Gå til innhold

Går fastlegen din i helt vanlige klær på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte plutselig å tenke over at fastlegen min alltid går i helt vanlige klær på jobb som fastlege. Han bruker ikke legefrakk. I dag hadde han på seg jeans og t-skjorte ved konsultasjon.

Begynte å tenke over det og jeg har sett andre leger på legekontoret også gå i helt vanlige klær. Mens sekretærene selvfølgelig bruker uniform. 

Lurer litt på om legekontoret mitt er veldig laidback eller om dette er mer utbredt enn jeg tenker. Prøver å tenke tilbake på tidligere legekontor jeg har hatt og der mener jeg de fleste leger har på seg legefrakk utenpå de vanlige klærne.

Så hva er tilfelle med din fastlege?

På sykehuset så er det veldig utbredt med uniform eller legefrakk.

Anonymkode: 0a66a...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på mange legekontorer gjennom jobb, har sett noen leger med legefrakk men de aller fleste har vanlige klær.

Anonymkode: 8ee6a...4f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige klær med legefrakk utenpå

Anonymkode: 18d1b...cbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På mitt legesenter bruker alle uniform. Av hygieniske grunner burde det være krav til uniform for alt helsepersonell med pasientkontakt. Private klær kan ikke vaskes på høy nok temperatur.

Anonymkode: b6178...6cd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke 😳 og jeg er til fastlegen minst en gang i måneden på det verste. 

Anonymkode: 486d9...a4a

• Liker 2
Skrevet

Nei, min har uniform. Jeg spurte en fastlegekompis og han sa han brukte uniform overdel, men egen jeans. Hadde jeg vært lege hadde jeg helt klart brukt uniform pga pasientkontakt og hygiene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi helsesekretærer bruker uniform. 2 leger bruker frakk og 3 leger bruker overdel. Gynekologen bruker uniform. 

Har jobbet flere steder der alle jobber i vanlige klær, både helsesekretærene og legene 

Anonymkode: a35cc...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Min har bukse/fine jeans og skjorte. Ingen legefrakk. 

Anonymkode: f0497...334

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt over det, faktisk.

Anonymkode: 227e8...9c8

AnonymBruker
Skrevet

På mitt legesenter bruker alle uniform, ikke sett noen i vanlige klær.

Anonymkode: 56f0c...e84

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fastlegen min går i helt vanlige klær på jobb. Stort sett jeans og skjorte. Evt. med genser utenpå skjorta om det er kaldt. 

Var hos en kollega av ham en gang han hadde fri eller noe. Hun hadde samme "uniform" som de i skranken, så virker som det er opp til hver enkelt på kontoret der hvordan de kler seg. 

Anonymkode: 815e1...6df

AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege gikk i vanlige klær før corona. Da den kom begynte han å bruke uniform og har fortsatt med det.

Anonymkode: 1a157...a27

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min bruker vanligvis mørkerosa «scrubs». 😄🌸

Anonymkode: 6d970...7f8

• Liker 2
Skrevet

Hun gjorde det ja med hvit frakk 😀

AnonymBruker
Skrevet

På mitt legesenter bruker alle uniform, men der jeg gikk før hadde de fleste legene vanlige klær.

Anonymkode: c7b3a...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeans og genser, gjerne noe mykt og fluffy. Aldri tenkt over det før, men neppe noe problem å ta på seg en frakk om det skulle være noe spesielt. 

Anonymkode: 030dd...977

AnonymBruker
Skrevet

Min bruker sykehus-skjorte, eller hva man kan kalle det. 
Sånne som leger og sykepleiere går med på sykehus :vetikke: 
Så har hun vanligvis en typisk privattøy-bukse. 

Anonymkode: c8c56...cbc

AnonymBruker
Skrevet

Tror alle der bruker uniform. 

Anonymkode: 69f5c...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Både på nåværende og forrige legekontor har alle brukt uniform. Ingen private klær. 

Anonymkode: 2716b...256

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...