AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #101 Del Skrevet 4. august 2023 Sofakona skrev (2 timer siden): Igjen..nei...vi tar pauser for at det skal passe alle. La oss si det er 3 avdelinger på en barnehage...da skal 3 stk ta den første pause som er ca 11.00 for disse skal gå hjem 1400. Om disse tar pause senere vil det si at barnehagen gruppe vil plutselig ha 1 ansatt istedenfor for 2 fra klokka 15...vil du heller det? Vi tar ikke gruppe pauser for å drikke kaffe og sladrer...🤦 Vi tar pauser som er satt opp for at vi har satt opp vakter og skal passe på at vi alltid er nok voksne rundt barna Ser rett ned på en barnehage, barna ligger ute i vognene, ingen voksne her. De sitter og sladrer inne og drikker kaffe. Har måttrt gi beskjed at det ligger barn og griner i vognene.. De sener de til og med ut før en voksen er ute, der noen små på knapt 3år rømte og jeg løpe ned og ga beskjed og fikk barna inn igjen før de ble påkjørt i veien utfor barnehagen. så nei, de passer ikke alltid på.. Anonymkode: b1cdf...f80 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #102 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser rett ned på en barnehage, barna ligger ute i vognene, ingen voksne her. De sitter og sladrer inne og drikker kaffe. Har måttrt gi beskjed at det ligger barn og griner i vognene.. De sener de til og med ut før en voksen er ute, der noen små på knapt 3år rømte og jeg løpe ned og ga beskjed og fikk barna inn igjen før de ble påkjørt i veien utfor barnehagen. så nei, de passer ikke alltid på.. Anonymkode: b1cdf...f80 Jeg tror ikke barnehagen vår normalt gjør dette. Men jeg merker helt tydelig på enkelte på hvordan holdningene dems er. Litt ovenfra og ned type «pedagogikk», der medbestemmelsen demokrati og likhet kun gjelder i enkelte sammenhenger; som foreksempel sovestunden i vogna. Det hele blir jo bare jug spør du meg når voksne ikke er villig til å endre sine egne utdaterte vaner. Bra du følger med Anonymkode: d0ffb...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #103 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ser rett ned på en barnehage, barna ligger ute i vognene, ingen voksne her. De sitter og sladrer inne og drikker kaffe. Har måttrt gi beskjed at det ligger barn og griner i vognene.. De sener de til og med ut før en voksen er ute, der noen små på knapt 3år rømte og jeg løpe ned og ga beskjed og fikk barna inn igjen før de ble påkjørt i veien utfor barnehagen. så nei, de passer ikke alltid på.. Anonymkode: b1cdf...f80 Dette tror jrg ingenting på Anonymkode: d5374...291 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 4. august 2023 #104 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er tvang.. når man gjør noe mot noens vilje.. gjelder det liv og død kan jeg forstå at noen gjør ting som å gi medisiner osv. Men er det fordi barnehagens ansatte skal ha pause eller gidder å finne på andre ting, da er det en dårlig unnskyldning Anonymkode: d0ffb...ff8 Så du tenker vi skal legge barnet.. uten seler? Og da lade andre 12 også ligge uten seler...mmmmm...ok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #105 Del Skrevet 4. august 2023 Det hadde jeg overhodet ikke likt om vår bhg gjorde. Her blir de barna som fremdeles sover blund lagt i vogn ute, så er det en sovevakt som hele tiden passer på. De barna som ikke sover, får slappe av med rolige aktiviteter, som lese bok, høre lydbok, ligge på puter på gulvet og høre på musikk, osv. Vårt barn er umulig å legge i vogn nå, det var jo nettopp det som gjorde at vi kuttet dagsovingen.. Så de hadde måttet sjore ham hylende og sprellende fast om de skulle hatt den praksisen her. De ansatte FÅR pause.. én voksen er sovevakt for unger fra tre avdelinger. Anonymkode: 01cba...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollemy Skrevet 4. august 2023 #106 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er tvang.. når man gjør noe mot noens vilje.. gjelder det liv og død kan jeg forstå at noen gjør ting som å gi medisiner osv. Men er det fordi barnehagens ansatte skal ha pause eller gidder å finne på andre ting, da er det en dårlig unnskyldning Anonymkode: d0ffb...ff8 Du skriver «Men er det fordi barnehagens ansatte skal ha pause eller gidder å finne på andre ting, da er det en dårlig unnskyldning». Hva mener du med dette? Mener du at det pedagogiske arbeidet som blir lagt ned i barnehagen er en dårlig unnskyldning? Vet du hva som foregår i barnehagen til barnet ditt? Har du peiling på det pedagogiske arbeidet som foregår i barnehagen til barnet ditt? Du vil heller bruke en ansatt på at de skal se på at barnet ditt hviler på en madrass, enn at de skal støtte opp i leken. For å videreføre rolleleken, som er med på å utvikle barnet på så mange måter. Du vil heller se en ansatt sitte med ditt barn på en madrass enn å lese bøker, og utvikle språket. Eller at ansatte skal hjelpe til med konfliktløsning blant barn. Du vil heller ha en ansatt sitte med ditt barn alene, enn å gi de lovpålagt pause. Pause kan de ta når alle barna er våkne. Hva skal man med ansatte når barna er våkne? Tenk litt på den. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #107 Del Skrevet 4. august 2023 44 minutter siden, Sofakona said: Så du tenker vi skal legge barnet.. uten seler? Og da lade andre 12 også ligge uten seler...mmmmm...ok.... Hvis et barn ikke vil sove og foreldre har sagt det ikke skal sove så bør det ikke festes fast i en vogn i 15 minutter mot sin vilje. Om barnet ligger rolig og hviler så er det ok men hvis det protesterer er det ikke ok. Da bør det slippe å være i vogna i det hele tatt. TS det er regler mot bruk av tvang i barnehage. Jeg jobber ikke i bhg selv men min søster er styrer (og tidligere ped leder). Du kan sjekke opp i dette. Pauseavvikling er ikke god bok grunn for å spenne fast våkne barn selv om det bare er et kvarter. Forøvrig må du umiddelbart slutte å kalle de ansatte for tante/onkel. Anonymkode: 61565...9ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #108 Del Skrevet 4. august 2023 Som mor hadde jeg også reagert. Jeg ser det er barnehagepersonell og skriver her, men de har sitt ståsted, ut fra driftsmessige hensyn. Som mor har man et annet ståsted, og ønsker at det lille individet, som kanskje ikke trenger dupp på dagen mer, skal ha det bra! Selvsagt kommer dette i konflikt med den storkapitalistiske driften en barnehage er blitt. Til og med store investorfond fra utlandet kjøper opp norske barnehager, fordi det lønner seg. Da er det lett å miste barnets beste ut av syne for barnehagen. Og, da må mor si ifra. TS , du har min fulle støtte ❣️ Anonymkode: f1c3e...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #109 Del Skrevet 4. august 2023 Ikke mitt problem Anonymkode: 31f91...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 4. august 2023 #110 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis et barn ikke vil sove og foreldre har sagt det ikke skal sove så bør det ikke festes fast i en vogn i 15 minutter mot sin vilje. Om barnet ligger rolig og hviler så er det ok men hvis det protesterer er det ikke ok. Da bør det slippe å være i vogna i det hele tatt. TS det er regler mot bruk av tvang i barnehage. Jeg jobber ikke i bhg selv men min søster er styrer (og tidligere ped leder). Du kan sjekke opp i dette. Pauseavvikling er ikke god bok grunn for å spenne fast våkne barn selv om det bare er et kvarter. Forøvrig må du umiddelbart slutte å kalle de ansatte for tante/onkel. Anonymkode: 61565...9ca Den er grei....men ts ver jo ikke mer en hva hun tror ... baserte på en setning...hele denne tråden blir jo helt feil og viser jo hvor ille folk tror om barnehagen...og serlig når slike som ts sier negativt ting om barnehage..som nok ikke er sant engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #111 Del Skrevet 4. august 2023 Sofakona skrev (22 minutter siden): Den er grei....men ts ver jo ikke mer en hva hun tror ... baserte på en setning...hele denne tråden blir jo helt feil og viser jo hvor ille folk tror om barnehagen...og serlig når slike som ts sier negativt ting om barnehage..som nok ikke er sant engang Når de forteller åpenlyst at barna MÅ ligge i vognen i 15 minutter.. Uansett… Så betyr det at de MÅ ligge der i 15 minutter. Fastspent. Fordi noe annet er uansvarlig.. Anonymkode: d0ffb...ff8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #112 Del Skrevet 4. august 2023 Bollemy skrev (7 timer siden): Du skriver «Men er det fordi barnehagens ansatte skal ha pause eller gidder å finne på andre ting, da er det en dårlig unnskyldning». Hva mener du med dette? Mener du at det pedagogiske arbeidet som blir lagt ned i barnehagen er en dårlig unnskyldning? Vet du hva som foregår i barnehagen til barnet ditt? Har du peiling på det pedagogiske arbeidet som foregår i barnehagen til barnet ditt? Du vil heller bruke en ansatt på at de skal se på at barnet ditt hviler på en madrass, enn at de skal støtte opp i leken. For å videreføre rolleleken, som er med på å utvikle barnet på så mange måter. Du vil heller se en ansatt sitte med ditt barn på en madrass enn å lese bøker, og utvikle språket. Eller at ansatte skal hjelpe til med konfliktløsning blant barn. Du vil heller ha en ansatt sitte med ditt barn alene, enn å gi de lovpålagt pause. Pause kan de ta når alle barna er våkne. Hva skal man med ansatte når barna er våkne? Tenk litt på den. Jeg mener; «Men er det fordi barnehagens ansatte skal ha pause eller gidder å finne på andre ting, da er det en dårlig unnskyldning» Og dette har ingenting med pedagogisk arbeid som en unnskyldning å gjøre.. Men siden du er inne på pedagogikk; Jeg vet veldig godt hva en pedagog kan arbeide med, ja. Det er ikke noe poeng i å svare deg en gang, du tåkelegger hele diskusjonen med å lede diskusjonen i en annen retning . Så svaret er JA, jeg vil heller at pedagogen skal utøve utdanningen sin, som betyr at de skal forstå hvordan barn lærer.. Og det betyr igjen å ikke spenne de fast i ei barnevogn. Det er slemt. Jeg har tenkt grundig gjennom dette, det ser ut som at du må tenke enda litt til før du skriver. Anonymkode: d0ffb...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #113 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Som mor hadde jeg også reagert. Jeg ser det er barnehagepersonell og skriver her, men de har sitt ståsted, ut fra driftsmessige hensyn. Som mor har man et annet ståsted, og ønsker at det lille individet, som kanskje ikke trenger dupp på dagen mer, skal ha det bra! Selvsagt kommer dette i konflikt med den storkapitalistiske driften en barnehage er blitt. Til og med store investorfond fra utlandet kjøper opp norske barnehager, fordi det lønner seg. Da er det lett å miste barnets beste ut av syne for barnehagen. Og, da må mor si ifra. TS , du har min fulle støtte ❣️ Anonymkode: f1c3e...953 Ja det har de. Takk Anonymkode: d0ffb...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #114 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): En del vil vel ha pause og drikke kaffe og sladre.. Anonymkode: b1cdf...f80 Selvfølgelig. Trenger ikke du en pause på jobb? Tror du virkelig folk i barnehagen ikke har lunch pause? Forøvrig er vi stort sett alltid alene på pause. Det er ikke nok folk på jobb til å være to. Anonymkode: b8ce6...ebc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #115 Del Skrevet 4. august 2023 Sofakona skrev (8 timer siden): Så du tenker vi skal legge barnet.. uten seler? Og da lade andre 12 også ligge uten seler...mmmmm...ok.... Jeg tenker at du ikke holder deg til det som diskuteres utgangspunktet i den diskusjonen her, hvorfor er du så opphengt i sikkerhet? Vi snakker ikke om det.. Anonymkode: d0ffb...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #116 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen barnehager har som mål at flest mulig skal ha pause samtidig, på bekostning av barna. Anonymkode: fdcf8...c60 Alle må ha pause før første man er ferdig på jobb. Eller mener du at det er forsvarlig å ta fra barnehageansatte spisepause? Det kommer nok til å hjelpe på bemanningen og sykemeldinger grunnet arbeidsbelastning tenker jeg. Anonymkode: b8ce6...ebc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #117 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen barnehager gjør det, selv om ikke din barnehage gjør det. Det er det som er problemet. Anonymkode: fdcf8...c60 Nei det gjør de ikke. Du har sånn bokstavelig talt null virkelighetsoppfatning i denne tråden. Sånn null og nada. Anonymkode: b8ce6...ebc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #118 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle må ha pause før første man er ferdig på jobb. Eller mener du at det er forsvarlig å ta fra barnehageansatte spisepause? Det kommer nok til å hjelpe på bemanningen og sykemeldinger grunnet arbeidsbelastning tenker jeg. Anonymkode: b8ce6...ebc Stråmann, stråmann.... jeg skrev om at flest mulig ville ha pause samtidig AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det gjør de ikke. Du har sånn bokstavelig talt null virkelighetsoppfatning i denne tråden. Sånn null og nada. Anonymkode: b8ce6...ebc Jo, det gjør de. Du vet ikke noe om mine barnehager, fremmed person på Internett. Anonymkode: fdcf8...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #119 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er tvang.. når man gjør noe mot noens vilje.. gjelder det liv og død kan jeg forstå at noen gjør ting som å gi medisiner osv. Men er det fordi barnehagens ansatte skal ha pause eller gidder å finne på andre ting, da er det en dårlig unnskyldning Anonymkode: d0ffb...ff8 Ah ok. Så når posen din prøver å løpe ut i veien rett før en sving så stopper du ikke ungen fordi du ikke ser noe bil? Selv om det er sannsynlig at den er rundt svingen. Si det med seler til foreldrene til den ungen som døde i barnehagen for noen år siden fordi den ikke var forsvarlig sikret i vogn. Når det gjelder sikkerhet så blir barns medvirkning lagt vekk. Fordi voksne i yrket vet best. Også bedre enn deg. Du finner ikke en eneste barnehageansatt som vil ta ansvar for ditt barn om de ikke kan bruke Basic sikring for å holde ungene trygge. Anonymkode: b8ce6...ebc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #120 Del Skrevet 4. august 2023 Sofakona skrev (9 timer siden): Så du tenker vi skal legge barnet.. uten seler? Og da lade andre 12 også ligge uten seler...mmmmm...ok.... Synes jeg hører hylingen når de detter i bakken som dominobrikker. Kommer nok til å bli første siden i VG. Anonymkode: b8ce6...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå