Gå til innhold

Konfirmasjon via Human Etisk Forbund

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har aldri hørt om å bestille lokaler 3 år i forveien for konfirmasjon. Det at man ikke får vite datoen før et år i forveien er jo likt for alle.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Altså, det er jo veldig trist? Bare 4-5 stk får komme på selve seremonien? 😳 Her har mye endret seg siden min egen konfirmasjon, det er sikkert og visst.

TS

Anonymkode: 6e655...77f

Veldig trist. Min nabo hadde humanistisk konfirmasjon. De fikk 5 plasser. Men de kunne kjøpe billetter til flere plasser. Det var først til mølla. 

Min niese konfirmerte seg i kirken. Der fikk vi 25 plasser pr konfirmant. 

Anonymkode: 9b7a3...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså, det er jo veldig trist? Bare 4-5 stk får komme på selve seremonien? 😳 Her har mye endret seg siden min egen konfirmasjon, det er sikkert og visst.

TS

Burde vært sånn i kirka også 🙂 Hadde unkelunger i 5 år sammenhengende og var dritt lei av seremonien, skulka siste gangen og møtte direkte til selskapet.

Anonymkode: e1024...075

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

TS

Det varierer fra sted til sted etter hvor store lokalene er. Det gjelder både kirkelig og humanetisk. 

Her hadde vi humanetisk konfirmasjon i fjor, fikk 10 plasser til seremonien.

Bortsett fra foreldre og besteforeldre så synes nok de fleste gjestene uansett at det er greit å slippe å være med på det. Det er ikke sånn kjempegøy (jeg har vært i flere både humanetisk og kirkelig de siste åra).

AnonymBruker
Skrevet

I Lillestrøm får man ha minst 10 gjester på seremonien. Det er mulighet for å be om flere, men det er sjelden det frigjøres flere plasser enn ti til hver. 

Anonymkode: 53154...343

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (10 timer siden):

Det varierer fra sted til sted etter hvor store lokalene er. Det gjelder både kirkelig og humanetisk. 

Her hadde vi humanetisk konfirmasjon i fjor, fikk 10 plasser til seremonien.

Bortsett fra foreldre og besteforeldre så synes nok de fleste gjestene uansett at det er greit å slippe å være med på det. Det er ikke sånn kjempegøy (jeg har vært i flere både humanetisk og kirkelig de siste åra).

Det er jo en høytidelig seremoni og for meg så er seremonien halve poenget med konfirmasjonen.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er jo en høytidelig seremoni og for meg så er seremonien halve poenget med konfirmasjonen.

For ungdommen er det jo en stor del av greia, men det er jo ikke så fryktelig spennende for gjestene. Litt som vielse og dåp? 

Jeg synes i alle fall ikke det er noen krise at ikke alt som kan krype og gå av slektninger får være med på seremonien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...