Gå til innhold

Hva feiler det Telenor?!

Fremhevede innlegg

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

For to måneder siden oppgraderte de meg til et nytt og dyrere abonnement uten å spørre meg. Jeg ringte, fikk orden på det, og fikk nytt, rimelige abonnement. Det har jeg hatt i en måned.

Nå har de gjort det igjen, og jeg må bruke tid og krefter på akkurat det samme. Er det virkelig lov å holde på sånn som dette uten å måtte ta ansvar for varen de leverer? Eller holder de på sånn for å utmatte folk?

Problemet mitt er at jeg ikke finne noen annen leverandør som gir ubegrenset datamengde innen EU, ellers kulle jeg byttet i går 🤬

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Vikarsykepleier said:

For to måneder siden oppgraderte de meg til et nytt og dyrere abonnement uten å spørre meg. Jeg ringte, fikk orden på det, og fikk nytt, rimelige abonnement. Det har jeg hatt i en måned.

Nå har de gjort det igjen, og jeg må bruke tid og krefter på akkurat det samme. Er det virkelig lov å holde på sånn som dette uten å måtte ta ansvar for varen de leverer? Eller holder de på sånn for å utmatte folk?

Det tror jeg så gjerne, her fakturerte de plutselig for tv-kanaler som har vært gratis tidligere, OG som vi aldri har bestilt. Litt som Nigeriasvindel sikkert, sender man ut mange nok fakturaer vil en god del betale uten å stille spørsmål 😛 

Anonymkode: 4dad2...033

AnonymBruker
Skrevet

Si det, jeg har 4 ab. knyttet til meg. Opplever ingen problemer. 

Anonymkode: 95bb4...3b6

• Liker 2
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (2 minutter siden):

Problemet mitt er at jeg ikke finne noen annen leverandør som gir ubegrenset datamengde innen EU, ellers kulle jeg byttet i går 🤬

Du kan ta en titt  her og se om du finner ett abonnement som passer?

https://mobilabonnement.no/mobilabonnement-med-fri-data

AnonymBruker
Skrevet

Så det hjalp å klage på "oppgraderingen"? Da lurer jeg på om jeg skal gjøre det samme. Jeg var heller ikke interessert i denne oppgraderingen. Jeg bruker generelt lite data, så det de gir av ekstra data er helt verdiløst for meg.

Anonymkode: 50502...c89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde oss. De sa at vi hadde fått beskjed om endring av abonnement, men det har vi ikke. 

Anonymkode: 8a3e0...95a

Skrevet

Les vilkårene svært nøye, det er mange andre leverandører enn Telenor som sier de har ubegrenset og at du betaler for det, men med engang du reiser til eu/eøs, så sitter du med en begrenset mengde med mobildata. Beste du kan gjøre er å ringe inn til en avdeling som driver med oppsalg feks i Telenor, der kan det være at du for en bedre deal

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
maverick22 skrev (Akkurat nå):

Les vilkårene svært nøye, det er mange andre leverandører enn Telenor som sier de har ubegrenset og at du betaler for det, men med engang du reiser til eu/eøs, så sitter du med en begrenset mengde med mobildata. Beste du kan gjøre er å ringe inn til en avdeling som driver med oppsalg feks i Telenor, der kan det være at du for en bedre deal

Jeg står i telefonkø nå. På 35. minuttet så jeg tror kanskje det er mange av oss som har fått en overraskende faktura i dag.

Ja, jeg hadde Ice som plutselig forandret på vilkårene så jeg er blitt veldig oppmerksom på hva som er "ubegrenset datamengde i EU". Helt oppriktig tror jeg de holder på sånn fordi til slutt gir folk opp og ikke gidder å ta seg bryet med å sloss med dem mer.

#høylydtsukk

Skrevet
Vikarsykepleier skrev (2 minutter siden):

Jeg står i telefonkø nå. På 35. minuttet så jeg tror kanskje det er mange av oss som har fått en overraskende faktura i dag.

Ja, jeg hadde Ice som plutselig forandret på vilkårene så jeg er blitt veldig oppmerksom på hva som er "ubegrenset datamengde i EU". Helt oppriktig tror jeg de holder på sånn fordi til slutt gir folk opp og ikke gidder å ta seg bryet med å sloss med dem mer.

#høylydtsukk

Skjønner, godt at du ble obs på det, Ice har ikke ubeg i eu/eøs, selvom om man betaler for ubeg i norge for det.
Flere selskaper som operer slik og kan virke som de har ubeg overalt

Mange som går på den smellen under sommerferien når de skal på ferie

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Vikarsykepleier said:

Ja, bare det der, altså! Da vi fikk faktura på ting vi hadde bestilt var det helt umulig å få sende mail eller chatte med et menneske, man MÅ ringe. Håpløst i 2023.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med Telenor, men de skal bare tjene penger.

For ett par år siden så virket ikke tuneren og da jeg tok ut ett eller annet kort, så var det svidd.
Jeg ringte Telenor og sa hva som hadde skjedd og ba de sende nytt kort. Da ble jeg spurt om jeg kom til å betale portoen. Jeg sa greit, bare send det kortet asap. Da spurte hun igjen om jeg var helt sikker på at jeg kom til å betale. Jeg så nesten for meg flere tusen pga dette gnålet. Jeg spurte hva portoen ville komme på og den kom på svimlende 29.- Da ble jeg forbanna og sa at så lenge kortet er svidd, så skulle dette vært en service fra dere. Det kunne de dessverre ikke for porto var dyrt, men kortet var gratis da 😳

Anonymkode: c7dc1...b21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at du skalter og valter med forskjellige priser på mine siste regninger. Jeg skal jo ikke ha tre forskjellige fastpriser fra måned til måned? I juni var fastprisen på 399, i juli var den på 675 og nå i august er den på 499. Dette er jo helt tøysete når jeg ikke har endret abonnement på noe som helst tidspunkt. Fikk beskjed om at prisen bli oppjustert pga "flott oppgradering", men den juli-regningen gir jo null mening.

Så nå sitter jeg også i telefonkø. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser at du skalter og valter med forskjellige priser på mine siste regninger. Jeg skal jo ikke ha tre forskjellige fastpriser fra måned til måned? I juni var fastprisen på 399, i juli var den på 675 og nå i august er den på 499. Dette er jo helt tøysete når jeg ikke har endret abonnement på noe som helst tidspunkt. Fikk beskjed om at prisen bli oppjustert pga "flott oppgradering", men den juli-regningen gir jo null mening.

*De skalter og velter, ikke du

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hele kg i kø, ikke rart det tar tid 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De annonserte at ventetid var 9 minutter. Men nå har jeg sittet i 15. Svarer de innen 1 time og et kvarter er de fortsatt kjappere enn det Telia var da jeg ringte de sist gang jeg var uten nett. Da satt jeg i 1,5 time. Både hentet typen og handlet på REMA mens jeg sto i kø. Helt krise.

Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Etter en time i kø ble jeg møtt av en som ikke trodde på meg angående det jeg sa om abonnementet mitt så nå må jeg sende skjermdump og klage skriftlig i stedet.

Ja, det hadde vært lettere å akseptere feilen enn å bruke tid på dette og å være irritert.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Vikarsykepleier said:

Etter en time i kø ble jeg møtt av en som ikke trodde på meg angående det jeg sa om abonnementet mitt så nå må jeg sende skjermdump og klage skriftlig i stedet.

Ja, det hadde vært lettere å akseptere feilen enn å bruke tid på dette og å være irritert.

Det er vel de som må bevise at de har gjort en avtale om endring i abonnement. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...