AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Mange unge jenter tør ikke anmelde voldtekt, fordi de er redd for represalier fra gjerningsmannens slektninger og gjengkamerater, I tillegg er sjansen for at de blir dømt forsvinnende liten. Og dersom de skulle bli dømt er det bare snakk om 1-2 års fengsel. Jeg skjønner så inderlig godt at jenter ikke anmelder voldtekt. Men det betyr at disse guttene har frikort til å voldta så mye de vil. Jeg vet enkelte jenter blir sammen med gutter i konkurrerende gjenger, for å få beskyttelse, ikke fordi de er forelsket. Mange av de igjen opplever mishandling og kontrollering i forholdet, men kan ikke bryte ut i frykt å bli fritt vilt blant gjengene. Det er så trist. Vi snakker om unge jenter i begynnelsen av tenårene. Men sånn er virkeligheten. Det er ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: 95ab1...190 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Okei, norske menn voldtar også. Send et brev til Politiet og emilie mehl, så får du klage til henne. Vanlige folk får ikke gjort noe Anonymkode: fe73b...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Så leit at du henger i slike miljøer, da. Har du prøvd å komme deg bort fra de miljøene? Har du forresten noen kilder å vise til bortsett fra empiri? Anonymkode: 4ff1b...ad5 4
Pippi Lotta Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Det er da ganske «frit frem» for alle, ikke bare gjeng kriminelle. Alle som anmelder voldtekt må være klar over at de kan få reaksjoner fra omgivelsene og at det er så og si umulig å få noen dom. Var en sak for en stund siden hvor avisene intervjua mennesker som jobbet i politiet og helsevesenet med voldtektssaker, de sa de ikke ville anbefalt datteren sin å anmelde hun skule bli voldtat en dag. Selvfølgelig veldig trist at rettsvesenet ikke funker, men det handler ikke om «gjeng kriminelle» men prioriteringer sammfunet gjør i rettsvesenet.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet enkelte jenter blir sammen med gutter i konkurrerende gjenger, for å få beskyttelse, ikke fordi de er forelsket. Mange av de igjen opplever mishandling og kontrollering i forholdet, men kan ikke bryte ut i frykt å bli fritt vilt blant gjengene. Det er så trist. Vi snakker om unge jenter i begynnelsen av tenårene og hvor har du hørt dette fra? Anonymkode: ba0e4...729 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mange unge jenter tør ikke anmelde voldtekt, fordi de er redd for represalier fra gjerningsmannens slektninger og gjengkamerater, I tillegg er sjansen for at de blir dømt forsvinnende liten. Og dersom de skulle bli dømt er det bare snakk om 1-2 års fengsel. Jeg skjønner så inderlig godt at jenter ikke anmelder voldtekt. Men det betyr at disse guttene har frikort til å voldta så mye de vil. Jeg vet enkelte jenter blir sammen med gutter i konkurrerende gjenger, for å få beskyttelse, ikke fordi de er forelsket. Mange av de igjen opplever mishandling og kontrollering i forholdet, men kan ikke bryte ut i frykt å bli fritt vilt blant gjengene. Det er så trist. Vi snakker om unge jenter i begynnelsen av tenårene. Men sånn er virkeligheten. Det er ikke noe å gjøre med det. Anonymkode: Overgrep og voldtektsforbrytelser blir straffet altfor sjelden og altfor lavt. Ofte blir det påstand mot påstand. Virker til at det er viktigere å ikke gjøre et potensielt justismord enn å straffe de som med over 90% sannsynlighet er skyldige. Det er vanskelige saker. Jentene bør holde seg unna gjenger da. They are up to no good. Anonymkode: 172ee...a95
Bålkaffe Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Det er litt av en virkelighet du maler her, har du noen kilder hvor jeg kan lese mer om det her? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 Bålkaffe skrev (43 minutter siden): Det er litt av en virkelighet du maler her, har du noen kilder hvor jeg kan lese mer om det her? Hvis du tror at ungdomsgjenger ikke finnes i Norge, så er du rimelig uvitende. Anonymkode: 7727e...fde 1
Bålkaffe Skrevet 4. august 2023 #9 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du tror at ungdomsgjenger ikke finnes i Norge, så er du rimelig uvitende. Anonymkode: 7727e...fde Det var vel ikke det jeg stilte spørsmål ved, vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå