Gå til innhold

Mennene gråter på første date. Hva gjør jeg ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det 3 gangen en date begynner å gråte på første date. 
jeg er kvinne. Vært singel i noen år. Og har datet litt men nå er det faktisk tredje gangen jeg opplever at mannen begynner å gråte på første date. De åpner seg for meg også blir de veldig følsomme og gråter. Så det er ikke noe jeg gjør mot dem liksom. Men… er litt redd for å date nå. Jeg takler det fint der og da, men inni meg…blir jeg ganske satt ut. 
Hvordan skal jeg unngå dette. Skal jeg være mer kald mot de? 
Er det noen her som har opplevd dette ? 

Anonymkode: 96175...bb5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

?

Antar de ikke bare gråter iten videre. Hvis du har åpnet opp for dype samtaler og derfor åpner de seg og forteller om noe vanskelig? Eller hva gråter de AV?

Anonymkode: b9d9e...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be det ta seg sammen, og slutte å sippe? 

Anonymkode: f4608...c1a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker dere om da?

Men ja, det hadde nok skremt meg også. Jeg liker at folk viser følelser, men på første date? Høres ustabilt ut

Anonymkode: 28a1f...f1a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva snakker dere om da?

Men ja, det hadde nok skremt meg også. Jeg liker at folk viser følelser, men på første date? Høres ustabilt ut

Anonymkode: 28a1f...f1a

Trenger det ikke være om man har pratet mye på forhånd,er svært emosjonell modne og snakker veldig åpent. Hvis den ene forteller om noen han har mistet feks og tar til tårene. Opplevd det selv. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti en slik mann viste mye følelser osv. vel han ble mer og mer ustabil med tiden. 
Vil påstå og si at der er et rødt flagg uansett kjønn?

men hva griner dem over da?

Anonymkode: ed7ed...8f2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du leter etter menn i bunnen av tønna, dette er da ikke menn...

Anonymkode: 0d2ce...482

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

?

Antar de ikke bare gråter iten videre. Hvis du har åpnet opp for dype samtaler og derfor åpner de seg og forteller om noe vanskelig? Eller hva gråter de AV?

Ts her. 
Ja, det er dype samtaler. Men jeg prater jo dypt jeg å men begynner ikke å grine. Jeg synes i utgangspunktet at å grine og å vise følelser er sunt. Men klarer å holde meg på første date og kanskje de neste også 😳

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det 3 gangen en date begynner å gråte på første date. 
jeg er kvinne. Vært singel i noen år. Og har datet litt men nå er det faktisk tredje gangen jeg opplever at mannen begynner å gråte på første date. De åpner seg for meg også blir de veldig følsomme og gråter. Så det er ikke noe jeg gjør mot dem liksom. Men… er litt redd for å date nå. Jeg takler det fint der og da, men inni meg…blir jeg ganske satt ut. 
Hvordan skal jeg unngå dette. Skal jeg være mer kald mot de? 
Er det noen her som har opplevd dette ? 

Å grine på date eller det å bare grine skjer svært sjeldent, merkelig tilfeldighetene traff og tre menn på rekke og rad gråt på date med deg, sikker på at det ikke var en "Skybert" du var på date med?

Anonymkode: f206f...c5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du ikke er så flink til å velge menn. Kan jo også hende at du oppleves varm og tiltrekker deg en viss type menn. Men jeg synes gråting på første date er et rødt flagg, regulerte mennesker med stabil psyke har bedre selvkontroll enn det. Hvordan er eksene dine?

Anonymkode: 7f6cf...f1c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det med én mann, men hos ham var det krokodilletårer og dramaking-opptreden for å forsøke å manipulere meg, da jeg sa at det ikke kom til å bli oss. Eller, det var jo egentlig ikke det samme som du opplever, for han jeg møtte åpnet seg egentlig ikke.

Det er nok mange mennesker i dag som har en del bagasje, og også som har vært ensomme. Jeg er en person som folk lett betror seg til og åpner seg til, og akkurat det er egentlig bra. Jeg hadde nok taklet om en mann gråt på første date også. Men om vi fortsatte å møtes kom helt an på hvorfor han gråt, omstendigheten og også hvordan han hentet seg inn igjen. Tok han det på en fin måte selv hadde jeg ikke blitt skremt.

Eller, det minner meg på at jeg faktisk har opplevd det du forteller en gang. Han var så rørt, han hadde aldri møtt noen han kunne dele akkurat en ting som hadde vært ekstremt viktig for ham og det tapet han hadde opplevd. Var ikke måte på hvor fantastisk han følte det og jeg var. Hadde planlagt å møtes igjen. Men så fikk han panikk, for han taklet ikke å gå inn i de følelsene han hadde åpnet opp for. Det var nok en som burde ha gått i behandling og bearbeidet traumer før han datet videre.

En annen brukte hele første date til å fortelle om avdød partner og omstendighetene rundt det. Som i absolutt hele daten på to timer. Ble ikke en ny date ;) Så det finnes nok en del menn (sikkert kvinner også) som burde ta ansvar for egen psyke og ev. gå i behandling, ikke bruke potensielle nye partnere som terapeuter...

Hos meg var det flere år mellom disse tre opplevelsene, så jeg så ingen fellesnevner hos dem, de var veldig forskjellige. Men om dette er noe du opplever ofte, Ts, så bør du kanskje se litt på om det kanskje kan være at de mennene du har møtt kan han gitt tegn på forhånd som du kan være observant på fremover i møte med andre?

Anonymkode: 5aee2...a78

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det høres ut som om du ikke er så flink til å velge menn. Kan jo også hende at du oppleves varm og tiltrekker deg en viss type menn. Men jeg synes gråting på første date er et rødt flagg, regulerte mennesker med stabil psyke har bedre selvkontroll enn det. Hvordan er eksene dine?

Ts her. Ene x-en min var en mild form for narsissist vil jeg si. Han andre var ren psykopat. Levde ett helvete med han i noen år. Så.. greia nå er jo at jeg setter pris på menn som ikke er psykopater, menn som kan vise følelser og faktisk som føler noe. Men, blir jo skremt når de griner på første date. 😳

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ts her. Ene x-en min var en mild form for narsissist vil jeg si. Han andre var ren psykopat. Levde ett helvete med han i noen år. Så.. greia nå er jo at jeg setter pris på menn som ikke er psykopater, menn som kan vise følelser og faktisk som føler noe. Men, blir jo skremt når de griner på første date. 😳

Men der har du jo svaret...De mennene som gråter er heller ikke stabile. Mistenker at de vil bomabardere deg med hvor fantastisk du er...Visste du at de som dreper partnerene sine oftest er boarderlinere? Psykopaten vet at det ikke er lurt, boarderlineren lar seg overmanne av følelser. Jeg anbefaler deg å bli mer bevisst på hvilke trekk som utgjør en god partner. Kanskje gå i terapi?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her. 
Ja, det er dype samtaler. Men jeg prater jo dypt jeg å men begynner ikke å grine. Jeg synes i utgangspunktet at å grine og å vise følelser er sunt. Men klarer å holde meg på første date og kanskje de neste også 😳

Men du har DYPE samtaler på 1 date🤔Da er det vel noen som kan bli emosjonelle. Jeg gråter aldri uansett, skulle gjerne gjort det,men sliter med det uansett tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du har DYPE samtaler på 1 date🤔Da er det vel noen som kan bli emosjonelle. Jeg gråter aldri uansett, skulle gjerne gjort det,men sliter med det uansett tema

Det er nok sånn at vi har chattet en del først så fortsetter på en måte samtalene på daten og da blir de så følsomme. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men der har du jo svaret...De mennene som gråter er heller ikke stabile. Mistenker at de vil bomabardere deg med hvor fantastisk du er...Visste du at de som dreper partnerene sine oftest er boarderlinere? Psykopaten vet at det ikke er lurt, boarderlineren lar seg overmanne av følelser. Jeg anbefaler deg å bli mer bevisst på hvilke trekk som utgjør en god partner. Kanskje gå i terapi?

Herregud. Veit jo ikke lenger hva jeg skal date. Psykopatene er ustabile. Nå er de med følelser også ustabile 😂😂 hva er det som er normalt da ? 😂

ts 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Holdt på å bli drept av psykopat x-en min. Men.. skal møte han som grein nå på lørdag. Burde kanskje droppe det. 😕

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Holdt på å bli drept av psykopat x-en min. Men.. skal møte han som grein nå på lørdag. Burde kanskje droppe det. 😕

Ville ikke droppet det. Men ville vært litt ops dersom han begynte å overøse deg med komlimenter, at ingen forstår deg sånn som han, han vil flytte sammen med deg og gifte seg, eksene er fæle osv. Du kan slå opp love bombing. Hvordan var oppveksten din? Dersom eksen nesten drepte deg, kan du kanksje ha nytte av å sjekke ut ATV, alternativ til vold, de har noen kurs.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Muligens det er noe du sier til dem eller får dem til å si.
For alt jeg vet, kan du være en karismatisk, sneaky psycho med en slanges tunge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte spesifikt på dette kurset, hentet fra https://atv-stiftelsen.no/

Fra partnervold til partnervalg er et kurs for kvinner som har vært utsatt for vold i et tidligere forhold, og som er redd for å havne i et nytt voldelig forhold. Kurset går over tre ettermiddager og settes opp 1-2 gang årlig når vi har 8-10 interesserte. Noen klienter som allerede har et behandlingstilbud hos oss deltar på dette kurset, men kurset er også åpent for andre som ikke har et behandlingstilbud. Ønsker du å delta, ta kontakt på kontortelefon 51 93 43 43, eller send en mail til [email protected] så vil noen ta kontakt med deg på telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...