Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg skal leie men mangler depostium på nesten 34 tusen kroner. Huseier godtar ikkje garanti kun fullt sum. Eg søkte om sosial hjel via nav til depositum men det står i vedlegget at eg må dokumetere «Avtale om oppretting av depositumkonto. Kordan skal eg bevise det? Har en epost fra huseieren der vi snakker om opprette av depositumkonto. Er det nok med e-posten? Eller trenger dem at kontoen blir oppretta først? Og hva er sjansen for nav seier ja til å hjelpe?  For uten depositum står eg uten bolig

Får heller ikkje til å ta opp lån for å betale depostium/ låne av privatpersoner. Og har ingen oppsparte midler. 

Anonymkode: b0dc9...0c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan vel kun NAV svare på.

Anonymkode: 7da73...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nav gir vel helst bare garanti også, ikke rene penger. Det gjør de i noen tilfeller i Oslo. Men du er nødt å snakke med nav, for ingen her kan svare for hva som gjelder i din situasjon og hvor i landet du bor.

Anonymkode: af6cc...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Har lest her tidligere at man må vise husleiekontrakt for å få lån eller garanti til depositum.

Men har du råd til såpass høy leie når du må ha hjelp av Nav?

Anonymkode: b36e2...f90

Skrevet

Du må vel vise til kontrakt og opprettet konto av huseier som står i ditt navn. Ring dem i morgen for å få bekreftet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...