AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 I dag fikk jeg greie på at lillebroren min betalte 75.000 kr på mageplastikk for dama hans. Tidligere i vinter betalte han puppeoperasjon. Mannen er ikke rik bruker arven sin på denne dama. Han har barn og leier bolig. Hva faen skal jeg si til han så han forstår at han ikke kan investere i en kropp han har kjent mindre enn to år? Anonymkode: f1f0b...408
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Du kan ikke si noe, for gjør du det, vil du bare skyve han bort fra deg. Det vil nok dama hans sørge for.. Dessverre er det hans penger og hans valg, til tross for at han tar dårlige valg. Anonymkode: b6b93...228 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Du får lære han litt om mannefella. Kvinner som utnytter menn økonomisk for egen vinning. Ufattelig mange menn som mister helt hodet når de blir forelsket, er redd for å bli alene, som vil gjøre alt for at kjæresten ikke skal "føle seg stygg"... Enkelt forklart så er det økonomisk vold å utnytte sårbare menn slik. Anonymkode: c137e...8f6 2
Gjest diddums Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Hvis broren din er litt enkel et det ikke mye du kan gjøre med det. Du kan ikke oppdra et voksent menneske. Hvis han leser bøker, kan du evt kanskje gi ham en bok om personlig økonomi og snakke om hvor inspirert du ble av den? Eller fortelle hvordan du har investert din del av arven og fått den til å vokse.
Nymerïa Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Si til broren din at det ikke er absolutt alt om privatlivet hans du trenger å vite. 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Hans penger og da hans valg. Kloke investeringer av penger kan nok ingen beskylde han for å ta. Anonymkode: e92ed...cb9
Eva-Lena Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Du kan dessverre ikke gjøre noe med dette. Helt sykt at han ikke ser dette selv og enda verre at denne dama lar han gjøre det. Broren din vil angre dette er dag og det er den dagen hun ikke får tynet mer penger ut av han. Ett par jeg kjenner flyttet sammen. Ene partner bodde i eget hus, den andre hadde leid i alle år. Da de flyttet sammen tok eieren av huset og betalte ut alle kredittlån som var på nesten 1 mill. Nå krangler de ofte om økonomi for nye kredittkort er maxet og de har snart ikke råd til i bo i huset lenger. Jeg har ingen spåkule, men vet at dette forholdet vil ryke en eller annen gang. Da sitter huseier igjen med enda mer lån enn opprinnelig. De har ikke engang skrevet kontrakt på den millionen. Jeg forstår ikke at folk kan være så lettlurte selv om de er aldri så forelsket. Jeg for min del hadde aldri involvert meg med en person med gjeld langt over pipehatten. Ordnet økonomi er første bud.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 diddums skrev (1 time siden): Hvis broren din er litt enkel et det ikke mye du kan gjøre med det. Du kan ikke oppdra et voksent menneske. Hvis han leser bøker, kan du evt kanskje gi ham en bok om personlig økonomi og snakke om hvor inspirert du ble av den? Eller fortelle hvordan du har investert din del av arven og fått den til å vokse. Det er akkurat det han ikke er. Han er siviløkonom 😭 Anonymkode: f1f0b...408
Gjest diddums Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er akkurat det han ikke er. Han er siviløkonom 😭 Anonymkode: f1f0b...408 Kanskje han har råd til en litt dyr fritidsinteresse... kanskje dette ikke er så store beløp for han. Ikke opp til andre å avgjøre hva som gjør han lykkelig.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 diddums skrev (3 minutter siden): Kanskje han har råd til en litt dyr fritidsinteresse... kanskje dette ikke er så store beløp for han. Ikke opp til andre å avgjøre hva som gjør han lykkelig. Han betaler barnebidrag for fire barn og leier en dyr bolig. Han kunne fint spart beløpene han bruker på dyre reiser, operasjoner og gaver til henne Anonymkode: f1f0b...408
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 Kanskje han synes det er verdt det. Hans liv, hans penger. Anonymkode: 9eb90...48c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Er du helt sikker på at det er dama som har mast seg til at han skal betale disse operasjonene? Kan de være initiert av HAM; 'kjøpe seg' ei dame han syns er finere, med større og fastere pupper? Hvis så er han en drittsekk som fortjener å kaste bort pengene sine. Hvis hun har mast seg til det, er han i beste fall dumsnill. Anonymkode: eb1f3...9ca 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du helt sikker på at det er dama som har mast seg til at han skal betale disse operasjonene? Kan de være initiert av HAM; 'kjøpe seg' ei dame han syns er finere, med større og fastere pupper? Hvis så er han en drittsekk som fortjener å kaste bort pengene sine. Hvis hun har mast seg til det, er han i beste fall dumsnill. Anonymkode: eb1f3...9ca Jeg aner ikke hvem sin idé det var, nei. Men samma det. Alle bør betale for sine operasjoner selv. Anonymkode: f1f0b...408 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 Det er strengt tatt ikke ditt problem, og bakgrunnen kjenner du ikke. For alt du vet kan operasjonen være hans idé. Anonymkode: ddbb6...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 Hvorfor skal du si noe som helst? Han er en voksen mann som selv avgjør hva han skal bruke pengene sine på. Anonymkode: eaca8...b4c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 Det kan være mer til historien. Hva ville han ellers brukt pengene på? Ville han feks festet og drukket dem vekk så er ikke dette noe dårligere. Det kan hende de har noen avtale om tilbakebetaling. Eller at han gjør det fordi han vil hun skal se bra ut så han kan skryte av bra dame. Hvem vet Anonymkode: 32ad6...cf5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 Du har jo ikke noe med det, men om det var min bror, så hadde jeg snakket alvorlig med ham. Min eks drev å maste om nye pupper i flere år. Hun hadde komplekser, fortalte hun. Hennes neste samboer bet på. Før hun flyttet fra ham hadde hun nye pupper og lepper som ei gås. Anonymkode: c48f4...635
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det kan være mer til historien. Hva ville han ellers brukt pengene på? Ville han feks festet og drukket dem vekk så er ikke dette noe dårligere. Det kan hende de har noen avtale om tilbakebetaling. Eller at han gjør det fordi han vil hun skal se bra ut så han kan skryte av bra dame. Hvem vet Anonymkode: 32ad6...cf5 Eh, han kunne brukt pengene på barna sine istedenfor å begrense deres muligheter. Også kunne han brukt det på egenkapital. Han har leid siden skilsmissen og har virkelig ikke råd til å betale for nye pupper Anonymkode: f1f0b...408 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #20 Skrevet 4. august 2023 Siviløkonom?? 😳 I så fall skal han vel klare å håndtere dette selv uten innblanding fra deg. Det kan vel også hende at det er han som ønsker disse operasjonene (Gud forby)? Anonymkode: 3410c...5b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå