AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Jeg bor i Sandviken/Rothaugen i Bergen og har cruiseskipene liggende like nedenfor/200 m i luftlinje. Skipene har høytaler ombord som har et ekstremt høyt volumnivå, der de gir informasjon til passasjerene til alle døgnets tider. Når skipet ankommer eller går, tuter det så høyt at huset vårt rister omtrent. Dette er lydforurensing på høyt nivå, og forstår ikke at de får lov. I tillegg forurenser skipene enormt når de ligger til kai, men det er en annen diskusjon. Er møkklei turister som går i saueflokk, tisser i buskene, tafser og plukker på alt de ser på sin vei som feks blomster, hagefigurer, postkasser osv Anonymkode: b5f92...e88 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i Sandviken/Rothaugen i Bergen og har cruiseskipene liggende like nedenfor/200 m i luftlinje. Skipene har høytaler ombord som har et ekstremt høyt volumnivå, der de gir informasjon til passasjerene til alle døgnets tider. Når skipet ankommer eller går, tuter det så høyt at huset vårt rister omtrent. Dette er lydforurensing på høyt nivå, og forstår ikke at de får lov. I tillegg forurenser skipene enormt når de ligger til kai, men det er en annen diskusjon. Er møkklei turister som går i saueflokk, tisser i buskene, tafser og plukker på alt de ser på sin vei som feks blomster, hagefigurer, postkasser osv Anonymkode: b5f92...e88 100 m fra oss ligger det nærmeste skipet. Ts Anonymkode: b5f92...e88
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Jeg bor i Å ytterst på Lofoten. Her er det så overload med turister som bæsjer i buskene, fyller opp søppeldunkene våre på en dag, telter i hagen og parkerer akkurat hvor de vil. Anonymkode: 7b4ec...043 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Takke meg til å bo i innlandet, i skogen. Å bo med sånn bråk hele tiden hadde nok fått meg til å klikke til slutt. Anonymkode: 6a4ee...aca 2 1
Leo Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takke meg til å bo i innlandet, i skogen. Å bo med sånn bråk hele tiden hadde nok fått meg til å klikke til slutt. Anonymkode: 6a4ee...aca Ja, takke meg til litt mindre spektakulær natur og mye mer ro og fred. De turistene vi ser her er stort sett på villspor fordi de har programmert GPS'en til å unngå bomveier. Noe som ganske fort går opp for dem at kun er en teoretisk mulighet veistandarden tatt i betraktning...
Kjetil E Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i Sandviken/Rothaugen i Bergen og har cruiseskipene liggende like nedenfor/200 m i luftlinje. Skipene har høytaler ombord som har et ekstremt høyt volumnivå, der de gir informasjon til passasjerene til alle døgnets tider. Når skipet ankommer eller går, tuter det så høyt at huset vårt rister omtrent. Dette er lydforurensing på høyt nivå, og forstår ikke at de får lov. I tillegg forurenser skipene enormt når de ligger til kai, men det er en annen diskusjon. Er møkklei turister som går i saueflokk, tisser i buskene, tafser og plukker på alt de ser på sin vei som feks blomster, hagefigurer, postkasser osv Anonymkode: b5f92...e88 Skipsfløyta har faktisk en misjon, som gir advarsel til andre skip o.l. Og det er forskjellige anntall støt man gir ut ifra hva skipet skal gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 Kjetil E skrev (12 minutter siden): Skipsfløyta har faktisk en misjon, som gir advarsel til andre skip o.l. Og det er forskjellige anntall støt man gir ut ifra hva skipet skal gjøre. Skjønner det, men dette er når skipet kommer og tar fra kai igjen, og det er ekstremt høyt. Høytaler volumet til passasjerene kunne de skrudd ned noen hakk. Det ljomer flere hundre meter utover byen. Ts Anonymkode: b5f92...e88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå