Gå til innhold

Har så lyst på, men ingenting skjer..

Gjest Hvordan fikk dere jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan fikk dere jobb?

Syns folk rundt meg får jobb stadig vekk, men med meg skjer det liksom ingenting.. Har master fra uIO, og god jobberfaring ved siden av studier. Lysten på å bruke meg litt mer enn i nåværende jobb, og gudene skal vite at jeg har søkt! Og vært aktiv på jobbsøkerkurs, lært å skrive søknad, ringt potensielle arbeidsgivere.. Det har resultert i to intervjuer så langt, men ikke no mer.. Vet jeg skal være tolvmodig, og at det kan ta tid, men jeg begynner å bli lei og miste motet. Merker det på innstillinga også :tristbla: . Noen som kan gi noen tips og råd?

Vært i kontakt med vikarbyrå også. Har en god tone med konsulenten der.. Sier jeg absolutt er i tankene deres, når det bare dukker opp noe relevant. Og jeg har sagt jeg ikke er kresen.. Men.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vikarbyråer kan være kjipe - de ønsker ofte at man skal ha akkurat relevant jobberfaring fra før. Jeg er f eks voksen, lettlært, relativt omgjengelig, har gode attester, utdanning osv, villig til å ta hva som helst og stå på, men fikk ikke en gang kantinejobber eller barnehageassistentjobber via vikarbyrå fordi jeg ikke hadde jobbet som akkurat dette før. Mer sammensatte stillinger hvor du får uttelling for utdanninga di tror jeg ofte konsulentene ikke har kompetanse til å bedømme - selvsagt med en del unntak i spesialiserte byråer.

Ellers er det jo bra å ha kommet på intervjuer - det viser både at du er interessant og at du søker på "rett type" jobb. Men jeg skjønner at det er lett å miste motet, det gjorde jeg selv. Men bare fortsett å søke. Og hva med å ta kontakt med bedrifter/relevante steder selv om stillinger ikke er utlyst? Det kan være positivt å vise ekstra interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med å ta kontakt med bedrifter/relevante steder selv om stillinger ikke er utlyst? Det kan være positivt å vise ekstra interesse.

Godt råd! Kjenner til bedrifter som ikke utlyser ledige stillinger offentlig.

Har selv fått to jobber ved å levere en generell søknad selv om stillingene ikke har vært utlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utdannelse har du? Mange jobber blir aldri utlyst, så hvis du ikke kjenner noen, kan det være vanskelig. Du bør imidlertid ta en irrelevant jobb enn så lenge, det gir langt bedre inntrykk enn om du bare sover til elleve hver dag, ser på Oprah og venter på drømmejobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Takk for gode innspill :)

Godt råd! Kjenner til bedrifter som ikke utlyser ledige stillinger offentlig.

Har selv fått to jobber ved å levere en generell søknad selv om stillingene ikke har vært utlyst.

Hvordan gjorde du dette og hva skrev du i søknaden? Og hvilken utdanningsbakgrunn har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...