Gå til innhold

Tiggere på døren HELE tiden nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før i tiden, kunne det gå kanskje 6-8 måneder før vi hadde folk på døren for å få penge støtte.  Bare i det siste 2 ukene har det vært 5 forskjellige organisasjoner på døren for å spørre om penger til litt forskjellige.  Det høres veldig stygg ut, men nå er jeg virkelig DRITT lei av å åpne døren og må høre om og om igjen av forskjellige folk som trenger penger.  Vi har fadderbarn i utlandet samt donerer på forskjellige organisasjoner allerede, og dessverre har vi selv ikke mye penger å rute med.  Vet dere om det er noe skilt eller klistremerker vi kan feste på døren for å si at vi ønsker ikke sanne folk på døren?  Det er nå ALT for mange av disse nå for tiden. 

Anonymkode: 44d5d...b68

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forståelig at det er frustrerende.

https://www.skiltmax.no/?gad=1&gclid=Cj0KCQjwoK2mBhDzARIsADGbjeon1A1yMQ-OOZZYV7gcKNiQxrXxLq-6fKiZ1A9yQ8MUBs7xTnmsIl4aAgEREALw_wcB

Har heldigvis ikke det samme på døra, men har det samme problemet i byen. Oslo.

Det er helt forferdelig akkurat nå. Iløpet av 10 minutter gå-tur blir jeg stoppet av 2-3 tiggere hver gang, og må ofte si nei to og tre ganger før de aksepterer det. Etter Lillehammer-skandalen har jeg aldri gitt penger til tiggere igjen. På kvelden er det enda verre da blir jeg spurt om massasje og andre ting også. Helt vanvittig at politiet har latt det gå så langt.

Samme problemet som var i Lillehammer så virker alt så organisert ut (som om det er bakmenn) som styrer tiggerne.

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpner ikke døra når sånt ringer på. 
Hvis jeg ved en feiltagelse åpner døra, sier jeg at jeg ikke er interessert og at jeg er opptatt (noe jeg som regel også alltid er når de ringer på, for de ringer jo alltid på når det ikke passer. F.eks. midt i middagslagingen).

Jeg husker en jævel som ringte på døra en gang. Han skulle selge et eller annet og jeg sa flere ganger at jeg ikke var interessert.
Jeg prøvde å lukke døra, men da satte han foten sin i døråpningen..    Jeg angrer på at jeg ikke slo ham ned.

Anonymkode: a9bab...9d0

Skrevet

Jeg gidder ikke å kaste bort tiden på dem. Hverken min eller deres.

Jeg avbryter dem med en gan jeg skjønner hva de vil, ønsker dem en fortsatt fin dag, og lukker døra. Jeg trenger ikke deres aksept for å avslutte en samtale.

"Hei, visste du at barna i Afrika ikke har..."

"Sier du det. Du, ha en fortsatt fin ettermiddag, da!"

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Den der var fin! 🤣🤣 

Skulle absolutt hatt en slik en på ryggen og foran når jeg går i byen.  🤣🤣 

Da ville jeg ha tjent minst 1,000,- per tur.

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (5 minutter siden):

https://www.skiltmax.no/?gad=1&gclid=Cj0KCQjwoK2mBhDzARIsADGbjeon1A1yMQ-OOZZYV7gcKNiQxrXxLq-6fKiZ1A9yQ8MUBs7xTnmsIl4aAgEREALw_wcB

Det er helt forferdelig akkurat nå. Iløpet av 10 minutter gå-tur blir jeg stoppet av 2-3 tiggere hver gang, og må ofte si nei to og tre ganger før de aksepterer det. Etter Lillehammer-skandalen har jeg aldri gitt penger til tiggere igjen. På kvelden er det enda verre da blir jeg spurt om massasje og andre ting også. Helt vanvittig at politiet har latt det gå så langt.

Samme problemet som var i Lillehammer så virker alt så organisert ut (som om det er bakmenn) som styrer tiggerne.

Hvilken skandale? Ble nysgjerrig nå:P

Anonymkode: b36fd...b68

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er ekstremt dårlig å spille på andres samvittighet i det man forsøker å avvise dørsalget. De må finne bedre måter å promotere sin organisasjon og det de arbeider for enn å spille på samvittigheten. Dessuten er jeg ikke noe fan av at det fosser ut info for så at de står klar for signatur. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken skandale? Ble nysgjerrig nå:P

Prøver å finne igjen. Kommer tilbake når jeg har funnet det. 😉

AnonymBruker
Skrevet

Hater det. Dessuten har de veldig frekke måter å kommunisere og mase på. De skal få deg til å føle deg kjip om du ber de gå. De har aldri brosjyrer eller nettsider å vise til. De sier man må ta det på ipaden de har med. Så ikke "lov" å si at man ønsker å lese mer selv ved annen anledning før man bestemmer seg. Alt tar også bare "2 minutter"....liksom.

Jeg har begynt å bli frekk, for det må til. Ser jo ofte hvor de er fra, og sier "jeg er opptatt nå" eller "jeg er ikke interessert". Likevel fortsetter de. Da sier jeg bare tydelig "hørte du ikke hva jeg sa? Jeg sa jeg ikke er interessert og dere er ikke invitert inn på min private eiendom". Også smeller jeg igjen døren. Noen ser sjokkert ut, det driter jeg i. Det er de som er respektløs som ikke respekterer at andre er opptatt/ikke interessert. 

Anonymkode: 64f8c...dc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (4 minutter siden):

Prøver å finne igjen. Kommer tilbake når jeg har funnet det. 😉

Takk! Prøvde å google selv altså, men det eneste jeg fant var Flying Tiger når jeg søkte på "tigger" og Tonya Harding når jeg søkte "skandale" 😅 

Skrevet

Heng en lapp på døren: "Smittefare- kan ikke åpne".

Eller innta rollen som vaskehjelp om du skulle være så uheldig å åpne: "I`m sorry, I`m only cleaning here. Good Bye".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (2 timer siden):

Der står det bare Reklame, nei takk.

Det må være et skilt som sier Selgere nei takk.

Anonymkode: 55a56...286

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Der står det bare Reklame, nei takk.

Det må være et skilt som sier Selgere nei takk.

Anonymkode: 55a56...286

Du kan endre tekst.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det verste er idrettslag, korps osv. Disse følger jo etter deg på sosiale medier også. Har begynt å skjule innhold fra folk som spammer dasspapir osv.

Anonymkode: 52d36...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...