Gå til innhold

Pålegg brødskiver venner på besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan pålegg spises hos dere til lunsj når venner har besøk? 

Hittil har det ikke vært så mye besøk, men kom til å fundere over det nå med tanke på tråden om vann. Vi har nemlig latt de få syltetøy og også sjokoladepålegg innimellom.. 

Sier dere at besøket at det må velge noe sunt? 

Barna er 6 og 7. 

Anonymkode: 5f2e3...137

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser salami, ost, leverpostei. Vanlige pålegg, altså.
Men det spiser jeg uavhengig om venner har besøk eller ikke... Det har jeg uansett ikke oversikt over.

Anonymkode: df259...e5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spiser salami, ost, leverpostei. Vanlige pålegg, altså.
Men det spiser jeg uavhengig om venner har besøk eller ikke... Det har jeg uansett ikke oversikt over.

Anonymkode: df259...e5b

Jeg mente hva slags pålegg som blir servert når barna har besøk av venner. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her får de syltetøy og smøreost stort sett. Unngår nugatti. Både fordi mine ikke trenger å spise det, og fordi de fort kan spise 3-4 brødskiver med det.. 

Unngår også min egen dyre salami fordi jeg er gjerrig og vil ha det selv, 😄

Anonymkode: de79a...2a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har såpass store unger at det styrer de selv.

Anonymkode: d1231...993

AnonymBruker
Skrevet

De styrer det selv

Anonymkode: f2f23...bb6

Skrevet (endret)

Hvordan pålegg? 

Edit: Dere østlendinger er noen raringer! 

Endret av cisco1
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tilbyr det vi har, som regel vil de ha prim, leverpostei, syltetøy eller hvitost. Sjokoladepålegg har vi ikke i hus, mest fordi jeg ikke klarer å stoppe før det er tomt 😁

Anonymkode: 7ecfb...bbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har fått velge blant det vi har. Det er som regel ganske standard - ost, sylt, leverpostei, kaviar, makrell i tomat eller skinke f.eks. Har sjeldent nugatti, men av og til Sjokade og banan ( for det får jeg kjempelyst på innimellom) da får de det hvis de vil ha… Hadde ikke brydd meg om mine fikk sjokoladepålegg når de var på besøk, hvis noen av en spesiell grunn ikke kan ha noe må foreldrene gi beskjed på forhånd. 

Anonymkode: f58ef...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke syltetøy og nugati, fordi våre barn ikke spiser det. Ellers får de velge fritt fra påleggskurven. 

Anonymkode: 820db...2b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare lage skikkelig mat i stedet? 

Anonymkode: e2903...8f2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nugatti er lørdagspålegg hos oss, utover det får besøket det vi har i skapet. Det er av og til bugnende, andre ganger rene sovjetbutikken.

Anonymkode: feb2b...99f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan pålegg spises hos dere til lunsj når venner har besøk? 

Hittil har det ikke vært så mye besøk, men kom til å fundere over det nå med tanke på tråden om vann. Vi har nemlig latt de få syltetøy og også sjokoladepålegg innimellom.. 

Sier dere at besøket at det må velge noe sunt? 

Barna er 6 og 7. 

Om foreldre ikke klarer å ringe hjem barna sine eller be de gå hjem når det er mat så får de akkurat det de vil som vi har!

Anonymkode: c4c06...f3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke bare lage skikkelig mat i stedet? 

Anonymkode: e2903...8f2

Jeg tror ikke hun mener til middag…? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har ofte besøk så ville jeg hatt billig pålegg. Blir raskt dyrt om de spiser f.els både ost og skinke, to salami på en skive osv. 

Hva med skiver av banan, syltetøy, leverpostei, makrell I tomat?

Hadde ikke servert nugatti hver dag, men ok innimellom. Om foreldrene vil at barnet deres skal spise sunt så får de be barnet hjem til måltid.

Anonymkode: 10de1...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke hun mener til middag…? 

Noen tror de skal få servert hjemmelaget middag hver dag? Her er det ofte barn, de bor noen minutter å gå unna, de er her fra tidlig til sent, daglig.. At ikke foreldre kan ringe de hjem til middag etter noen ganger er for meg uforståelig!

Hadde det gått begge veier..

Kan gjerne servere mat, men noen ganger har jeg 4 laksestykker feks(som er veldig dyrt no), og så skal jeg da gå på butikken eller gi min vekk hver gang?

Nei jeg steker en pizza eller gir de noen pølser. Liker ikke foreldrene det så får de bare be de gå hjem!

Ikke jeg som skal stå for mating hver dag av stortsett de samme barna!

Gjerne en gang i blandt, eller om de har noen med hjem som avtalt. Og hvorfor kommer folk sulten på døren? Jeg er så sulten.. Be de spise før de går ut.. De blir jo så mange timer. Så da skal de ha mat 2-3 ganger her før de skal hjem. Ikke alle har råd til det. Skal gjerne gi mat, men om det da blir usunt eller noe er ikke mitt problem! Lær de å gå hjem å spise så får de det de ønsker!

Anonymkode: c4c06...f3e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjelden gjester her uanmeldt. Mat er dyrt lager middag til min familie. Pålegg? Null problem,men de får jo det man har. Ost,skinke,syltetøy,sjokopålegg,leverpostei er standard her....

Anonymkode: 00097...2a4

AnonymBruker
Skrevet

De pleier å ordne seg noe mat selv, så hvilket pålegg de velger har jeg faktisk ikke kontroll på. Jeg tipper de lager ostesmørbrød. 

Større unger her i hus.

Anonymkode: bb18b...c23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Serverer gjerne nugatti til besøk hvis de liker der. 

Anonymkode: cb1b7...f27

AnonymBruker
Skrevet

De får ta til takke med det vi har. Som regel er utvalget kokt skinke, gulost, leverpostei, kyllingpålegg, fårepølse, honning og en sjelden gang brunost. Syltetøy er det ingen av oss som spiser, bortsett fra i rullekake, og sjokoladepålegg utgår pga nøtteallergi.

Anonymkode: 1c05b...be0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...