Gå til innhold

Burde fobi mot oppkast respekteres?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså denne greia med å ta hensyn til ALT OG ALLE har gått over styr.

#victimmentality!!!!

Anonymkode: 4bfb1...5bb

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingen andre enn deg selv har ansvar for egne triggere. Man kan ikke gå på nåler for alle og en hver. Denne fobien er ikke verre enn andre fobier, du ser ikke de løpe til avisa for klage. 

Anonymkode: d1400...651

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man ikke tåler å se normale menneskelige funksjoner burde man kanskje ikke se på visuelle medium.

Anonymkode: 84d50...185

• Liker 18
Skrevet

Noen må ihvertfall gå, det er helt sikkert. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså denne greia med å ta hensyn til ALT OG ALLE har gått over styr.

#victimmentality!!!!

Anonymkode: 4bfb1...5bb

Dessverre er det sånn verden har blitt.... ALLE skal pleases og ingen skal bli støtt el.l

Anonymkode: 0d831...7d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg akkurat denne fobien, men jeg har fobier mot krypdyr. Føler nettet er fylt av alt sånt. Typ "åpnet posen og denne krøp ut". Da lukker jeg øynene og blar forbi. Dersom jeg hadde oppkast-fobien hadde jeg avsluttet videoen på 0.11 da jeg skjønte hva som ville skje. Ingen skade skjedd.

Lurer på hvordan folk med barn takler en sånn fobi? Oppkast går hånd i hånd med babyer og småbarn. 

Anonymkode: 209d4...033

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg undrer meg over hvorfor man som så hardt rammet av emetofobi, ikke søker behandling? Slike spesifikke fobier pleier å være relativt enkle å behandle.

Anonymkode: fa496...a28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (9 minutter siden):

Noen må ihvertfall gå, det er helt sikkert. 

Enten Ivar eller Billy.

Anonymkode: 8afbd...cf5

• Liker 9
Skrevet

Hva når denne med fobi spyr selv?

AnonymBruker
Skrevet

Reklamen er rett og slett ekkel, og jeg får fnatt av å se spydama tørke seg rundt munnen for så å kline hånda på sofatrekket etterpå. Jada, trekket kan vaskes og det er fintogflott men jeg trenger ikke se og høre spy for å ta poenget. Det er vemmelig. 

Anonymkode: 438b9...e82

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var mye og reagere på, enig noen ganger tåler man ingenting. Viser vel en helt vanlig hverdagsting i et hjem. Dem fleste av oss tåler den. Man kan ikke skånes for alt her i livet

Anonymkode: bdeaf...4cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den saken i VG kom i det minste med en forklaring på hva i all verden som har poenget med denne reklamen. Men nå kommer jeg for alltid til å forbinde Ikea med oppkast. Hvordan blir oppfølgeren, unge som smører diare i det samme sofatrekket? Når noen oppnår oppmerksomhet rundt en reklame, gir de seg sjelden. 

Anonymkode: 94e3a...08a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker at man skal unngå bilder av edderkopper og slanger også, for å ta hensyn til mennesker med fobier?

Nå har det faktisk gått for langt.

Anonymkode: e1276...2d7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei fytti faen. Har emetofobi selv og DER sluttet jeg å handle på ikea. Hva i alle dager vil de med å ha en så vanvittig motbydelig reklame? 

Anonymkode: cc1c4...d64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne reklamen er ekkel å se for absolutt alle, man trenger ikke ha fobi. Ingen liker oppkast. 

Anonymkode: 94e3a...08a

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke at de ikke skjemmes av å sutre om dette dette engang. Det er bare ikke mulig å lage noe for TV som en eller annen i verden ikke vil oppleve som ugreit. Javel, så ble det deg denne gangen. Bit det i deg, og hold kjeft.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Sært.

Men jeg er miljøskadet da.

Jeg har vasket og tørket opp nok spy og slim for en mannsalder.Tørket avføring av vegger, tak, gulv, vasket hår fullt av avføring, vasket og rengjort munnhuler og øyesokkel full av klinete avføring osv osv.

Utrolig hva man blir vant med☺️

Anonymkode: c0042...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en bra reklame, men dem om den. 

Når det kommer til fobier så kan de kureres. Litt praksis på sykehus hadde kurert deg

Anonymkode: 8b36f...de3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Reklamen er rett og slett ekkel, og jeg får fnatt av å se spydama tørke seg rundt munnen for så å kline hånda på sofatrekket etterpå. Jada, trekket kan vaskes og det er fintogflott men jeg trenger ikke se og høre spy for å ta poenget. Det er vemmelig. 

Anonymkode: 438b9...e82

Dette!☝️

De kunne heller ha vist en voksen eller en unge som sølte mat istedenfor!

Anonymkode: 1f15b...224

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...