Gå til innhold

Barnehagen tvinger ungene til å ligge i vognen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om dette? Jeg mener personalet burde dele seg opp slik at noen kan være med de barna som ikke trenger å sove. Barnet mitt er straks 2, hun sover lenge om natten og det virker som at hun trenger søvnen på dagen mindre og mindre. Men hun må ligge i vognen likevel

Mistenker at de lar ungene ligge å skrike også, til de «gir opp» 

Anonymkode: d0ffb...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ugreit ut...

Anonymkode: fac92...c82

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er felles hvilestund i barnehagen, så må barnet tilpasse seg det også. Plutselig vil Per perle. Erle vil løpe rundt. Anna vil tegne. 

Hvor lenge har barnet ditt gått i barnehagen? Har hun nettopp begynt?

Anonymkode: 8780e...fc5

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det er slitsomt å være en hel dag i barnehagen. De har alle godt av å få en pust i bakken. 

Anonymkode: dccc4...c59

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner heller ikke den der tvangen med at all soving skal skje i vogn. 
Den første barnehagen jeg brukte (1998) hadde madrasser de la ut over gulvet og så hadde de «hvilestund». En voksen leste i ei bok imens. Mye bedre løsning for en unge som ts beskriver. 
Kun de aller minste sov i vogn. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere barn i bhg? Det er sånn det er. Småbarna sover samtidig i bhg. Dersom du mener at barnet ditt har et annet søvnbehov må du ta det med bhg. Ellers er dagene i bhg veldig stressende og de trenger hvile.

Anonymkode: 5d07a...c52

• Liker 6
Skrevet

Hvordan vet du at de tvinger barnet? Har du sett det med egne øyne eller sier de til deg at de tvinger barnet å ligge???

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt på snart 3 tar seg en hvilestund i vogna enda. Hun sover ikke, bare ligger å hviler seg mens de som sover sover. 

Anonymkode: 6030c...593

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn på straks 2 bytter litt på å sove og å hvile i vognen. Likevel ingen tvil om at han har godt av å ligge i fred på en plass som er trygg for ham en liten del av dagen. Vi har også hvilestund i vogn i feriene/helgene dersom han ikke har behov for duppen.

Anonymkode: c7853...4c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er så klart enklest for barnehagen om alle sover på samme tid. Men av og til er det ikke sånn. Et av barna mine har alltid hatt behov for lite søvn og sluttet å sove på dagtid i barnehagen allerede da hun var 1,5 år. Når de la henne sammen med de andre barna begynte hun å synge og bable så de andre barna ikke fikk sove. De prøvde å ha en voksen på henne for å få henne til å være rolig, men måtte gi opp, det er sjelden nok ressurser til å ha en voksen alene på et barn i sovetia. Løsningen ble at hun fikk være ute og leke med barna på storbarnsavdelingen mens de andre småbarna sov.

Anonymkode: 49631...34e

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (29 minutter siden):

Skjønner heller ikke den der tvangen med at all soving skal skje i vogn. 
Den første barnehagen jeg brukte (1998) hadde madrasser de la ut over gulvet og så hadde de «hvilestund». En voksen leste i ei bok imens. Mye bedre løsning for en unge som ts beskriver. 
Kun de aller minste sov i vogn. 

Du har skjønt det! Her hjemme legger ungen seg frivillig. Jeg har aldri brukt tvang. Hun spør etter senga. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har skjønt det! Her hjemme legger ungen seg frivillig. Jeg har aldri brukt tvang. Hun spør etter senga. 

Men hvordan vet ts at de tvinger? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva syns dere om dette? Jeg mener personalet burde dele seg opp slik at noen kan være med de barna som ikke trenger å sove. Barnet mitt er straks 2, hun sover lenge om natten og det virker som at hun trenger søvnen på dagen mindre og mindre. Men hun må ligge i vognen likevel

Mistenker at de lar ungene ligge å skrike også, til de «gir opp» 

Hadde ikke levert ungen min i den barnehagen så veldig lenge tror jeg … Dra dit midt i hviletiden for å hente tidlig en dag uten at de vet det , så ser du fort hvordan situasjonen er 

Anonymkode: f144a...444

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (30 minutter siden):

Hvordan vet du at de tvinger barnet? Har du sett det med egne øyne eller sier de til deg at de tvinger barnet å ligge???

Fordi barnehagetanten sa; vi lar de ikke ligge å gråte så lenge.. Da fikk jeg mistanke 

Og fordi barnehagetanten på nytt sa at; selv om de ikke sover så må de ligge i vogna, i minst 15 minutter selv om de ikke sover. Og jeg kjenner ungen min,  hun ligger ikke der frivillig lenge lenger…

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke levert ungen min i den barnehagen så veldig lenge tror jeg … Dra dit midt i hviletiden for å hente tidlig en dag uten at de vet det , så ser du fort hvordan situasjonen er 

De har sove vakt..og joda...da vil ts bli populær foreldre etterpå 🤦🤦 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har noen av dere barn i bhg? Det er sånn det er. Småbarna sover samtidig i bhg. Dersom du mener at barnet ditt har et annet søvnbehov må du ta det med bhg. Ellers er dagene i bhg veldig stressende og de trenger hvile.

Anonymkode: 5d07a...c52

Ikke alle barn har behov for å sove, å ikke alle barn slapper av i vogn… Her kan ungen fint slappe av på madrass med bok eller sitte alene å leke i fred. Vogna derimot skjønner jeg godt at hun ikke gidder å ligge lenka fast i seler når hun ikke skal sove… Jeg hadde heller ikke godtatt at de tvang gjennom det. Totalt unødvendig og i værstefall skadelig for barnet med sånt maktmisbruk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er fristet ja. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi barnehagetanten sa; vi lar de ikke ligge å gråte så lenge.. Da fikk jeg mistanke 

Og fordi barnehagetanten på nytt sa at; selv om de ikke sover så må de ligge i vogna, i minst 15 minutter selv om de ikke sover. Og jeg kjenner ungen min,  hun ligger ikke der frivillig lenge lenger…

Du kan jo ikke gå ut i fra den setningen...jeg er førskolelærer og innimellom gråter barn når de skal legges..for de er ofte trette og slitne...og nei...vi lar de ikke gråte lenge...det betyr ikke at vi tvinger de..vi ruller ofte vogn frem og tilbake og kanskje synger litt...om det ikkje går...tar vi de ut...men de må ofte prøve å roe seg litt ned selv ..vi er ofte 3 voksne på 16 barn...og da kanskje 10 av disse skal sove...du er da 3 voksne som skal rydde vekk maten...ta bleier og legge alle sammen 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barnehagetantene.. wow for en holdning. 

Anonymkode: ad53a...423

• Liker 21
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...