AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Byttet lege for et års tid siden. Valgte denne legen da jeg hadde hørt så mye bra om han. Både jeg og barnet mitt bruker denne legen, men jeg er virkelig ikke fornøyd med han. Jeg var hos legen med barnet mitt for et par måneder siden. Barnet er 12 år og stod opp hver natt fordi hn måtte tisse. Jeg ønsket å finne ut årsaken til dette for det var ingen opplagt årsak. Legen hadde ikke noen svar, googlet og skrev ut simple artikler fra helsenorge (som jeg sa jeg allerede hadde lest) også tok de noen blodprøver. Hørte ikke noe så ringte og spurte. Fikk beskjed om at alt var fint på prøvene så det var ikke noe å gjøre. Nå tok jeg blodprøver igår (for andre årsaker såklart). Fikk telefon fra helsesekretæren idag om at prøvene viste forhøyede verdier og legen ville at jeg skulle ta nye blodprøver om 2-3 måneder for kontroll. Jeg spurte hva den blodprøven var, men det kunne hun ikke svare på. Jeg spurte hva jeg kunne gjøre for å redusere verdiene, men det kunne hun ikke svare på annet enn at legen ville jeg skulle ta ny blodprøve om 2-3 mnd. Fikk ikke prate med legen. Googlet prøvenavnet når jeg kom hjem. Jeg vet man ikke skal gjøre det, men forhøyede verdier på denne prøven forklarer jo alle problemene jeg har/ har hatt. Er dette å forvente av en fastlege eller er det på tide å se etter ny? Jeg forstår ikke at denne legen har kun gode tilbakemeldinger utfra mine erfaringer Anonymkode: 7b001...a98
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Høres helt vanlig ut, og bra legen følger med. Hn vil nok ikke du skal gjøre noe spesielt nå, bare sjekke om ei tid hvordan det utvikler seg og om det trengs tiltak. Anonymkode: d4820...514 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Hørres jo ikke helt normalt ut med tanke på at du ikke fikk vite hvilken prøve som viste forhøyet verdier.. Anonymkode: 618e5...9e6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Enig i at det høres normalt ut. Om legen mente du skulle gjøre noe for å få med verdiene hadde du fått beskjed om det. Det er vanlig å ta ny prøve etter en viss tid for å se om de høye verdiene var midlertidige eller om det er noe som må gjøres noe med. Er de fortsatt høye etter neste test regner jeg med du får time for å diskutere det eller en medisin du lå ta. Anonymkode: 109cb...6db 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Jeg hadde synes det var for sløvt, kunne skrevet et notat til deg i helsenorge for å forklare/eventuelt ringt eller satt deg opp på time. Anonymkode: 99dbf...dd7 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 Barnet ditt tisser vel på natten fordi det blir en vane veldig raskt, holder med å stå opp en natt for å tisse så våkner jeg natten etter og. Rart å ikke gidde å informere deg om den prøven selv om det garantert er noe helt ufarlig. Ikke alt man trenger å vite om egen kropp, men man burde få svar når man ønsker det. Anonymkode: a49f4...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå