Cuba Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 I går var jeg å kjøpte noen MD Formulation-produkter og lurer litt på om det jeg kjøpte var det beste. Hun som sto bak kassa var ikke noen hudpleier, men anbefalte mer ut fra egne erfaringer. Kjøpte rensen, en facial lotion og en Clycare lotion. Så lurer på om det er noe dere vil anbefale meg å kjøpe neste gang - kommer til å kjøpe over nettet da! Er ikke helt sikker på hvilken type hud jeg har, men har en del svarte prikker og noen kviser så og si bare på hakepartiet! Håper på litt hjelp..
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Du trenger ikke både Facial Lotion og Glycare, de er to sider av samme sak. Glycare er sterkere. Har du muligheter for å få returnert det ene, ville jeg returnert Glycare og beholdt Facial Lotion.
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2006 Hm.. Kjipt da! Spørs vel om det går vel, har jo brukt begge! F**** er jo dyre produkter og! Har ikke så god råd! Hvorfor ville du returnert den sterkeste..?
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 Jeg ville returnert den fordi det er liten vits i å skyte spurv med kanoner. Det er lurt å starte med det mildeste, og heller bygge opp i styrke. Du bør i hvertfall ikke bruke begge samtidig. Bruk opp Facial Lotion først, og deretter Glycare hvis huden din tåler det. Start med å bruke den annenhver kveld i en måned, før du trapper opp til hver kveld. Overbruk av fruktsyrer kan føre til at huden blir rød og sår, akkurat som om du er sterkt solbrent. Håper du fikk litt informasjon der du kjøpte den.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #5 Skrevet 17. januar 2006 Jeg ville gått tilbake med glycare ,de som jobber der burde vist bedre.. Det er jo dyre produkter,og som Elphaba sier er det noen lunde det samme og det burde DE visst.
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2006 Ja, er enig i det! De burde visst det.. og om hun absolutt ikke hadde peiling burde hun anbefalt meg å komme tilbake når hudpleieren var der! Men syns ikke jeg har noe "spurve-hud".. for å si det sånn. hehe! Tror huden min tåler litt.. Men hva syns dere om hvis jeg bruker Facial Lotion morgen og kveld og Glycare annenhver morgen og da ikke Facial L. samtidig? Går vel å stoppe med Glycare hvis jeg ser huden ikke tåler det før det er for sent..? Føler på en måte at huden min trenger mer behandling enn kun litt rens..
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Det høres ut som altfor mye! Jeg fikk seriøse skrubbsår første gang jeg brukte fruktsyrer i ansiktet, og det tok lang tid før det normaliserte seg igjen. I mellomtiden så det ut som om jeg hadde trynet på sykkel.
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Men skal jeg ikke bruke Facial Lotion morgen og kveld? Hver morgen bare da? Og Glycare to morgener i uka? Bør kanskje nevne at jeg nettopp har begynt på Tetracyclin og.. Endret 17. januar 2006 av Cuba
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #9 Skrevet 17. januar 2006 Begynn med Facial Lotion annenhver kveld i to uker, deretter hver kveld, så kan du legge til morgener også. Glycare ville jeg ventet med. Tetracyklinene kan også tørke ut huden din. For en dustehudpleier du handlet hos!
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2006 Men jeg ser egentlig ikke vitsen om jeg bare skal drive å rense og ta på litt lotion.. kommer ikke til å merke noen forskjell! Vil jo selvfølgelig ikke ødelegge huden heller, men det er jo fler som bruker det..
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #11 Skrevet 17. januar 2006 Jeg ville fått bytte den i en god maske av MD .
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #12 Skrevet 17. januar 2006 Men jeg ser egentlig ikke vitsen om jeg bare skal drive å rense og ta på litt lotion.. kommer ikke til å merke noen forskjell! Vil jo selvfølgelig ikke ødelegge huden heller, men det er jo fler som bruker det.. ← Hvordan vet du at du ikke kommer til å merke noen forskjell? Facial Lotion inneholder 14% glykolsyre, og har en PH på ca 3.5, og det er faktisk MYE. Men kanskje det er bedre å lære "the hard way".
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2006 Joda, det er nok mulig jeg gjør det, med hjelp av Tetracyclinene og.. Men begynner å bli så LEI den huden så jeg skjærer av ansiktet snart!! Blir liksom villig til å prøve det meste! Selv om det kanskje ikke er så lurt.. Er kjempe takknemlig for hjelp altså, ikke misforstå meg.. Tar til meg alt du sier bare jeg får tenkt meg litt om! Takk
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2006 #14 Skrevet 17. januar 2006 Og uansett har hudproblemer ofte årsaker internt i kroppen (oftest hormoner), og da er det begrenset hva en hudpleieserie kan utrette. Less is more, ikke herje for mye med huden din. Etter tre måneder har du ganske sikkert mye finere hud, pga. tablettene.
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2006 Ja, jeg har vel egentlig insett det jeg og.. Siden huden ble betraktelig mye bedre da jeg begynte på p-piller for noen år siden! Så får satse på di pillene nå da Men tror dere det er noen sjangs for å få bytta den Glycare da? Syns det er litt vemmelig jeg.. Kunne jo ringt å hørt først da..
Kame Skrevet 17. januar 2006 #16 Skrevet 17. januar 2006 Jeg er ikke helt sikker på om du vet at Facial Lotion ikke er en dagkrem? Jeg ser jo ikke at du bruker fuktighetskrem i tillegg til MD-produktene. Jeg hadde forøvrig ingen problemer med å bruke MD-produktene, har aldri blitt rød eller sår. Og, har av den grunn slurvet med å passe meg for sola, jeg kunne fint kombinere FL og (Finnmarks)sola. Jeg ble forresten kjempefin av tetracycliner, men problemene kom tilbake da jeg sluttet, så det er ikke sikkert du behøver MD-pleieproduktene, og kan bare ha en god rens og fuktighetskrem.
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #17 Skrevet 17. januar 2006 Oki! Hva er Facial Lotion da? Trodde det var en slags lotion med noe "bra" greier i jeg.. huff.. Får håpe Tetracycliner fungerer like bra på meg da, men at huden holder seg bra selv når jeg slutter.. Hvor lang tid etter at du begynte på de merket du forbedring da..?
Kame Skrevet 17. januar 2006 #18 Skrevet 17. januar 2006 FL er et produkt som "hjelper" huden med å fjerne døde hudceller - ergo skal ikke porene tettes igjen så fort. Du må bruke fuktighetskrem over den igjen. Den er ikke et spesialprodukt mot kviser, men brukes også av mange med tørr hud (som jeg tror gjelder Elphaba). Å hjelp, jeg vet ikke om jeg husker så langt tilbake. Det er over to graviditeter siden! :D Noen uker, kanskje? Den gamle gruffen må jo bare ut og bort først. Jeg hadde ingen bivirkninger heller, alt var bare fryd og gammen, så jeg savner produktet litt, og vurderer å gå tilbake på det, da jeg ikke skal bli gravid igjen på leeeenge. At det ikke er så videre lurt å dytte i seg antibiotika, prøver jeg å fortrenge...
Cuba Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #19 Skrevet 17. januar 2006 FL er et produkt som "hjelper" huden med å fjerne døde hudceller - ergo skal ikke porene tettes igjen så fort. Du må bruke fuktighetskrem over den igjen. Den er ikke et spesialprodukt mot kviser, men brukes også av mange med tørr hud (som jeg tror gjelder Elphaba).← Oki! Må man bruke fuktighetskrem? Syns det blir så mye å "kline" på.. Bruker foundation og.. Kanebo! Ikke mye da.. Men har tenkt å kjøpe I.D eller noe lignende.. Å hjelp, jeg vet ikke om jeg husker så langt tilbake. Det er over to graviditeter siden! :D Noen uker, kanskje? Den gamle gruffen må jo bare ut og bort først. Jeg hadde ingen bivirkninger heller, alt var bare fryd og gammen, så jeg savner produktet litt, og vurderer å gå tilbake på det, da jeg ikke skal bli gravid igjen på leeeenge. At det ikke er så videre lurt å dytte i seg antibiotika, prøver jeg å fortrenge... ← Ja, kjipt om det bare er bra mens man går på antibiotika ja! Er jo ikke så bra å drive med over lengre tid..
Saeria Skrevet 17. januar 2006 #20 Skrevet 17. januar 2006 I likhet med deg går jeg også på tetracykliner og har merket en ganske stor forbedring i ansiktet. venter på samme resultat på ryggen enda da. Jeg var til dyprens hos hudpleier og hun gikk på de samme tablettene selv. Hun sa til meg at hun kunne se at tablettene hadde virkning i fjeset mitt for nå var overhuden begynt å bli tørr. Hun sa til meg at om jeg ikke hadde gått på tablettene og hadde hatt problemer med kviser, hudormer og sånn, så ville hun anbefalt MD formulations, men nå ville akkurat de typene fruktsyrer i MD bli litt vel sterkt for meg. Hun anbefalte meg derfor Excuviance produkter. De inneholder også fruktsyrer, men molekylene er ikke så små som i MD. De trerkker like dypt ned, men det tar litt lengre tid. Dessuten er ikke fruktsyrene i Exuvianceserien like sterke for huden. Ergo blir man ikke så lett rød og irritert. Exuvance tilstopper heller ikke porene og har en veldig mild peelende effekt for å forhindre hudormer og småkviser. Jeg har kjøpt rensemelk, dagfluid, nattkrem og en kvisegel. Så langt er jeg veldig godt fornøyd med produktene. Ikke tørker de ut, ikke irriterer de huden min. Jeg har heller ikke merka at jeg har fått noen nye kviser. Hvis du kan få tak i denne serien, så er kanskje den litt bedre for deg. Hudpleieren min virka veldig flink, og i og med at hun gikk på de samme tablettebe selv vet hun jo hva som ikke er for sterkt. hun brukte samme serien selv. Nydelig hud på jenta forresten. Skulle ikke tro at hun hadde hatt problemer med kviser ever. Synd at hun som hjalp deg, gav intrykk av/lot som at hun hadde mer peil enn hva tilfellet var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå