AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #41 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri opplevd at dette har vært et problem. De barna som ikke sover kan være ute å leke med de andre , så bytter man på hvem som er til pause.. Barnets behov skal gå først, og at barnet skal ha hvilestund er ikke det samme som at det må ligge i vogn. Ikke alle barn liker vogn, ikke alle barn sover, og noen barn føler seg rett å slett ikke trygge når de blir tvunget til å ligge i vogn. Tvang er ikke løsningen her. Anonymkode: f144a...444 Ja absolutt. Men flere barn ute, jo færre kan gå til pause, jo lenger tid er barnehagen underbemannet. I tillegg til at så små har 1 voksen pr 3 barn, og storebarn har 1 voksen har 6 barn. Skjønner du nå hvor lite oppsyn den da 1.5 åringen da har når ungen deler ansatte med 18 4-5 åringer? Det er direkte uansvarlig med de bemanningsnormene som er nå. Anonymkode: b8ce6...ebc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #42 Del Skrevet 3. august 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Tror meg...det er ikke noen enkel løsning på dette...og 99 prosent har pause når barna sover... første pause begynner klokken 11-1130..... hvorfor..jo slik at alle skal kunne ha pause før tidlig vaktrn går hjem.. klokken 1400 Igjen, ikke alle barnehager kjører flest mulig ansatte på pause samtidig. Anonymkode: fdcf8...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #43 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja absolutt. Men flere barn ute, jo færre kan gå til pause, jo lenger tid er barnehagen underbemannet. I tillegg til at så små har 1 voksen pr 3 barn, og storebarn har 1 voksen har 6 barn. Skjønner du nå hvor lite oppsyn den da 1.5 åringen da har når ungen deler ansatte med 18 4-5 åringer? Det er direkte uansvarlig med de bemanningsnormene som er nå. Anonymkode: b8ce6...ebc Til info: bemanningsnormen er et minimum, og det finnes faktisk steder som har flere ansatte. Anonymkode: fdcf8...c60 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. august 2023 #44 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen, ikke alle barnehager kjører flest mulig ansatte på pause samtidig. Anonymkode: fdcf8...c60 Det har jeg ikke sakt..men de begynner ofte pause før mat/ før soving. slik at de fleste får pauser før vakten går hjem 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #45 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1: ikke alle barnehager er AnonymBruker skrev (4 minutter siden): organisert slik og 2: barnehagen er ansvarlig for at barnet har et trygt og ansvarlig tilbud, og er ansvarlig for forsvarligheten i hvor barnet tilbringer hviletiden. Anonymkode: fdcf8...c60 1. Jo det er de. 2. Det gjør de med å ha felles hviletid, hvor alle de små er samlet på ett sted så de trenger kun 1 voksen. Anonymkode: b8ce6...ebc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #46 Del Skrevet 3. august 2023 Må bare kommentere på nytt: Da jeg var yngre var jeg ringevikar i barnehager, vært i mange forskjellige. Jeg har ALDRI opplevd at barn tvinges til å sove mot foreldres vilje, eller på grunn av pauseavvikling. Etter min erfaring er det barnets behov og foreldrenes ønske som avgjør. Anonymkode: f7fc4...b99 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #47 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til info: bemanningsnormen er et minimum, og det finnes faktisk steder som har flere ansatte. Anonymkode: fdcf8...c60 Hahahaha Nei. Anonymkode: b8ce6...ebc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #48 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen, ikke alle barnehager kjører flest mulig ansatte på pause samtidig. Anonymkode: fdcf8...c60 Neida. Men alle skal ha pause mellom 11.30 og 13.30 Slik at pausene er avviklet før første vakt går hjem. Anonymkode: b8ce6...ebc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #49 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Fordi barnehagetanten sa; vi lar de ikke ligge å gråte så lenge.. Da fikk jeg mistanke Og fordi barnehagetanten på nytt sa at; selv om de ikke sover så må de ligge i vogna, i minst 15 minutter selv om de ikke sover. Og jeg kjenner ungen min, hun ligger ikke der frivillig lenge lenger… Anonymkode: d0ffb...ff8 Vennligst ikke kall de ansatte for barnehagetanter! Du får trappe opp og hente ungen når det er hviletid og se selv hvordan de gjør det da. Anonymkode: 711c7...d92 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #50 Del Skrevet 3. august 2023 Høres ikke normalt ut, i den barnehagen min sønn gikk i så sov ikke alle barna samtidig heller. Så en ansatt var ute å sjekket på de som sov ved jevne mellomrom, eller holdt på med legging av de som skulle sove. De gikk ikke hvis barnet ikke sov, men var der. De sa min gutt ofte kunne ligge med øynene åpen og bare slappe av, men de var der uansett. Så var det andre ansatte inne med de barna som var våkne og hverken ville sove eller slappe av Anonymkode: 6f7ec...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #51 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må bare kommentere på nytt: Da jeg var yngre var jeg ringevikar i barnehager, vært i mange forskjellige. Jeg har ALDRI opplevd at barn tvinges til å sove mot foreldres vilje, eller på grunn av pauseavvikling. Etter min erfaring er det barnets behov og foreldrenes ønske som avgjør. Anonymkode: f7fc4...b99 Ja selvfølgelig. Men om foreldrene heller vil at ungen skal være ute å grine i en sandkasse alene fordi ingen har tid til den fordi den deler oppmerksomhet med 18 4-5 åringer på ett underbemannet uteområde i stede for å ligge i en vogn å sutre mens en ansatt står å nynner og vugger på vogna så sier det jo mest om foreldrene. Anonymkode: b8ce6...ebc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #52 Del Skrevet 3. august 2023 Sofakona skrev (31 minutter siden): Nettop...min datter gråter når hun må legge seg om kvelden...ja hun gråter litt..betyr det at jeg tvinger henne å sove og ligge i sengen..nei... Jeg var et barn som aldri ville legge meg. Om ikke mine foreldre fikk meg i seng, ville jeg herjet på utover natten og ødelagt dagen for alle i familien. Skal love deg jeg skreik, men sovnet etter sang og eventyr. Anonymkode: ad53a...423 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #53 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ikke normalt ut, i den barnehagen min sønn gikk i så sov ikke alle barna samtidig heller. Så en ansatt var ute å sjekket på de som sov ved jevne mellomrom, eller holdt på med legging av de som skulle sove. De gikk ikke hvis barnet ikke sov, men var der. De sa min gutt ofte kunne ligge med øynene åpen og bare slappe av, men de var der uansett. Så var det andre ansatte inne med de barna som var våkne og hverken ville sove eller slappe av Anonymkode: 6f7ec...773 OG i vår så er det en ansatt ute med ungene HELE tiden for at de skal være trygge. Anonymkode: b8ce6...ebc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. august 2023 #54 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ikke normalt ut, i den barnehagen min sønn gikk i så sov ikke alle barna samtidig heller. Så en ansatt var ute å sjekket på de som sov ved jevne mellomrom, eller holdt på med legging av de som skulle sove. De gikk ikke hvis barnet ikke sov, men var der. De sa min gutt ofte kunne ligge med øynene åpen og bare slappe av, men de var der uansett. Så var det andre ansatte inne med de barna som var våkne og hverken ville sove eller slappe av Anonymkode: 6f7ec...773 Sikkert det som skjer med barnet til ts å...hun går bare etter en setning førskolelærer da til henne..dermed tror hun ..at barnet blir tvunget 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #55 Del Skrevet 3. august 2023 Sofakona skrev (13 minutter siden): Og igjen.. hvorfor lage en tråd der ts får det ut som å høre ut som de binder barnet fast I vognen og holder det nede for å sove ???? Hun sier jo at hun tror de gjør det.. baserte på at de forteller henne at de lar barnet ikke gråte sp lenge????? Jeg har jobbet i barnehage, og noe av det verste jeg har observert er foreldre som sier at Bjarne skal duppe i 20 min så vekkes. Det førte til at ungen var sur og lei resten av dagen. Mye skriking som førte til merarbeid for ansatte. Så har vi foreldre som finner ut at toåringen ikke skal sove i barnehagen overhodet. Barnet sovnet på sofaen i ren utmattelse. Enkelte foreldre tenker ikke på barnets beste, men sitt eget beste. Anonymkode: ad53a...423 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #56 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Til info: bemanningsnormen er et minimum, og det finnes faktisk steder som har flere ansatte. Anonymkode: fdcf8...c60 Hvor har de flere ansatte? Anonymkode: ad53a...423 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #57 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor har de flere ansatte? Anonymkode: ad53a...423 Ja der vil jeg å jobbe. Anonymkode: b8ce6...ebc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #58 Del Skrevet 3. august 2023 I rammeplanen står det at barn skal kunne hvile, alle barn har hodt av å ligge å hvile litt, selv om de ikke sover Anonymkode: d5374...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #59 Del Skrevet 3. august 2023 Sofakona skrev (41 minutter siden): Ok...hvor kan ts si at barnet faktisk sitter fast? Og du jobber nok ikke i barnehagen? I sp mange har har vi slåss om å få mer penger til å ansette folk...folk slutter og blir sykemeldt i barnehagen pga det er for mye å gjøre og for lite folk. Vi skulle gjerne hatt 2 voksne på 3 barn...men det har ikke staten råd til. Og det hjelper ikke sette opp prisen...du får ikke flere ansatte. Pluss idag koster det 3500 og ha barn i barnehagen...det er dyrt nok Ja.. hvor blir det av penga… Jeg trenger ikke jobbe i barnehagen for å vite disse tingene. Jeg vet hva barnehagen koster. Og jeg vet hva det koster å utdanne folk. «Staten» har råd til mye den, om pengene hadde gått til det det skulle.. Anonymkode: d0ffb...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #60 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har aldri opplevd at dette har vært et problem. De barna som ikke sover kan være ute å leke med de andre , så bytter man på hvem som er til pause.. Barnets behov skal gå først, og at barnet skal ha hvilestund er ikke det samme som at det må ligge i vogn. Ikke alle barn liker vogn, ikke alle barn sover, og noen barn føler seg rett å slett ikke trygge når de blir tvunget til å ligge i vogn. Tvang er ikke løsningen her. Anonymkode: f144a...444 Heregud , barnet har vel sovet i vogn før, du oppkonstruerer problemer Anonymkode: d5374...291 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå