Gå til innhold

Er Trumph blottet for selvinnsikt? Har han en diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er han spik spenna gal? Dersom ja, er det helt utrolig at han har så mange tilhengere. Utrolig hvordan han prover å manipulere og påvirke sine omgivelser…Hva er dine tanker om han?

Endret av Rødstrupa
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rødstrupa skrev (8 minutter siden):

Er han spik spenna gal? Dersom ja, er det helt utrolig at han har så mange tilhengere. Utrolig hvordan han prover å manipulere og påvirke sine omgivelser…Hva er dine tanker om han?

Har ikke så mange tanker om han da norsk media aldri skriver noe positivt om han uansett og er litt lei både ham og Biden (og sønnen). Men 70 millioner stemte på han i sin tid. Han har kanskje noen gode sider også, ikke vet jeg. Han startet ingen kriger de fire årene han satt, det er kanskje positivt? Men har slutter å tro nøytraliteten til norsk media og hva de vektlegger om det så er usa, corona, Ukraina eller annet. Man må lese litt forskjellige medier fra forskjellige land for å kanskje kunne forstå mer av bildet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Altså, om det ikke er noe narsissistiske forstyrrelser hos Trump, så har ingen det. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
59 minutter siden, Justlooking said:

Har ikke så mange tanker om han da norsk media aldri skriver noe positivt om han uansett 

Det er bare å lese bloggen til Hans Rustad, document.no.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Helgekarjol skrev (13 timer siden):

Det er bare å lese bloggen til Hans Rustad, document.no.

Og det er troverdig saker?? Hvem eier dokument.no? 
googlet nå. Bare en eier Hans Rustad. Konservativ og innvandrer fiendtlig er ord brukt om de.

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ikke sikkert han har fått diagnoser, men han har definitivt tilstander som tilsier at han burde ha diagnoser. Andre med lignende symptomer på PF i norsk politikk er Borch, Erna Solberg, vår forrige krf leder, Søviknes og  Borten Moe. Raymond Johansen, Moxnes og Støre har nok symptomer på konsentrasjonsvansker. Vi har alle noe. 

Endret av Majer
Skrevet
Rødstrupa skrev (15 timer siden):

Jeg skal ikke begi meg ut på hva som måtte feile han, men når det gjelder Trump så var han - for hans del - på rett sted til rett tid og traff dypere strømninger hos grassrota. Samtidig er det vanskelig å se for seg at andre enn Trump hadde klart det samme. At han hadde et kjent navn, klarer å fremstå som suksessfull, og ikke minst at han kom utenfra og ikke var en del av det politiske USA var noen av de viktigste elementene for at han traff som han gjorde. Når det gjelder manipulasjon og påvirkning så det polariserte mediemarkedet og kommersialiseringen ta sin del av æren/skylda. Nyhets- og aktualitetssendinger per se faller fort utenfor idealet om objektivitet når målet er å tjene penger og det som selger er å gjøre folk sint og/eller redd. Men her kan man jo håpe at saker som FOX v Dominion kan være med på å tydeliggjøre at ikke alt man ser på tv er like sant som man skulle tro.. Så blir det bare spørsmål om når de får berammet J6-rettssaken mot Trump. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Han er en lystløgner.

Han lyver om alt-og-ingenting. Han har tidligere sakt det at formuen hans kommer an på humøret hans, og ikke hva reelle beløpet er.

Blir han tatt på fersken så vrenger og vrir han seg som om han ikke har sakt det selv om det er tatt på fersken på TV noen sekunder tidligere.

Han tror kun på sine egne historier og løgner, men ikke sannheten. En mer syk mann enn det der skal man lete lenge etter. Når moren min fortalte meg at hun likte ham valgte jeg å kutte henne ut helt til at hun forstod hvor alvorlig syk mann dette her er. Han har ingen empati for andre enn seg selv.

Det at han måtte inngå forlik med studenter han hadde svindlet før han ble President vitner igjen hvor lite empati han har for andre mennesker. Han inngikk kun forlik for å kunne bli President, ellers ville det ikke ha skjedd.  Hadde han blitt tatt for å svindle disse studentene ville sjansen for å bli President blitt svært lav.

Det at 6.  Januar skjedde og han lot det skje var pga. at han kunne igjen ta å kuppe President-valget. Han bryr seg ikke om de som ble drept.

Har ingen forståelse for hvordan han kunne bli President i det hele tatt utenom formuen han har, men husk at han trengte flere forsøk og måtte gå konkurs flere ganger før han ble rik.

Merkelig at det ikke er noen mentale tester for å bli President. Både Joe Biden (som tydelig er senil og fjern) og Donald Duck (Trump) burde aldri ha blitt President pga. sin mentale helse. Iløpet av fem minutter i samme rom med Donald Trump så er jo han fersket som lystløgner.

Endret av Intervence
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Gapatrosten
Skrevet

Omtrent halvparten av republikanske velgere tror ikke at han faktisk hadde hemmeligstemplede dokumenter i sitt private hjem - enda det er et faktum, noe ikke engang Trump selv bestrider. Det viser i hvert fall at virkeligheten ikke påvirker velgerne hans i nevneverdig grad. 

Kilde: www.msnbc.com/msnbc/amp/shows/maddow/blog/rcna96888

Skrevet
15 hours ago, Rødstrupa said:

Hvis du bare leser det norske medier skriver om han så skjønner jeg godt at du syns han er gal.

På samme måte som noen høres gal ut hvis de påstår at det er en rosa elefant ute på parkeringsplassen og media ikke forteller deg at det faktisk ER en rosa elefant ute på parkeringsplassen.

Realiteten er at mainstream media bare dekker 20% av det som skjer der borte, og da de 20% som gangner dem og resten holder de kjeft om.

Som når de rapporterte at Trump er en skrulling som trodde Obama avlyttet telefonen hans, og når det så kom frem at Obama regjeringen gjennom FBI faktisk hadde avlyttet Trump kampanjen gjennom å få en hemmelig godkjenning av FISA domstolen basert på løgn, så hørte ingen noe om det i Norge.

Et spesifikt eksempel, men det er normen for hvordan det skjer.

Og grunnen til at mange støtter ham er at de ser det samme skje. Trump ble stilt for riksrett for å pushe Ukraina til å etterforske korrupsjon som involverte Biden, den korrupsjonen er nå avdekket og dokumentert, og media holder kjeft. De som ikke vet noe om det tror Trump er sprø, de som vet ser Trump som en av veldig få som tør å stå opp mot et gjennomkorrupt system.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, Gapatrosten said:

Omtrent halvparten av republikanske velgere tror ikke at han faktisk hadde hemmeligstemplede dokumenter i sitt private hjem - enda det er et faktum, noe ikke engang Trump selv bestrider. Det viser i hvert fall at virkeligheten ikke påvirker velgerne hans i nevneverdig grad. 

Kilde: www.msnbc.com/msnbc/amp/shows/maddow/blog/rcna96888

Problemet er ikke forholdet deres til virkeligheten, men heller hvor lite troverdighet de som påstår å rapportere virkeligheten har.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Intervence said:

Det at 6.  Januar skjedde og han lot det skje var pga. at han kunne igjen ta å kuppe President-valget. Han bryr seg ikke om de som ble drept.

Den eneste som ble drept var en ubevæpnet Trump supporter som het Ashli Babbit, som ble skutt av en politimann. Trump har snakket om henne flere ganger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Trump har jeg ingenting å si noe om som person egentlig. Noen ganger tror jeg ikke han er en ekte person engang, men bare en svamp som har sugd opp i seg samtidens strømninger og spytter dem ut igjen. Han ligner en eller annen sjuk kanal.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Intervence skrev (21 minutter siden):

Han er en lystløgner.

Han lyver om alt-og-ingenting. Han har tidligere sakt det at formuen hans kommer an på humøret hans, og ikke hva reelle beløpet er.

Blir han tatt på fersken så vrenger og vrir han seg som om han ikke har sakt det selv om det er tatt på fersken på TV noen sekunder tidligere.

Han tror kun på sine egne historier og løgner, men ikke sannheten. En mer syk mann enn det der skal man lete lenge etter. Når moren min fortalte meg at hun likte ham valgte jeg å kutte henne ut helt til at hun forstod hvor alvorlig syk mann dette her er. Han har ingen empati for andre enn seg selv.

Det at han måtte inngå forlik med studenter han hadde svindlet før han ble President vitner igjen hvor lite empati han har for andre mennesker. Han inngikk kun forlik for å kunne bli President, ellers ville det ikke ha skjedd.  Hadde han blitt tatt for å svindle disse studentene ville sjansen for å bli President blitt svært lav.

Har ingen forståelse for hvordan han kunne bli President i det hele tatt utenom formuen han har, men husk at han trengte flere forsøk og måtte gå konkurs flere ganger før han ble rik.

Merkelig at det ikke er noen mentale tester for å bli President. Både Joe Biden (som tydelig er senil og fjern) og Donald Duck (Trump) burde aldri ha blitt President pga. sin mentale helse. Iløpet av fem minutter i samme rom med Donald Trump så er jo han fersket som lystløgner.

Jeg forakter Trump, men å kutte ut mora si fordi hun liker mannen forakter jeg mer. 
Snakk om å være drama. 
Hadde bare trukket på skuldrene og sagt jaja. 

Vi har null innflytelse på amerikansk politikk her i steinrøysa.

• Liker 5
Skrevet
Lava Anne skrev (2 minutter siden):

Trump har jeg ingenting å si noe om som person egentlig. Noen ganger tror jeg ikke han er en ekte person engang, men bare en svamp som har sugd opp i seg samtidens strømninger og spytter dem ut igjen. Han ligner en eller annen sjuk kanal.

Godt sagt!

Gjest Gapatrosten
Skrevet
Kipling skrev (4 minutter siden):

Problemet er ikke forholdet deres til virkeligheten, men heller hvor lite troverdighet de som påstår å rapportere virkeligheten har.

Men altså: Dokumentene var hjemme hos ham. Han innrømmer det selv (men mener at han hadde rett til å ha dem), det finnes bilder og video. Og likevel mener altså omtrent halvparten av velgerne på republikansk side at det ikke er tilfelle. 

Skrevet
3 minutter siden, Gapatrosten said:

Men altså: Dokumentene var hjemme hos ham. Han innrømmer det selv (men mener at han hadde rett til å ha dem), det finnes bilder og video. Og likevel mener altså omtrent halvparten av velgerne på republikansk side at det ikke er tilfelle. 

Det er fordi halvparten av republikanske velgere er så fed up og mistroiske til media at de leser overskriften, fnyser "bullshit" og så går tilbake til hva enn de drev med. De gidder ikke å lese artikkelen fordi de ser på det som bortkastet tid å lese ting skrevet av løgnere.

Det er det som skjer når man roper ulv 100 ganger for mange, folk bare sjekker ut. De har sikkert sett haugevis av eksempler tidligere hvor media sier Trump har innrømmet ting tidligere som ikke stemte, så hvorfor skulle de tatt det seriøst denne gangen?

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
49 minutter siden, Bacteria said:

Jeg forakter Trump, men å kutte ut mora si fordi hun liker mannen forakter jeg mer. 
Snakk om å være drama. 
Hadde bare trukket på skuldrene og sagt jaja. 

Vi har null innflytelse på amerikansk politikk her i steinrøysa.

Det er for å vise hvor mye jeg forakter hennes mening rundt ham. Man skal naturligvis få ha ulike meninger rundt forskjellige meninger, men å i det hele tatt fortelle at man liker Donald Trump da må man kunne få lov til å vise det tydelig?

Det var naturligvis ikke bare det, men hun som ham kom med konspirasjonsteorier og diverse som jeg ikke kunne fordra. Hun har tidligere hatt mange ekstreme uttalelser om ting-og-tang, og når hun da pratet om Donald Trump så fikk jeg nok.

Endret av Intervence
  • Liker 1
Skrevet

Han har/ville fått en diagnose, uten tvil

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...