Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest TamaraK
Skrevet

Bærbar altså...til 7000 kr..da ble jeg prakket på alt fra garantier til forsikring..

og de måtte "Bygge" opp pcn for meg som kostet rundt en tusenlapp..

er alt dette nødvendig?eller vil jeg klare meg uten noe?? pcn kom plutsellig på 11500!!! noe som blir litt dyrt for min del..

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Du klarer deg uten de forsikringene de tilbyr. Klart at det kan være kjekt å ha hvis du mister pc`n i gulvet eller på en eller annen måte ødelegger pc`n selvforkylt. Men du har både garanti og reklamasjon på pc`n uansett hvis det skulle være noe galt med den og kan derfor fint klare deg uten ekstra forsikring.

Om det er nødvendig å "bygge" opp pc`n kommer vel helt an på dine behov. Men hvis den i utgangspunktet holder til dine behov, så er ikke det nødvendig. Husk at selgerne sin jobb er å selge mest mulig. Klart de vil overtale deg til å kjøpe masse ekstra for det tjener de på. Det er en fordel å vite hva du skal ha før du går i butikken og ikke la deg lokke til å kjøpe masse ekstra.

Hvis en pc på 7000,- plutselig kom opp i 11500,- så ville jeg nok tenkt meg grundig om. Da har den plutselig økt over 50% i pris og det er veldig mye. I utgangspunktet så trenger du ikke noe ekstra til pc`n og kan kjøpe den til 7000,-. Trenger du hjelp til innstallasjon av programvare så kommer det fort en del i tillegg. Min erfaring er at på de billigset pc`ene så er ingen ting lagt inn, men har du litt greie på data så klarer du det fint selv. Tenk nøye gjennom behovet ditt før du bestemmer deg.

Skrevet

Elkjøps nettbutikk er fantastisk. Ingen slitsomme selgere og skjer det noe kan du levere produktet på nærmeste Elkjøpforretning.

Gjest Gjest_Liune
Skrevet

så på en på nettet..til 7000..men i butikken sa han at den ikke har word...:s

og han det koster 1000 kr hvis han skal innstalllere det..+ 1200 kr for programmet..eller noe sånt...anbefaler deg å gå til nærmeste lefdal.

Skrevet

Når jeg kjøpte Mac'en min, var det heller ikke programmer som words installert. Du installerer det lett selv, men trenger selvsagt programmet som du må betale litt for.

Skrevet

Ellers er vel dell.no ofte et bra sted å kjøpe pc..

Skrevet
så på en på nettet..til 7000..men i butikken sa han at den ikke har word...:s

og han det koster 1000 kr hvis han skal innstalllere det..+ 1200 kr for programmet..eller noe sånt...anbefaler deg å gå til nærmeste lefdal.

Word installerer du lett selv. Det er IKKE verdt å la noen ta 1000kr for å installere et lite program.

Gjest Madeline
Skrevet
Word installerer du lett selv. Det er IKKE verdt å la noen ta 1000kr for å installere et lite program.

Helt enig. Du skal ikke ha rare datakunnskapen for å kunne installere programmet selv.

Skrevet

Enig med Hannen, forsikringene klarer man seg normalt uten. Og programmer klarer de fleste i dag å installere selv. Som oftest er det bare å legge i CD'n med programmet og starte den, så fikser PC'n resten selv.

Litt avhengig av hvor mye du skal skrive og hvor mye du skal sende det du skriver til andre så kan du også klarer deg uten Word. Er du ikke "storbruker" så er OpenOffice et bra (gratis) alternativ til MS Office.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...