Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min eks har hatt ett rettsmøte i forbindelse med samvær for våre barn. Eksen lyver og finner på ting som ikke henger på greip. Jeg tar han for dette og samler på absolutt all kommunikasjon som jeg krever på meldinger.

Advokaten til eksen forsvarer så god han kan. Jeg har 2 saksmapper stappfulle av bevis for at eksen lyver.

Det skjer ingenting da jeg avslører disse løgnene. Hvorfor gis det ingen straff for å lyve i retten? Evt hva kan straffen bli?

Anonymkode: 3ffec...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familieretten er forpliktet til å holde konfliktnivået nede. 

Folk som står i retten, tiltalt for kriminelle handlinger lyver så godt de kan og det er selvsagt ikke forbudt. Vitner, derimot, kan ikke lyve og vil risikere bot (sannsynligvis).

AnonymBruker
Skrevet

Fokuset er hele tiden ‘se framover, det som har skjedd er historie’. Det er min opplevelse av retten. 

Men du får fortsette å samle på dette, ta det opp med sakkyndig når sakkyndig tar opp bf som tema. Evt får advokaten din korrigere han. 

Anonymkode: 5c3a0...cca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fokuset er hele tiden ‘se framover, det som har skjedd er historie’. Det er min opplevelse av retten. 

Men du får fortsette å samle på dette, ta det opp med sakkyndig når sakkyndig tar opp bf som tema. Evt får advokaten din korrigere han. 

Anonymkode: 5c3a0...cca

Øverste avsnitt har jeg merket godt i retten. Eksen er en dårlig forelder, men sammen med sakkyndig så vet han ikke hva godt han skal gjøre for barna (tvillinger). Sakkyndig roser han opp i skyene og jeg legger frem bevis på bevis om det motsatte. Da beklager han at det har vært litt dårlig samarbeid og skal skjerpe seg. Den lovnaden gjelder til han er ute av tingretten.

Jeg trudde alle som snakket usant i retten fikk en reaksjon på det, men tydeligvis ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Øverste avsnitt har jeg merket godt i retten. Eksen er en dårlig forelder, men sammen med sakkyndig så vet han ikke hva godt han skal gjøre for barna (tvillinger). Sakkyndig roser han opp i skyene og jeg legger frem bevis på bevis om det motsatte. Da beklager han at det har vært litt dårlig samarbeid og skal skjerpe seg. Den lovnaden gjelder til han er ute av tingretten.

Jeg trudde alle som snakket usant i retten fikk en reaksjon på det, men tydeligvis ikke.

Bare hvis man er vitne, for eksempel i en straffesak. Ikke i en sak om barnefordeling. Som andre har sagt over, tiltalte lyver hele tiden i retten .

Anonymkode: 4910e...4bb

Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Det er vitner som ikke har lov å lyve i retten. De kan bli straffet for det 

Så om eksen din faktisk lyver så er ikke det noe han får straff for, med mindre han er ett vitne og det er han jo ikke. 

Sånn er det og vil alltid være. Folk lyver for å redde seg selv og for å prøve å vinne i retten. 

Endret av Elooon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...