AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Jeg skal prøve å ta dette kort og fort. Jeg har snart vert med kjæresten i 1 år, og vi har hatt det vansklig. Han liker ikke fortiden min, som er forståelig. Det er greit at man kan vite hvem man har vert med (kem som er ex osv) men tenker at det et noke. Problemet er at han har ville vite alt i detaljer. Da mener jeg detaljer. Ting som eg ikke kan klare å huske i detaljer. Jeg har prøvd å forklare, og sagt jeg ikke husker detaljer, men han skal ha ett ja eller nei svar. Da kan det ha blitt svart feil på noen ting. Da har det blitt om til lyging. Jeg forstår at det er vansklig å la en fortid med andre gutter bare gå, men nå vet jeg ikke lengre. Det starta bra og vi snakket om ting, men ting var vansklig å snakke om. Nå er jeg ikke med venner, lager ikke planer med venner med mindre han har lagt andre planer og eg er aleine, drar ikke ut lengre (er ikke noe problem men vil bare ha det med), fått meg til å kutte kontakt med venner, mange klær får jeg ikke gå i (han sier det ikke rett ut, men sier det på en måte som gjør at jeg ikke kan det) jeg dro ut av russegruppa mi for han sa at han aldri kom til å stole på meg når den tid kommer (han skal være russ selv) har ikke kontakt med noen gutter (sletta alle på snap og måtte slette alle gutte følgera på Instagram, Facebook osv) satt alene på skolen (på do eller gruppe rom) det siste halvåret før ferie nå fordi i kantina kunne en eks sitte og se meg (jeg og kjæresten går ikke på samme VGs) og om jeg er en annen plass eller når jeg var på skolen vare det min feil om fks en av eksene mine sin klasse var i samme park o gymmen, og om jeg ikke svarte innen 5 min var jeg respektløs og skulle bare gi f**n. Jeg har prøvd å vise at han kan stole på meg ved å gjøre tinga som han liker og vise det, men det kommer kommentere hele tiden. Jeg føler meg liksom aldri bra no uansett hva jeg gjør, og prøver å betrygge, og er lei av kommentere. Men om jeg sier det, så mener han bare at jeg fortjener det, og jeg må skjønne at på grunn av fortida så er det sann. Hva tenker dere? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4ad53...3ae
Blue81 Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Dropp drittfyren og kos deg med å være ung. Han kommer bare til å bli verre med tiden. Når du har gjort det slutt,så blokker ham på alle kanaler,null kontakt. Ikke bry deg om det kommer til å gå rykter eller bekymre deg om hva andre kommer til å si. Hold hodet hevet og kom deg ut av forholdet straks . Tenk godt over alt han har frarøvet deg til nå. Tillat deg å bli rasende sint! Bruk sinnet ditt fornuftig og gjør det slutt!! Gå aldri tilbake! Tenk på deg selv,og ingen andre! Håper inderlig du tar til fornuft. Lykke til. 15 3
Antiviruset Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skal prøve å ta dette kort og fort. Jeg har snart vert med kjæresten i 1 år, og vi har hatt det vansklig. Han liker ikke fortiden min, som er forståelig. Det er greit at man kan vite hvem man har vert med (kem som er ex osv) men tenker at det et noke. Problemet er at han har ville vite alt i detaljer. Da mener jeg detaljer. Ting som eg ikke kan klare å huske i detaljer. Jeg har prøvd å forklare, og sagt jeg ikke husker detaljer, men han skal ha ett ja eller nei svar. Da kan det ha blitt svart feil på noen ting. Da har det blitt om til lyging. Jeg forstår at det er vansklig å la en fortid med andre gutter bare gå, men nå vet jeg ikke lengre. Det starta bra og vi snakket om ting, men ting var vansklig å snakke om. Nå er jeg ikke med venner, lager ikke planer med venner med mindre han har lagt andre planer og eg er aleine, drar ikke ut lengre (er ikke noe problem men vil bare ha det med), fått meg til å kutte kontakt med venner, mange klær får jeg ikke gå i (han sier det ikke rett ut, men sier det på en måte som gjør at jeg ikke kan det) jeg dro ut av russegruppa mi for han sa at han aldri kom til å stole på meg når den tid kommer (han skal være russ selv) har ikke kontakt med noen gutter (sletta alle på snap og måtte slette alle gutte følgera på Instagram, Facebook osv) satt alene på skolen (på do eller gruppe rom) det siste halvåret før ferie nå fordi i kantina kunne en eks sitte og se meg (jeg og kjæresten går ikke på samme VGs) og om jeg er en annen plass eller når jeg var på skolen vare det min feil om fks en av eksene mine sin klasse var i samme park o gymmen, og om jeg ikke svarte innen 5 min var jeg respektløs og skulle bare gi f**n. Jeg har prøvd å vise at han kan stole på meg ved å gjøre tinga som han liker og vise det, men det kommer kommentere hele tiden. Jeg føler meg liksom aldri bra no uansett hva jeg gjør, og prøver å betrygge, og er lei av kommentere. Men om jeg sier det, så mener han bare at jeg fortjener det, og jeg må skjønne at på grunn av fortida så er det sann. Hva tenker dere? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4ad53...3ae Dette kan bare fungere om han stoler på deg fra første minutt. Du har fortalt om din fortid, at du endrer deg og da må han stole på deg. Om ikke ? Bare dropp det! Om han stoler på deg må du vise deg tillitten verdig, men når han i utgangspunktet ikke stoler på deg uansett, og bruker kontroll av deg som et middel for å kompensere ! Glem det og gå videre, han er ikke sunn for deg i det hele tatt. Vi har alle bagasje med oss i livet ung som gammel, det er de som skjuler bagasjen for å herje i et nytt forhold som er farlige. De som legger bagasjen sin frem, viser at de har endret seg og finner en partner som faktisk godtar det som kan lykkes. Så er det alltid slik i et forhold at man må vise seg tilliten verdig. Din partner gir deg ikke engang en sjanse, og da er et forhold sjanseløst. 1
RedPimpernell Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Hvorfor gidder du å gå på tærne og bruke noe tid på den drittfyren? Han bryr seg ikke om deg, kun ute etter å kontrollere deg. Det finnes garantert mye bedre gutter der ute for deg. 4 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Herregud!! Du må komme deg vekk fra han der! Han er ikke bra for deg i det hele tatt, han frarøver deg livet ditt, gleden i ditt liv med å være med venner, ha det gøy og bare være deg selv. Du må gå i fra han og aldri se deg tilbake. Du vil aldri bli lykkelig med han der!
Ardenus Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Kom meg ikke igjennom halve innlegget ditt engang, før det skriker at du må komme deg videre i livet uten han. Dette går jo ikke ann! 4
Leeloo Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Dette høres ut som min første kjæreste da jeg var 16, vi var sammen ett år før jeg gjorde det slutt. Etter det har jeg skydd sjalu menn som pesten; det er ikke kjærlighet, bare kontrollbehov. Ikke noe av det du ramser opp er normalt, eller sunt. Kom deg ut av forholdet så raskt som mulig før han har ødelagt ungdomstiden din helt ❤️ Få hjelp av familie og venner om han ikke vil la deg gå. 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Dette er overhodet ikke greit, og det er heller ikke normalt. Med mindre du har en fortid hvor du har prostituert deg, vært utro eller voldtatt folk, så har du ikke noe å skamme deg over. Problemet er 100% hos han. Han har en lidelse som heter sykelig sjalusi. Det er ikke din feil, og det er ikke din jobb å leve på nåler for å ikke trigge sjalusien hans. Han har INGEN rett til å bestemme over deg. Hvis han ikke godtar at du er din egen sjef, så får han finne noen andre å plage. Anonymkode: ccdb0...2c9 4
Nymerïa Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva tenker dere? At det ikke er håp. Når man har vært sammen i 1 år skal man fremdeles være ganske forelska, når det allerede det første året har vært vanskelig (dine ord) så er det ikke liv laga. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ville dere gjort? Gått videre, fokusert på utdannelse og å ha det gøy med venner og ikke tenkt på menn på et par år. Du skjønner det ikke selv, TS, men du er vanvittig heldig som har gjort deg denne erfaringa så tidlig i livet og som faktisk kan gå videre uten å se deg tilbake. Ungdommen er bortkasta på de unge som noen sa. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Her er det bare å komme seg unna. Fort! Håper virkelig du forstår det, TS. Gutten er syk, og det er kanskje synd på ham, men du tar skade av å være sammen med en som er sykelig sjalu, kontrollerer deg og manipulerer deg. Gjør det slutt, og hvis du ikke klarer det så be om hjelp. Vis det du har skrevet til helsesykepleier for eksempel, og ta en god prat med henne. Anonymkode: a5b31...7f1 1
regine Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 Nei, dette er IKKE et sunt forhold! Du skal ikke kutte ut venner fordi du er i et forhold. Du skal ikke måtte svare umiddelbart kjæresten umiddelbart når du gjør ting. Du har sittet alene i siste halve året på VGS og kutta ut russegruppa di fordi kjæresten din har bestemt det. Din fortid er som den er, og du er ikke pliktig å redegjøre i detalj for hva du har gjort i alle situasjoner. Du er faktisk ikke forpliktet til å fortelle noe du ikke vil. Den gutten du er sammen med er ingen kjæreste, en kjæreste vil at du skal ha det bra, og han her vil bare kontrollere deg og er rett og slett slem med deg. Ser du ikke selv hvor galt dette er? Har du ingen foreldre eller veninner som du kan snakke med? Fortelle hvordan du faktisk har det og få støtte til å gjøre det slutt med han. Du kan rett og slett ikke fortsette med denne «kjæresten», han er direkte farlig for deg og din framtid. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 Det er ikke et normalt forhold. Jeg skjønner at det kan være vanskelig når man er ung og uerfaren, men sånne gutter er ikke verdt å kaste bort tiden på. Han vil ødelegge deg. Jeg er sikker på at han er snill og god innimellom, men det du forteller er alvorlig, absolutt ikke noe du skal finne deg i eller se om går over. Det er ikke noe du kan gjøre for å vise han at du er til å stole på, det er han som er problemet her, ikke du. Anonymkode: 88a77...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal prøve å ta dette kort og fort. Jeg har snart vert med kjæresten i 1 år, og vi har hatt det vansklig. Han liker ikke fortiden min, som er forståelig. Det er greit at man kan vite hvem man har vert med (kem som er ex osv) men tenker at det et noke. Problemet er at han har ville vite alt i detaljer. Da mener jeg detaljer. Ting som eg ikke kan klare å huske i detaljer. Jeg har prøvd å forklare, og sagt jeg ikke husker detaljer, men han skal ha ett ja eller nei svar. Da kan det ha blitt svart feil på noen ting. Da har det blitt om til lyging. Jeg forstår at det er vansklig å la en fortid med andre gutter bare gå, men nå vet jeg ikke lengre. Det starta bra og vi snakket om ting, men ting var vansklig å snakke om. Nå er jeg ikke med venner, lager ikke planer med venner med mindre han har lagt andre planer og eg er aleine, drar ikke ut lengre (er ikke noe problem men vil bare ha det med), fått meg til å kutte kontakt med venner, mange klær får jeg ikke gå i (han sier det ikke rett ut, men sier det på en måte som gjør at jeg ikke kan det) jeg dro ut av russegruppa mi for han sa at han aldri kom til å stole på meg når den tid kommer (han skal være russ selv) har ikke kontakt med noen gutter (sletta alle på snap og måtte slette alle gutte følgera på Instagram, Facebook osv) satt alene på skolen (på do eller gruppe rom) det siste halvåret før ferie nå fordi i kantina kunne en eks sitte og se meg (jeg og kjæresten går ikke på samme VGs) og om jeg er en annen plass eller når jeg var på skolen vare det min feil om fks en av eksene mine sin klasse var i samme park o gymmen, og om jeg ikke svarte innen 5 min var jeg respektløs og skulle bare gi f**n. Jeg har prøvd å vise at han kan stole på meg ved å gjøre tinga som han liker og vise det, men det kommer kommentere hele tiden. Jeg føler meg liksom aldri bra no uansett hva jeg gjør, og prøver å betrygge, og er lei av kommentere. Men om jeg sier det, så mener han bare at jeg fortjener det, og jeg må skjønne at på grunn av fortida så er det sann. Hva tenker dere? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4ad53...3ae Tenker at kjæresten din er sykelig sjalu, og at dette bare vil bli værre. Jeg ville løpt Anonymkode: 8a466...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 Å noen Skjønner ikke hvorfor mange kvinner som blir spurt om seksuell historikk avslutter relasjonen og løper. Det er ikke normalt Anonymkode: 8a466...1dd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 Hva i alle dager for slags fortid har du egentlig rukket å ha? Du skjønner jo selv at han her ikke er riktig nagla. Kom deg bort NÅ. Anonymkode: 70d3c...70e 2
Sparkling_Pink Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 Det du beskriver er voldelig kontroll fra kjæresten din sin side. Det er ikke greit på noen måte. Du bør kontakte og være med folk igjen, venner, bekjente og være fri til å gå ut som du selv har lyst til, gå i de klærne du selv har lyst til, sitte i kantina og legge en realistisk plan for å avslutte forholdet. Tenk litt gjennom langtidskonsekvensene av å bli værende. Du kan om du er uheldig oppleve at han ikke ønsker å gi slipp på deg. Ikke forvent at det er mulig å ha kontakt etter bruddet. Blokker han i sosiale medier, nummeret, mail og overse han om han lager noe som helst trøbbel etter bruddet.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 Dette er ikke kjæresten du ender opp med senere. Du kommer ikke til å ha barn eller hus med han ved mindre du lar dette skje. Men siden du har skrevet her på KG så antar jeg at du allerede vet at dette ikke er mulig i lengden. Om du ikke er klar for å dumpe han nå så er du garantert klar om noen mnd. - Du kommer til å bli så lei og deprimert av det her at du faktisk må. Gå snart. Når du står der som 25+ åring og ser tilbake på en tid som skulle være morsomt med venner, russetid og gode historier å fortelle senere, så innser du at du kastet bort tiden på en fyr du ikke lenger er i kontakt med. Det er 13 år siden jeg kastet bort 2 år av livet mitt og russetiden til et sånt menneske, er en frarøvelse av en fin tid som ung. Anonymkode: 2dfb3...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 regine skrev (53 minutter siden): Nei, dette er IKKE et sunt forhold! Du skal ikke kutte ut venner fordi du er i et forhold. Du skal ikke måtte svare umiddelbart kjæresten umiddelbart når du gjør ting. Du har sittet alene i siste halve året på VGS og kutta ut russegruppa di fordi kjæresten din har bestemt det. Din fortid er som den er, og du er ikke pliktig å redegjøre i detalj for hva du har gjort i alle situasjoner. Du er faktisk ikke forpliktet til å fortelle noe du ikke vil. Den gutten du er sammen med er ingen kjæreste, en kjæreste vil at du skal ha det bra, og han her vil bare kontrollere deg og er rett og slett slem med deg. Ser du ikke selv hvor galt dette er? Har du ingen foreldre eller veninner som du kan snakke med? Fortelle hvordan du faktisk har det og få støtte til å gjøre det slutt med han. Du kan rett og slett ikke fortsette med denne «kjæresten», han er direkte farlig for deg og din framtid. Vet at det ikke bra, men er bare noe som ikke klarer å gå vekk frå det. Snakker ikke med noen lengre, utenom at jeg har fortalt litt til mamma. Vet ikke om det er frykten for å stå alene når jeg har droppet alt av det sosiale? Eller at «han skal ha rett» for han mener jeg fortsatt er samme jenta som i fortiden. Men det er jeg jo ikke i det hele tatt, pg vi er sammen hver dag. Anonymkode: 4ad53...3ae
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette er ikke kjæresten du ender opp med senere. Du kommer ikke til å ha barn eller hus med han ved mindre du lar dette skje. Men siden du har skrevet her på KG så antar jeg at du allerede vet at dette ikke er mulig i lengden. Om du ikke er klar for å dumpe han nå så er du garantert klar om noen mnd. - Du kommer til å bli så lei og deprimert av det her at du faktisk må. Gå snart. Når du står der som 25+ åring og ser tilbake på en tid som skulle være morsomt med venner, russetid og gode historier å fortelle senere, så innser du at du kastet bort tiden på en fyr du ikke lenger er i kontakt med. Det er 13 år siden jeg kastet bort 2 år av livet mitt og russetiden til et sånt menneske, er en frarøvelse av en fin tid som ung. Anonymkode: 2dfb3...5d7 Ja, han skal jo være russ selv, og vi hadde vært russ samtidig begge to da begge er ferdig på VGs i 2024. Jeg har fortalt mange ganger at jeg gruer meg til skolen igjen, da jeg ikke har vert med noen venner i løpet av sommeren, og no skal de to VGs skolene som er her, slås sammen til en. Som betyr at vi begynner på samme skole nå i august. Foreldre osv spør om vi gleder oss, jeg pleier egentlig ikke å si noe, og han sier jo at han gleder seg til å se venner igjen osv. Og jeg har prøvd å si til han at jeg gruer meg, og at eg hadde det skikkelig dårlig det siste halvåret før sommerferien nå, pga sann som det var. Eg skulka til og med ett fag for der visste han at det var en jeg hadde vert med før. Men om jeg sier at jeg har det vansklig, og gruer meg osv, så blir han enten irritert, eller begynner å si sann «ja, jeg skjønner jeg har ødlagt livet ditt, og nå prøver du bare å få meg til å få dårlig samvittighet» Anonymkode: 4ad53...3ae
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Skrevet 3. august 2023 Sparkling_Pink skrev (39 minutter siden): Det du beskriver er voldelig kontroll fra kjæresten din sin side. Det er ikke greit på noen måte. Du bør kontakte og være med folk igjen, venner, bekjente og være fri til å gå ut som du selv har lyst til, gå i de klærne du selv har lyst til, sitte i kantina og legge en realistisk plan for å avslutte forholdet. Tenk litt gjennom langtidskonsekvensene av å bli værende. Du kan om du er uheldig oppleve at han ikke ønsker å gi slipp på deg. Ikke forvent at det er mulig å ha kontakt etter bruddet. Blokker han i sosiale medier, nummeret, mail og overse han om han lager noe som helst trøbbel etter bruddet. Det er det. Vi bor på en liten plass, alle kjenner alle og alle vet hvem alle er… Anonymkode: 4ad53...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå