo generelt egentlig. 

Anonymkode: 2a514...11d

Er veldig mye narko på Oslo vest også, kanskje mer enn på øst

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er veldig mye narko på Oslo vest også, kanskje mer enn på øst

Jo, men når man blander narkotika sammen med alt annet graps som finnes i øst, så blir det et fyrverkeri av elendigheter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jo, men når man blander narkotika sammen med alt annet graps som finnes i øst, så blir det et fyrverkeri av elendigheter. 

Det verste grapset, hvis det er et ord vi bruker om mennesker, vil jeg si vi finner på vestkanten.

Anonymkode: f21ad...d02

AnonymBruker
Skrevet

Mange "råd" her fra folk som neppe har satt sine bein i Oslo øst ser jeg. Ikke hør på dem. Fredelig og fint her.

Men pga litt lang reisevei til Blindern, ville jeg heller anbefale å bo noenlunde nær. Kjedelig i lengden å sitte på tbanen 20-25 min x 2 hver dag.

Anonymkode: 9515c...b05

• Liker 3
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange "råd" her fra folk som neppe har satt sine bein i Oslo øst ser jeg. Ikke hør på dem. Fredelig og fint her.

Men pga litt lang reisevei til Blindern, ville jeg heller anbefale å bo noenlunde nær. Kjedelig i lengden å sitte på tbanen 20-25 min x 2 hver dag.

Anonymkode: 9515c...b05

Ja, bortsett fra gjengoppgjør med machete og slagvåpen og jevnlige knivstikkinger, går det greit.

I går kveld var det en ny knivstikking på åpen gate, denne gangen i området mellom Storo og Nydalen, der det vanligvis er trygt.

Hilsen en som har bodd i Oslo i flere tiår, og husker byen slik den var tidligere

Anonymkode: accea...cea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lang kø, du burde være glad om du får bolig i det hele tatt :

17.000 har fått tilbud om studentbolig – nesten 16.000 fortsatt i kø

17.380 studenter har fått tildelt studentbolig før studiestart, ifølge studentsamskipnadene. Men boligkøene er nesten like lange. – En varslet krise, mener Norsk studentorganisasjon (NSO).

https://www.nrk.no/nyheter/17.000-har-fatt-tilbud-om-studentbolig-_-nesten-16.000-fortsatt-i-ko-1.16502168

Anonymkode: 441d6...034

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er jo muslim og bruker hijab selv.

Anonymkode: df575...54e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh, er så lei folk som er redde eller hater Oslo og svarer på slike tråder med null kunnskap. Det er en så åpenbar Oslo-frykt og mindreverdsfølelse bak de innleggene.

Oslo er en av verdens aller tryggeste byer. Men de færreste av oss synes likevel ikke det er naturlig å gå mutters alene gjennom øde parker eller Brugata kl 3 om natta. Det betyr ikke at Oslo ikke er trygt for alle oss som lever helt vanlige liv.

Du kan altså trygt bo hvor som helst, og det er lurt å oppdage litt mer av Oslo enn Aker Brygge og Karl Johan når du først er her.

Anonymkode: 6af44...bf6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen student på full(desperat) leting, og tenker at jeg som lever som en åttiåring(inne senest kl 21) kan bo hvor som helst😀Har bodd på bedritne vestkanthybler før. Heller en fin hybel/leilighet på Ensjø, Kolbotn eller whatever. 

Anonymkode: daa64...fbc

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...