jabx Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Fordi de er nazisvin som sutrer bare noen er uenige med dem. 4 1
Melkebarten Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 7 hours ago, Rødstrupa said: På hvilket grunnlag mener de det? Fysjameg!! Dette bunner jo ut i at vi ikke støtter deres ''Spesielle militær operasjon'' som har som formål og renske Ukraina for *Kollaboratører femtekolumnister samt nazisvin, som vil si hele regjeringen* Setningen over var sarkastisk ment. Det beste for Russland, og det verste for oss, hadde jo vært og lagt oss langflate etter de, heldigvis så er vi relativt oppegående i dette landet at vi evner og se lenger en propagandaen som Kreml prøver og spre. 8
Iso1 Skrevet 4. august 2023 #4 Skrevet 4. august 2023 Er vel fordi Norge ikke støtter dem i krigen eller noe da..
Gjest Ute1985 Skrevet 4. august 2023 #5 Skrevet 4. august 2023 Rødstrupa skrev (22 timer siden): På hvilket grunnlag mener de det? Å, det er mange som angriper Norge fordi vi ikke starter kriger, og sånt, fredselskende folk, de er litt desperate, og prøver seg, er nok desverre litt sånn at folk som Putin starter kriger fordi de er litt primitive, jeg vil ikke si gener da, men vi holder jo fred stort sett, det er konstant krig i verden og ingenting forandrer seg
LukeDanes Skrevet 4. august 2023 #6 Skrevet 4. august 2023 Ute1985 skrev (1 time siden): Å, det er mange som angriper Norge fordi vi ikke starter kriger, og sånt, fredselskende folk, de er litt desperate, og prøver seg, er nok desverre litt sånn at folk som Putin starter kriger fordi de er litt primitive, jeg vil ikke si gener da, men vi holder jo fred stort sett, det er konstant krig i verden og ingenting forandrer seg Veeel. Norge er blant de 20 øverste landene når det kommer til våpeneksport og dro inn 8 milliarder i 2021. Så fredselskende, uhm.. Vi starter ikke krig, nei, men vi bidrar kanskje unødvendig mye til at det kan kriges. Når det kommer til Russland så har vi også håvet inn profitt som følge av økt pris på olje og gass hvor vi også har brukt av denne profitten til å støtte Ukraina, og det faller naturligvis Kreml tungt for brystet.
Drizzt Skrevet 4. august 2023 #7 Skrevet 4. august 2023 Rødstrupa skrev (På 3.8.2023 den 14.37): På hvilket grunnlag mener de det? Fordi Norge ikke støtter krigen deres mot Ukraina.
jabx Skrevet 5. august 2023 #8 Skrevet 5. august 2023 LukeDanes skrev (På 4.8.2023 den 14.17): Veeel. Norge er blant de 20 øverste landene når det kommer til våpeneksport og dro inn 8 milliarder i 2021. Så fredselskende, uhm.. Vi starter ikke krig, nei, men vi bidrar kanskje unødvendig mye til at det kan kriges. Fredselskende ja. Det er null motsetning mellom å være en stor produsent/eksportør av våpen, og å elske fred. Tror du Russland hadde våget å invadere Ukraina hvis Ukraina hadde hatt den mektigste hæren i verden? Selvsagt ikke. Den største garantisten for fred er å ha store nok våpen til å sørge for at det ikke frister for noen å invadere. 2 1
LukeDanes Skrevet 5. august 2023 #9 Skrevet 5. august 2023 jabx skrev (24 minutter siden): Fredselskende ja. Det er null motsetning mellom å være en stor produsent/eksportør av våpen, og å elske fred. Tror du Russland hadde våget å invadere Ukraina hvis Ukraina hadde hatt den mektigste hæren i verden? Selvsagt ikke. Den største garantisten for fred er å ha store nok våpen til å sørge for at det ikke frister for noen å invadere. Uhm. I utopien hvor krig er unntak mer enn normalen så ville det ikke være stort å tjene på å produsere og eksportere våpen. Den største garantisten. Det er en fallitterklæring og historisk sett ikke videre faktuell. Og hvordan fungerte det bl.a. for USA for 22 år siden? Om David føler han ikke har noe å tape så tar han til slutt opp kampen mot Goliat.
Kokeplate Skrevet 6. august 2023 #10 Skrevet 6. august 2023 LukeDanes skrev (15 timer siden): Uhm. I utopien hvor krig er unntak mer enn normalen så ville det ikke være stort å tjene på å produsere og eksportere våpen. Den største garantisten. Det er en fallitterklæring og historisk sett ikke videre faktuell. Og hvordan fungerte det bl.a. for USA for 22 år siden? Om David føler han ikke har noe å tape så tar han til slutt opp kampen mot Goliat. Ingen gikk til krig mot USA for 22 år siden, så det fungerte ganske godt også da.
Elaine Marley Skrevet 6. august 2023 #11 Skrevet 6. august 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Akhenaton Skrevet 6. august 2023 #12 Skrevet 6. august 2023 Minner meg om da vi gikk på barneskolen. "Jeg hater Synnøve! Hun er så teit! Hvis du fortsetter å være venner med henne så er ikke vi venner lenger heller!" 1 1
tvertimot Skrevet 6. august 2023 #13 Skrevet 6. august 2023 LukeDanes skrev (På 4.8.2023 den 14.17): Veeel. Norge er blant de 20 øverste landene når det kommer til våpeneksport og dro inn 8 milliarder i 2021. Så fredselskende, uhm.. Vi starter ikke krig, nei, men vi bidrar kanskje unødvendig mye til at det kan kriges. Når det kommer til Russland så har vi også håvet inn profitt som følge av økt pris på olje og gass hvor vi også har brukt av denne profitten til å støtte Ukraina, og det faller naturligvis Kreml tungt for brystet. Klart vi må ha eksport, det er såpass mye penger i våpenindustrien at vi skal være glade for at vi har en grei inntektskilde der.
GrønnNellik68 Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 jabx skrev (På 3.8.2023 den 14.38): Fordi de er nazisvin som sutrer bare noen er uenige med dem. Så vidt jeg vet så hjalp de vel oss under andre verdenskrig da. Alt som har navnet Russland i seg nå til dags er jo boikotta. Norge vil ikke ha noe godt forhold til ett land som går til krig i ett annet land så da må vi tåle såpass syns jeg. I tillegg tilhører vi Nato som for Russland er truende. Og når nato skal anlegge flere baser her til lands så blir vi enda mer uvennlig land. Deal with it.
Elaine Marley Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med. Elaine Marley, mod.
Gjest Tycho Urke Skrevet 7. august 2023 #16 Skrevet 7. august 2023 GrønnNellik68 skrev (4 timer siden): Så vidt jeg vet så hjalp de vel oss under andre verdenskrig da. Alt som har navnet Russland i seg nå til dags er jo boikotta. Norge vil ikke ha noe godt forhold til ett land som går til krig i ett annet land så da må vi tåle såpass syns jeg. I tillegg tilhører vi Nato som for Russland er truende. Og når nato skal anlegge flere baser her til lands så blir vi enda mer uvennlig land. Deal with it. Det kommer jo helt an på hvilket land som går til krig, og hvem man går til krig mot.
Gjest Tycho Urke Skrevet 7. august 2023 #17 Skrevet 7. august 2023 Det er synd at en invasjon av Russland vil sannsynligvis føre til atomkrig. Hadde det ikke vært for faren for atomkrig, hadde jeg støtte en USA/NATO invasjon av Russland.
jabx Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 (endret) LukeDanes skrev (På 5.8.2023 den 18.51): Uhm. I utopien hvor krig er unntak mer enn normalen så ville det ikke være stort å tjene på å produsere og eksportere våpen. Jo, det ville det fordi det fortsatt ville vært behov for å hindre krig ved å vise at man kan forsvare seg. Sitat Den største garantisten. Det er en fallitterklæring og historisk sett ikke videre faktuell. Og hvordan fungerte det bl.a. for USA for 22 år siden? Om David føler han ikke har noe å tape så tar han til slutt opp kampen mot Goliat. Hvem invaderte USA for 22 år siden? Endret 13. august 2023 av jabx
jabx Skrevet 13. august 2023 #19 Skrevet 13. august 2023 GrønnNellik68 skrev (På 7.8.2023 den 6.37): Så vidt jeg vet så hjalp de vel oss under andre verdenskrig da. Alt som har navnet Russland i seg nå til dags er jo boikotta. Norge vil ikke ha noe godt forhold til ett land som går til krig i ett annet land så da må vi tåle såpass syns jeg. Sovjetunionen inngikk en alianse med Tyskland før utbruddet av andre verdenskrig. De delte opp Europa mellom seg slik at de ikke skulle tråkke hverandre på tærne. Denne pakten muliggjorde Hitlers krig da han fikk ryggen fri. Det var først da Tyskland bestemte seg for å angripe Sovjetunionen at sovjeterne ble en "alliert". Og Kreml sendte gjerne ukrainere og andre til fronten, ikke sine egne. Husk at Russland ikke er det samme som Sovjetunionen. Også den gang sendte russerne aller helst andre for å dø for seg. Det var en ekstremt stor andel drepte ukrainere blant de som døde i kampene mot nazi-Tyskland, men Russland elsker å ta på seg æren for det hele. Så her virker det som du har falt for russisk propaganda igjen. Sitat I tillegg tilhører vi Nato som for Russland er truende. Og når nato skal anlegge flere baser her til lands så blir vi enda mer uvennlig land. Deal with it. Dette er enda mer russisk propaganda. Hvor i all verden har du alt dette fra? NATO er ikke truende for Russland. Ingen kommer til å invadere Russland. Deal with it? Jeg driter da i om dritt-nazi-staten Russland erklærer Norge som uvennlig. Det vil si, det gleder meg faktisk. Vi bør kutte alle bånd til Russland og la dem råtne i isolasjon. 1
jabx Skrevet 13. august 2023 #20 Skrevet 13. august 2023 Tycho Urke skrev (På 7.8.2023 den 11.37): Det er synd at en invasjon av Russland vil sannsynligvis føre til atomkrig. Hadde det ikke vært for faren for atomkrig, hadde jeg støtte en USA/NATO invasjon av Russland. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå