Gå til innhold

Nissan Leaf kampanje - trenger tips og råd angående bilkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg er rett rundt hjørnet av å få førerkortet. Hadde i utgangspunktet sett for meg å kjøpe en bruktbil mellom 100-150k. Har ikke sett mye på elbil i utgangspunktet, før kjørelærer anbefalte meg det både mtp det økonomiske ved selve kjøringen, men også vedlikehold av bilen.   Nå har jeg oppdaget at de kjører kampanje på nissan leaf til ca 200k. Så da er jeg veldig i tvil. Vil det lønne seg å kjøpe en helt ny bil med avtaler og "goder" inkludert til den prisen? Kanskje er det også mulig å prute ned prisen ytterligere? Noen som sitter med noen gode tips?Jeg ser ikke for meg å kjøre fryktelig lange strekninger. Kanskje en langtur nå og da, men da er det jo mulighet for å lade på veien. Har pengene til bilen, men ikke verdens gunstigste lønn, så det hadde vært fint med en bil som holdt en del år, eller som kan byttes etter noen år og ikke har tapt seg voldsomt. Er dette et godt kjøp kontra en bruktbil med bensin eller el til lavere pris?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvordan du betaler den. Har du cash går det greit, men må du ta opp lån er det muligens værre. Men det får du bedre svar på hos de som låner ut.

Skrevet

Den Leaf kampanjen virker som et utrolig godt kjøp, om man klarer seg med den begrensningen rekkevidden er. Mye heller ny bil med 5 års garanti og service avtale til 200k en en 4-5 år gammel bensinbil til samme pris, om man ikke er i stand til å nyte uforutsette verkstedutgifter. 

• Liker 3
Skrevet

Nissan Leaf har et ladesystem chademo(?) som skal fases ut av ladestasjonene i Norge. Verdien på bilen vil stupe fordi ingen orker å ha en bil man kanskje ikke kan hurtiglade langs veien om få år. 

Bla jeg fortalt da jeg kjøpte bil i fjor.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn i gruppen «Nissan Leaf - Norsk eiergruppe» og spør om alt du lurer på. 

Jeg har selv Nissan Leaf, og jeg er superfornøyd. Aldri vært noe problem med den, og jeg betaler ekstremt lite for å ha den. 

Anonymkode: 9ff19...e79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du betaler cash så lønner det seg med nybil i ditt tilfelle. Har du serviceavtale og gunstige priser vil bilbudsjettet ditt være ekstremt lavt de nærmeste årene. Er du lur bruker du service-tiden på å sette av et fast beløp i måneden i vedlikehold slik at du har en allright bil-buffer til fremtiden. 

Anonymkode: 0d1a3...351

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merk at Visia til 200kkr er en skikkelig enkel bil. Ingen varme i seter eller ratt. Men...denne bilen er noe av det mest pålitelige og kanskje den rimeligste nybilen når man tar hensyn til alle kostnader som du kan få. Det er et godt kjøp. Det at CHAdeMO etter hvert skal fases ut trenger du ikke å bry deg om. Leafen har vært en bestselger i over et tiår, hvilken ladeoperatør stenger for dette i overskuelig fremtid?

Anonymkode: 002fd...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk også på at de har chadeno. Mye vanskeligere å finne ladere med det.

Anonymkode: af11d...748

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke siste leafen type 2 ?

har chademo kabel hjemme og en 14 mod leaf kjøpte overgang fra chademo-t2 ved kjøp av ny elbil

Anonymkode: 7429d...b49

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Merk at Visia til 200kkr er en skikkelig enkel bil. Ingen varme i seter eller ratt. Men...denne bilen er noe av det mest pålitelige og kanskje den rimeligste nybilen når man tar hensyn til alle kostnader som du kan få. Det er et godt kjøp. Det at CHAdeMO etter hvert skal fases ut trenger du ikke å bry deg om. Leafen har vært en bestselger i over et tiår, hvilken ladeoperatør stenger for dette i overskuelig fremtid?

Den har både oppvarmet ratt og seter, det den mangler er ryggekamera og parkeringssensor (og sikkert noe mer). 

Skrevet
Tiuren skrev (7 timer siden):

Den har både oppvarmet ratt og seter, det den mangler er ryggekamera og parkeringssensor (og sikkert noe mer). 

Hæ? Er det sant. Nå fikk jeg plutselig lyst på den jeg også. Trodde man måtte ha Tekna før det blir oppvarma seter og ratt. Helt avgjørende for oss. Jeg sjekket utstyrstabellen da tilbudet kom og fant det ikke i Visia.

Skrevet

P.S.: Ryggekamera og p-sensor er jo bare tull uansett. :P Har det i de tre andre bilene våre; praktisk, men unødvendig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hæ? Er det sant. Nå fikk jeg plutselig lyst på den jeg også. Trodde man måtte ha Tekna før det blir oppvarma seter og ratt. Helt avgjørende for oss. Jeg sjekket utstyrstabellen da tilbudet kom og fant det ikke i Visia.

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/bilbygger.html#configure/BALl/A/version

• Nyttig 1
Skrevet

Wow. Jeg er en idiot. Vi kjøper en Leaf til. Dette tilbudet er da uslåelig. 

• Liker 1
Skrevet
Blåttvann skrev (På 6.8.2023 den 0.38):

Nissan Leaf har et ladesystem chademo(?) som skal fases ut av ladestasjonene i Norge. Verdien på bilen vil stupe fordi ingen orker å ha en bil man kanskje ikke kan hurtiglade langs veien om få år. 

Bla jeg fortalt da jeg kjøpte bil i fjor.

Det er nok mest et problem for den dyre utgaven av Leaf, 62kWh Tekna. Billig 40kWh utgave vil nok ha lavt verditap, det er mange som trenger en slik type bil til pendling og aldri vil behøve å hurtiglade den. For 200k virker det som et svært godt kjøp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 17.22):

Har ikke siste leafen type 2 ?

har chademo kabel hjemme og en 14 mod leaf kjøpte overgang fra chademo-t2 ved kjøp av ny elbil

Du blander sammen type 1 og CHAdeMO. CHAdeMO er til hurtiglading, ingen har det hjemme. Gamle Leaf hadde type 1 inntak for saktelading, den nye har type 2. Det spiller liten rolle, det er bare en forskjellig kabel (type 2-type 2 for ny Leaf og type 2-type 1 for gammel). 

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Wow. Jeg er en idiot. Vi kjøper en Leaf til. Dette tilbudet er da uslåelig. 

Yess om jeg kunne ha kjøpt biler på denne måten altså.

Men uten lademulighet hjemme er nok en leaf det siste jeg kan velge 😕

Schmuhu

Skrevet (endret)

Husk at kampanjen inkluderer Nissan Leaf Visia som er en den laveste utstyrt innstegsmodell som blant annet ikke tilbyr:

- Vinterhjul og metallic lakk kommer i tillegg

- Ingen 8-tommer skjerm eller Apple CarPlay/Andriod Auto

- Ingen varmepumpe

- Ikke mørkesidevinduer bakdørene og bakrute

- Færre høyttalere og manuelt håndbrekk

- Ombordlader på kun 3,6 k 

Endret av bundaberg
Skrevet (endret)

.

Endret av bundaberg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...