Gå til innhold

Egoistisk å reise på ferie uten barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg har 3 barn, fulltidsjobber og hus, de senere årene har det vært ekstremt hektisk. Og vi har dessverre ikke fått pleid forholdet vårt så godt som vi burde. Mannen sliter spesielt med dette, han føler seg nedprioritert og ønsker mer kjærlighet fra meg. Vi har snakket mye om dette siste månedene og jobber med det i hverdagen. Vi ønsker ikke å skille oss, men forholdet vårt går nokså trått for tiden. Mannen ønsker vi skal reise bort en uke til Spania eller lignende, kun jeg og han senere i høst eller vinter. Barna kan være med besteforeldre (yngste 3 år). 

Men jeg føler det er så fryktelig egoistisk ovenfor ungene å reise til Syden uten de. 3-åringen har nok ikke noe formeninger, men de eldre barna blir nok litt snurt. Samtidig synes jeg også at det hadde vært fint med litt alene og kvalitetstid, for det er noe vi virkelig trenger. 

Er det egoistisk å reise på ferie uten barn? 

Anonymkode: afabb...f22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer egoistisk å bli skilt og gi barna to hjem. 

Reis dere. Med god samvittighet!

Anonymkode: 3c981...b40

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen og jeg har 3 barn, fulltidsjobber og hus, de senere årene har det vært ekstremt hektisk. Og vi har dessverre ikke fått pleid forholdet vårt så godt som vi burde. Mannen sliter spesielt med dette, han føler seg nedprioritert og ønsker mer kjærlighet fra meg. Vi har snakket mye om dette siste månedene og jobber med det i hverdagen. Vi ønsker ikke å skille oss, men forholdet vårt går nokså trått for tiden. Mannen ønsker vi skal reise bort en uke til Spania eller lignende, kun jeg og han senere i høst eller vinter. Barna kan være med besteforeldre (yngste 3 år). 

Men jeg føler det er så fryktelig egoistisk ovenfor ungene å reise til Syden uten de. 3-åringen har nok ikke noe formeninger, men de eldre barna blir nok litt snurt. Samtidig synes jeg også at det hadde vært fint med litt alene og kvalitetstid, for det er noe vi virkelig trenger. 

Er det egoistisk å reise på ferie uten barn? 

Anonymkode: afabb...f22

Om forholdet skranter og trenger pleie så bør dere det framfor å skilles. 

Dere er heldig som har mulighet for det.

Så lenge barna har vært på ferie med dere i sommer, er det ikke noe å bli snurt for!

Har noen passet barna før? Og så lenge? Om ikke ville jeg vært i Norgen og tatt en weekend eller noe feks!

Anonymkode: eb8e4...634

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere får noen til å passe barna så lenge, er det vel bare å dra..

Jeg hadde nok heller dratt hele gjengen om det var snakk om å være borte en ukes tid og kanskje tatt en kjærestehelg el.l. Så det ikke blir så slitsomt for de stakkars besteforeldrene

Anonymkode: e8544...190

Skrevet

Barna vil ha god nytte av at dere klarer å holde sammen! Reis med god samvittighet, for dere har en veldig god grunn til å reise alene som par. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg vanligvis ser det som viktig for oss å bruke den fritiden vi har sammen med barna våre, enten det er hjemme eller på ferie, så syns jeg ikke det er det spor egoistisk om dere reiser på den ukesturen uten barn. Her tenker jeg dere har behov for det som par, og at det også er noe som fort kan bidra til at barna har gladere og mer uthvilte foreldre i hverdagen etterpå. Det er klisjeen med å "ta på egen oksygenmaske først" som gjelder her. Foreldre skal prioritere barna sine, men for å kunne gjøre det på en god måte, er det også viktig å prioritere seg selv og hverandre. 

Anonymkode: 337ec...7f8

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hade aldri gjort det selv, men en helg på hotell kunne vi gjort her i Norge. Utenlandsreiser og feriedager er begrenset og da ønsker vi ddt sammen. 
hotellturer i Norge er vi ofte på så da kan vi det alene også.

Jeg tror heller ikke alt løses med en uke i Spania 

Anonymkode: 061de...1e0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller ikke at noe løses med en uke i Syden uten barna.

Dersom noe skal løses så er det hverdagsutfordringene og de møter dere jo som familie. En langhelg for å sjekke om det fortsatt er noe der som kan reddes; Ja. 
Men en uke borte fra alt som er utfordrende i hverdagen løser sannsynligvis ingen ting.

Anonymkode: 3f1d4...b71

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet

Det løser selvfølgelig ingenting, det er jo ikke enten ferie eller skilsmisse. Men det kan jo likevel være godt og fint for dere, og gi dere et godt utgangspunkt for å kjenne etter hvem dere er sammen, og hvor dere vil? Hva dere trenger? Få tid til å snakke om fremtiden uten å bli forstyrret av en unge som våkner eller at man vil legge seg fordi man vet man blir vekket kl 06... 

Ikke ha dårlig samvittighet! Si til ungene at dere skal passe barnebarn i en uke når de får barn, det setter de pris på om 30 år. 🤭 Neida, men barn har ikke vondt av å se at voksne sier at nå må de voksne prioritere seg selv litt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er barna våre snart voksne, men vi har alltid prioritert å ta en tur i året alene. Noen ganger en uke andre ganger en langhelg. Om dere har muligheten bør dere gjøre det. Alt trenger ikke alltid å kretse rundt barna, og jeg vil tro de koser seg hjemme med besteforeldrene også. 

Anonymkode: 9896d...d49

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig reis! De som er uenige er kanskje litt sjalu at noen har besteforeldre som gladelig passer 3 barn 1 uke😉

Hadde reist med glede🎉🎉 

Anonymkode: 4a681...c60

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig reis! De som er uenige er kanskje litt sjalu at noen har besteforeldre som gladelig passer 3 barn 1 uke😉

Hadde reist med glede🎉🎉 

Anonymkode: 4a681...c60

🤦🏻‍♀️. Er så latterlig med sjalusikortet, hvorfor skulle jrg være sjalu? Vi har også noen dom kan passe forøvrig 

Anonymkode: 061de...1e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke egoistisk å reise på ferie uten barna (så fremt ikke alle ferier er uten barna), men det er også veldig naivt å tro at en uke i Spania redder et forhold. Hvis det går dårlig bør dere heller bruke pengene på terapi.

Anonymkode: 9f2eb...84e

AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hvor 'flinke' dere er til å reise sammen med barna. Reiser dere mye med den så er det innafor. Vist ikke ville jeg styrt unna.

Enig med den som foreslår en lang helg på hotel i Norge

Anonymkode: 774d6...4e5

AnonymBruker
Skrevet

Min eks maste alltid om at vi måtte reise på ferieturer og weekendturer til utlandet.  Selv kunne jeg aldri tenke meg å bruke to uker av ferien min uten å være sammen med barna.  De gikk i barnehage, og i feriene ville jeg være sammen som familie. 

Vi ble skilt.  Ikke på grunn av manglende kjærlighetspleie, men fordi vi har ulik holdning til det å ha barn.  For meg er barna det viktigste, og mye viktigere enn kjæresten.  Barna har vi en begrenset tid.  Siden kan vi foreldre gjøre alt annet vi ønsker.   

Årene har gått, og min eks har reist verden rundt.  Uten barn.  Nå vil hun gjerne at de skal komme til henne når de selv har ferie.  De velger ferie sammen med meg i stedet.  

Anonymkode: 9c54c...94d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med mannen min til "syden" en uke eller langhelg  kanskje 3 -4 ganger i løpet av oppveksten til barna. Det er god investering av tid og pleie av forhold. 

Det er ikke noe dere gjør hvert år TS, og jeg tenker at man inni mellom må unne seg det. Det viktig å få slike pusterom. Det er viktig for barna at dere tar litt tid for dere selv. Min bekymring hadde ikke vært de store barna og hvor snurt de ble, men 3 åringen. Jeg hadde kanskje syntes det var vanskelig å reise fra en 3 åring. 

Anonymkode: a02d0...202

AnonymBruker
Skrevet

Har dere mulighet så dra. En skal ikke undervurdere det å ta vare på forholdet.

Anonymkode: b83e5...984

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort, og synes det er utrolig egoistisk. Trist at dere ikke klarer å fungere, skulle tenkt litt lenger før dere fikk en haug med unger.

Anonymkode: 642d7...c1c

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke egoistisk, hvis dette er noe dere ønsker så reis på parferie. Forutsetter selvsagt at barna og får ferier med dere.

Alt trenger ikke å dreie seg om barn 24/7, foreldre kan ha godt av å oppleve noe sammen uten å ha med barna. 

Har dere alvorlige problemer i forholdet så vet jeg likevel ikke om en sydentur ordner det altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får dere barnevakt, SÅ DRA! 

Anonymkode: 33afb...031

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...