AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Jeg skriver dette innlegget desperat etter hjelp, og blir veldig takknemlig om bare én av dere orker å lese, og kanskje kjenner dere igjen 💕 Jeg har hatt et veldig krevende år i livet, med bl.a. et barn som var alvorlig syk over 6 mnd, tapet av min far til kreft bare 2 mnd etter barnet mitt var begynt å bli bedre, og oppi dette hadde jeg også omsorg for mamma med alzheimer. Samtidig som pappa døde, stod jeg også på flyttefot (ufrivillig pga salg av daværende leiebolig) med mine 3 barn, og jeg følte mange dager at jeg bare ville rømme fra det hele... Nå er det litt over 1 mnd siden vi flyttet inn i ny bolig, og 1,5 mnd siden pappa døde. Barna dro på ferie til faren for 2 uker siden, og jeg skulle da bruke tiden på å ordne masse i huset. Men jeg har bare levd som en zombie disse ukene... Føles ut kroppen og hjernen har kollapset, og jeg orker ingenting 😟 Er så vidt utenfor dørene, for jeg orker ikke tanken på å møte andre folk. Matlysten er også helt borte, og jeg spiser kun det lille jeg klarer å tvinge i meg, når jeg kommer på at det er snart 12 timer siden jeg spiste den halve yoghurten... Har gått ned 4 kg disse 2 ukene. Men det verste er altså søvnmønsteret: Jeg er stort sett våken 24 timer (ufrivillig) før jeg endelig får sove, og til tross for 8-10 alarmer på tlf, etter 6-8 timer søvn, våkner jeg ikke før det har gått 12-15 timer 🫤 Eksempel: I går kveld la jeg meg kl 23, men sovnet ikke før 3 om natten. Hadde på 8 alarmer fra kl 9-10:30, men våknet ikke før kl 15:30 i dag... Da hadde jeg altså sovet over 12 timer! Hadde heller ikke hørt de 5 tapte anropene fra familie og venner, og det er ikke første gangen denne uka.... Jeg orker i ringe de tilbake heller, for det er bare flaut å forklare at jeg lå og sov når de ringte meg, kl. 13 og 14.... Jeg skjønner bare ikke hva som skjer med meg! Jeg prøver mitt hardeste å få snudd tilbake døgnet så jeg kan leve som en halvveis normal person, men det går jo ikke!! Hvorfor går det over ett døgn før jeg får sove...? Hvorfor hører jeg ikke alarmer eller anrop på tlf...? Hvorfor trenger kroppen min 12-15 timer søvn før hjernen registrerer lyder rundt meg...? Jeg har fått time hos fastlege neste, men ønsker også å høre fra andre; Håper noen andre har opplevd lignende, og kom seg ut av det, og vil dele sin erfaring med meg ❤️🙏 Anonymkode: e191d...4d2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Som du sier, et krevende år, du er utslitt. Det går over når du får landet litt og hvilt deg etter alt du har vært gjennom. Anonymkode: 31b56...87a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Tror nok du trenger å komme deg litt etter alt som har skjedd. Mulig du kan få noe av legen i en periode så du kan få sove litt mer normalt? Anonymkode: 05d89...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå