Gå til innhold

Too good to go, er det ok, har du gjort deg noen erfaringer?

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei,det er en forundringspose. 

Anonymkode: 8c109...d9b

Nei takk! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
cisco1 skrev (6 minutter siden):

Kan vel likså godt gå i 40% disken å velge varer selv? 

Det kommer an på. I noen butikker er TGTG det de ikke får solgt i 40%-disken, og i andre butikker er det omvendt. Man må bare prøve seg frem og finne sin favoritt. Det er også lurt å se på ratingen, men ikke stol blindt på den. Jeg mistenker at enkelte gir dårlig karakter fordi de får mat de ikke liker, og ikke fordi det er noe feil med maten eller mengden.

Anonymkode: 94b57...8ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cisco1 skrev (5 minutter siden):

Vet man hva man får?

Du kan velge selv enkelte steder.. Vet om en som løy på seg allergi for å bytte noe han ikke ville ha.

Anonymkode: 4ba60...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på. I noen butikker er TGTG det de ikke får solgt i 40%-disken, og i andre butikker er det omvendt. Man må bare prøve seg frem og finne sin favoritt. Det er også lurt å se på ratingen, men ikke stol blindt på den. Jeg mistenker at enkelte gir dårlig karakter fordi de får mat de ikke liker, og ikke fordi det er noe feil med maten eller mengden.

I min nærbutikk er det kun 40%. Ser ut til å funke godt for dem. 

Anonymkode: b7074...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan velge selv enkelte steder.. Vet om en som løy på seg allergi for å bytte noe han ikke ville ha.

Anonymkode: 4ba60...f42

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cisco1 skrev (3 minutter siden):

Nei takk! 😂

Det er helt frivillig!

Anonymkode: 8c109...d9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (2 timer siden):

Er det ok varer? Har ordningen fungert? 

Bestiller fra matvarebutikker som Meny, Extra eller Prix.

Bakevarer fra Meny er veldig bra, ofte brød, kanelboller, croissant osv. 

Forundringsposene er det litt mer ujevnt, får alt fra pølser, fiskekaker, melk, yoghurt til pizzaboller osv. Mye går ut på dato den dagen, men så lenge det kan fryses så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med at maten gikk ut på dato for tre dager siden, de fleste er ulike varianter av kylling og har stått i romtemperatur mesteparten av dagen?

Anonymkode: 5dbac...f13

Det er noe helt annet enn at det er matvarer man bare ikke liker, som jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varierer veldig fra butikk til butikk, har jeg funnet ut av. Nå bruker jeg å handle i en butikk jeg er veldig fornøyd med, men andre plasser jeg har prøvd er jeg mindre fornøyd med. Sjekk ratingen.

Anonymkode: 9967d...dec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Har vært fornøyd i alle år,og handlet nesten kun hos Baker Brun og Expresso house(som jeg nå ikke ser i appen lenger).Men så begynnte de med dynamisk pris,som fremstår som lite forbrukervennlig,og veeeldig spekulativt.Det er slutt på å redde mat,nå er det big business..Prisene hos Baker Brun her nå(Bergen)er enten 305 kr,eller 105 kr.De for 105 går fort ut,selv om en bare får to brød og et rundstk.Altså det samme en fikk for kr 39,da appen først kom.Hva har sjedd her?Det finnes nesten ingen info om dynamisk pris fra TGTG,en må søke litt på reddit etc.Folk fraråder det,og føler seg snytt leser jeg..

Idag ble jeg skikkelig sur,Betalte 105,-da jeg bestillte.Litt før hentetid ble det lagt ut ny pris kr 69,-De hadde fullt av poser der på disken da jeg skulle hente.Hvorfor ikke legge mer oppi kundene som først bestillte,og ha færre poser?Fikk nesten ingenting.Kommer ikke til å bestille til en slik pris igjen.Enda godt jeg ikke betalte for den dyreste til 305,-..

Det ser ut til at en må henge over appen for å følge med i tilfelle prisen dropper plutselig..Dårlige greier!!

Noen i Bergen her som har steder å anbefale?Ser mye på flyplassen,men det står "innenfor sikkerhetssonen"på alle,så da regner jeg med at det er utilgjengelig.Og hvor ble det av Expresso house?

Anonymkode: 6ac24...343

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har vært fornøyd i alle år,og handlet nesten kun hos Baker Brun og Expresso house(som jeg nå ikke ser i appen lenger).Men så begynnte de med dynamisk pris,som fremstår som lite forbrukervennlig,og veeeldig spekulativt.Det er slutt på å redde mat,nå er det big business..Prisene hos Baker Brun her nå(Bergen)er enten 305 kr,eller 105 kr.De for 105 går fort ut,selv om en bare får to brød og et rundstk.Altså det samme en fikk for kr 39,da appen først kom.Hva har sjedd her?Det finnes nesten ingen info om dynamisk pris fra TGTG,en må søke litt på reddit etc.Folk fraråder det,og føler seg snytt leser jeg..

Idag ble jeg skikkelig sur,Betalte 105,-da jeg bestillte.Litt før hentetid ble det lagt ut ny pris kr 69,-De hadde fullt av poser der på disken da jeg skulle hente.Hvorfor ikke legge mer oppi kundene som først bestillte,og ha færre poser?Fikk nesten ingenting.Kommer ikke til å bestille til en slik pris igjen.Enda godt jeg ikke betalte for den dyreste til 305,-..

Det ser ut til at en må henge over appen for å følge med i tilfelle prisen dropper plutselig..Dårlige greier!!

Noen i Bergen her som har steder å anbefale?Ser mye på flyplassen,men det står "innenfor sikkerhetssonen"på alle,så da regner jeg med at det er utilgjengelig.Og hvor ble det av Expresso house?

Antar at for mange har benyttet seg av tilbudene etterhvert som prisene på mat generelt har steget til værs, så nå tar de seg bedre betalt. Jeg kommer ikke til å bruke appen lengre.

Anonymkode: d02ab...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok opp og ned hvor en bor

Her så har et det 3 steder vi pleier

1. Er et rehabilitering senter- ofte fått fra dagens middag , pluss fra lunsj da ofte brød/rundstykke, egg, pålegg

2. Vei kro: er altid dagens middag, påsmurt rundstykke og dessert 

3. Bensin stasjon: varierer ofte en salat  , godteri  brus, på smurt baguet. Alt av mat er fra den dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @jegerrinne som mener det kommer an på hvor man bor.

Jeg ønsker ikke bakervarer og bor ikke i sentrum og har ikke god erfaring. Tror det er bedre for folk som bor f.eks i Oslo sentrum?

Hotellfrokost to,tre små pølser, pulvereggerøre og et par mini poteter er virkelig ikke verd turen og 40 kr.

Noe guffen wokgreier fra Mega var vel knapt verd pengene.

Anonymkode: 4748c...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig med @jegerrinne som mener det kommer an på hvor man bor.

Jeg ønsker ikke bakervarer og bor ikke i sentrum og har ikke god erfaring. Tror det er bedre for folk som bor f.eks i Oslo sentrum?

Hotellfrokost to,tre små pølser, pulvereggerøre og et par mini poteter er virkelig ikke verd turen og 40 kr.

Noe guffen wokgreier fra Mega var vel knapt verd pengene.

Anonymkode: 4748c...e7c

Vi bor ikke i byen. Nærmeste daglig vare ligger 25 km unna. Men rehabilitering senteret ligger 2 km unna, vei kroa 13 km og bensin stasjonen ligger ved siden av kroa.

Har hørt flere som har henter på kiwi osv der butikkene ligger klaggee på innholder. Mye dårlig sier de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hm,virker som om det er ulik praksis. Da jeg kjøpte TGTG fra Baker Brun her om dagen, fikk jeg tre brød, to ulike rundstykker, et kakestykke, en wienerdings, et påsmurt rundstykke og to boller for 105 kr. 

Anonymkode: b7039...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er veldig avhengig av hvem som lager posene også.

På min jobb putter jeg heller litt mer i posene og reduserer antallet. Hender jeg slenger oppi ting som ikke er på lista over det vi kan ha i disse posene, fordi det uansett kastes noen timer etter.

Mens andre jeg jobber med er litt mer opptatt av hva som er rett og lagrr litt kjipere poser.

Anonymkode: 86caa...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hentet fra to forskjellige bensinstasjoner, og det har vært begredelige greier. Baguett med slapp salat og slapp bacon og en tørr vaffel er ganske standard. Fikk med en utgått pose sjokolade også en gang.

Anonymkode: 69cce...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på ratingen til stedet, da det varierer veldig! 

Her har jeg flere faste steder jeg benytter og som blot utsolgt straks de blir lagt ut. 

Veldig flott initiativ, og mange gode måltider har det blitt.👌

Anonymkode: ff6b9...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cisco1 skrev (På 3.8.2023 den 21.51):

Vet man hva man får?

Alle skal få.

Anonymkode: b277d...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte fra Narvesen sist og ble med det. Fikk en wienerpølse i papir og godteri som var utgått fra alt mellom 9 til 3 mnd siden. Nøtter som har gått ut på dato for 9 mnd siden smaker dritt!! Alt var stein hardt og smakte møkk.. kranglet meg til å få tilbake pengene min. Heldigvis ble Narvesen nedlagt så flere slipper å bli lurt.

Anonymkode: 6a7e0...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...