Gå til innhold

Barnehagen tvinger ungene til å ligge i vognen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du problemer med barnehagen så gjør jobben selv. Vær hjemme, eller søk jobb i barnehagen. Tenker du forandrer mening når du vet mer om hva du snakker om.

Anonymkode: 2c5b9...4b8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja der vil jeg å jobbe. 

Anonymkode: b8ce6...ebc

Jeg også. 

Anonymkode: ad53a...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du problemer med barnehagen så gjør jobben selv. Vær hjemme, eller søk jobb i barnehagen. Tenker du forandrer mening når du vet mer om hva du snakker om.

Anonymkode: 2c5b9...4b8

Jeg gjør det i stor grad. Men jeg må som alle andre ha en inntekt..

Anonymkode: d0ffb...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

1. Jo det er de. 

2. Det gjør de med å ha felles hviletid, hvor alle de små er samlet på ett sted så de trenger kun 1 voksen. 

Nei og nei. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Må bare kommentere på nytt: Da jeg var yngre var jeg ringevikar i barnehager, vært i mange forskjellige. Jeg har ALDRI opplevd at barn tvinges til å sove mot foreldres vilje, eller på grunn av pauseavvikling. Etter min erfaring er det barnets behov og foreldrenes ønske som avgjør.

Anonymkode: f7fc4...b99

Da var du ikke ringevikar der vår gikk. Vi sa nei, de la allikevel og vekket attpåtil etter ti minutter selv om vi sa nei til det og. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hahahaha 

Nei. 

Jo da😉

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres ikke normalt ut, i den barnehagen min sønn gikk i så sov ikke alle barna samtidig heller. Så en ansatt var ute å sjekket på de som sov ved jevne mellomrom, eller holdt på med legging av de som skulle sove. De gikk ikke hvis barnet ikke sov, men var der. De sa min gutt ofte kunne ligge med øynene åpen og bare slappe av, men de var der uansett. Så var det andre ansatte inne med de barna som var våkne og hverken ville sove eller slappe av 

Anonymkode: 6f7ec...773

Har lignende erfaring☺️

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja selvfølgelig. 

Men om foreldrene heller vil at ungen skal være ute å grine i en sandkasse alene fordi ingen har tid til den fordi den deler oppmerksomhet med 18 4-5 åringer på ett underbemannet uteområde i stede for å ligge i en vogn å sutre mens en ansatt står å nynner og vugger på vogna så sier det jo mest om foreldrene. 

Hvis barnehagen har så få ansatte på så mange barn i hvilestunden så er det barnehagen som er ansvarlig som ikke sier nei. Hvis de sier ja til en slik ordning må de også ha forhold og antall voksne som tilsier at det er forsvarlig. Det er ikke foreldrene som har innsikt i barnehagens bemanning, så du kan ikke legge ansvaret på dem. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har jobbet i barnehage, og noe av det verste jeg har observert er foreldre som sier at Bjarne skal duppe i 20 min så vekkes. Det førte til at ungen var sur og lei resten av dagen. Mye skriking som førte til merarbeid for ansatte. Så har vi foreldre som finner ut at toåringen ikke skal sove i barnehagen overhodet. Barnet sovnet på sofaen i ren utmattelse. Enkelte foreldre tenker ikke på barnets beste, men sitt eget beste. 

Vi hadde en barnehage der det var de ansatte som gjorde dette mot vår vilje. De vekket attpåtil etter ti minutter. 

Anonymkode: fdcf8...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er da halv bemanning på store delingen pga pauseavvikling og møter. Jeg fatter ikke at du tør. 

På småbarn er det 1 voksen på 3 barn, på store barn er det 1 voksen på 6 barn. Minus 1 pga pause. Og der slapp du 1.5 åringen din med glede for å slippe vogn. Du er uansvarlig du. Ungen har jo nesten ikke oppsyn. 

Lol…

Barnehagen er inndelt etter årskull så mitt 22 mnd gamle barn er da sammen med 3 åringene. Noen av de er bare 5 mnd eldre siden ikke alle er 3 år ved årsskiftet.  Så det har jeg null problemer med. 

3 åringene har utetid da og det er ikke nødvendigvis mer personell når 1-2åringene har utetid. Så det har jeg veldig god samvittighet til å gjøre.

Anonymkode: 152c1...d24

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bacteria skrev (1 time siden):

Skjønner heller ikke den der tvangen med at all soving skal skje i vogn. 
Den første barnehagen jeg brukte (1998) hadde madrasser de la ut over gulvet og så hadde de «hvilestund». En voksen leste i ei bok imens. Mye bedre løsning for en unge som ts beskriver. 
Kun de aller minste sov i vogn. 

Samme her. Har noen vage minner fra starten av 90-tallet da jeg gikk i barnehage. De yngste sov i vogn, men resten hvilte på madrasser. Jeg syntes det var dørgende kjedelig når jeg ikke fikk sove, men det var uansett hvilestund.

Det kan riktignok hende at de på to år sov i vogn. Jeg må ha vært litt eldre, hvis ikke hadde jeg ikke husket det. 

Anonymkode: 36f04...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig på om barnehagen mener at barnet trenger den duppen egentlig. 

Anonymkode: 8780e...fc5

De mener åpenlyst, det samme som meg.. mor. Og så sier de noe annet til mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei og nei. 

Da var du ikke ringevikar der vår gikk. Vi sa nei, de la allikevel og vekket attpåtil etter ti minutter selv om vi sa nei til det og. 

Jo da😉

Har lignende erfaring☺️

Hvis barnehagen har så få ansatte på så mange barn i hvilestunden så er det barnehagen som er ansvarlig som ikke sier nei. Hvis de sier ja til en slik ordning må de også ha forhold og antall voksne som tilsier at det er forsvarlig. Det er ikke foreldrene som har innsikt i barnehagens bemanning, så du kan ikke legge ansvaret på dem. 

Vi hadde en barnehage der det var de ansatte som gjorde dette mot vår vilje. De vekket attpåtil etter ti minutter. 

Hva gjorde barnehagen mot deres vilje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (28 minutter siden):

Sikkert det som skjer med barnet til ts å...hun går bare etter en setning førskolelærer da til henne..dermed tror hun ..at barnet blir tvunget 

Nei, de settes fast i vognene sine, med stroppene til vogna. Ungen min liker ikke det lenger. Hun vil rulle rundt og ligge på magen når hun skal slappe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, de settes fast i vognene sine, med stroppene til vogna. Ungen min liker ikke det lenger. Hun vil rulle rundt og ligge på magen når hun skal slappe av

Å kjære vene! Du skjønner de må ta på seler?

Anonymkode: d5374...291

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva gjorde barnehagen mot deres vilje? 

Vekket barnet etter ti minutter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å kjære vene! Du skjønner de må ta på seler?

Når folk skriver sånt som dette så tenker  jeg.. Herregud, dette er bare for å provosere frem en følelse av irritasjon. Fordi du går ut i fra at jeg ikke skjønte hvorfor det er seler i vognen….

Men, hvis du leser hva dette handler om… Så vil du kanskje omformulere deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vennligst ikke kall de ansatte for barnehagetanter!

Du får trappe opp og hente ungen når det er hviletid og se selv hvordan de gjør det da.

Anonymkode: 711c7...d92

Barnehagetante er da koselig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei! Det er et skikkelig utdatert ord som ikke er en passende beskrivelse av barnehagepersonell!

Anonymkode: 711c7...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når folk skriver sånt som dette så tenker  jeg.. Herregud, dette er bare for å provosere frem en følelse av irritasjon. Fordi du går ut i fra at jeg ikke skjønte hvorfor det er seler i vognen….

Jo..men hun må ha på seg seler...og da kan man ikke si det handler om å tvinge henne å ha på det..selv om hun vil sove på magen.  Det handler om sikkerhet og at alle skal bruke det samme 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har skjønt det! Her hjemme legger ungen seg frivillig. Jeg har aldri brukt tvang. Hun spør etter senga. 

Min unge hadde aldri lagt seg frivillig, betyr det at man skal droppe nødvendig søvn da mener du?

Anonymkode: 95a1a...51d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (2 timer siden):

Jo..men hun må ha på seg seler...og da kan man ikke si det handler om å tvinge henne å ha på det..selv om hun vil sove på magen.  Det handler om sikkerhet og at alle skal bruke det samme 

Dette👆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei og nei. 

Jo da😉

Har lignende erfaring☺️

Ja la oss si det er sånn og ikke bare du som er helt fullstendig tullerusk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er like fornærmende som å kalle en med Downs for mongo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...