AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Skrevet 3. august 2023 Hei, Jeg kan ikke møte med psykologen pga. fadderuka. Men, jeg har skrevet mange ting på papir og skal levere i resepsjonen. Hvis jeg møter ikke opp på time og leverer kun dokumentasjon (de kan ta tid å lese) betaler jeg for konsultasjonstime eller frikortet dekker det? Anonymkode: 88c2f...68f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Skrevet 3. august 2023 Tipper, eller håper ihvertfall at det er du som betale når du dropper timen. Er det så vanskelig å avbestille timen? Anonymkode: 39550...b07 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Skrevet 3. august 2023 Nei, du får regning på det. Hvis du vet at du ikke kan møte opp på forhånd så avlyser du timen i god tid. Anonymkode: 36679...9c1 11
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Skrevet 3. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Tipper, eller håper ihvertfall at det er du som betale når du dropper timen. Er det så vanskelig å avbestille timen? Anonymkode: 39550...b07 Ikke svar før du skjønner ikke hva har jeg skrevet. Anonymkode: 88c2f...68f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Skrevet 3. august 2023 Nei, frikortet dekker selvfølgelig ikke(!) en time du ikke møter opp til! Og fadderuken har jo fremdeles ikke begynt, så du rekker fint å avlyse timen! Anonymkode: 829a9...539 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #6 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke svar før du skjønner ikke hva har jeg skrevet. Anonymkode: 88c2f...68f Det er jammen ikke lett å forstå. Anonymkode: 7da70...232 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke svar før du skjønner ikke hva har jeg skrevet. Anonymkode: 88c2f...68f Hæ? hvis du ikke mente at du skulle droppe timen, og levere fra deg noe du hadde skrevet så tror jeg kanskje du må formulere deg litt bedre. Anonymkode: 39550...b07 1 1
Daria Skrevet 3. august 2023 #8 Skrevet 3. august 2023 Du mener at psykologen skal bruke timen på å lese det du leverer inn? Det vil jeg tror at du bør avklare på forhånd, i så fall. 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Som en hovedregel må du betale dersom du ikke møter opp, ja. Selv når du har frikort. Vil du psykologen din skal bruke timen på å lese domunentasjonen din og godta å registrere dette som oppmøte, er dette noe du bør ha avklart på forhånd. Anonymkode: 1f8c5...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Ja! Møter du ikke opp må du betale, hjelper ikke å gi ifra deg noe dokumenter i skranka, hvis der var det du ville frem til. Du får ringe og forklare deg, i god tid før timen. Dager. Anonymkode: 72956...536 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #11 Skrevet 3. august 2023 Ja du må avlyse eller betale egenandel utenom frikortet. Er det i sykehus er det dessuten blitt kjenpestrengt med 3x konsultasjonstakst, nærmer seg 1000 kr. Så bare avlys med en gang. Anonymkode: 7dcf9...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #12 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei, Jeg kan ikke møte med psykologen pga. fadderuka. Men, jeg har skrevet mange ting på papir og skal levere i resepsjonen. Hvis jeg møter ikke opp på time og leverer kun dokumentasjon (de kan ta tid å lese) betaler jeg for konsultasjonstime eller frikortet dekker det? Anonymkode: 88c2f...68f Selvsagt ikke. Og fadderuke er heller ikke en grunn til å ikke møte opp. Anonymkode: 9bce0...299 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #13 Skrevet 3. august 2023 Du må avlyse. Psykologen kan ikke registrere timen og få betalt fra Helfo når du ikke møter. Det ville vært svindel. Eventuelt betale for ikke-møtt Anonymkode: 9bae2...7b8 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #14 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt ikke. Og fadderuke er heller ikke en grunn til å ikke møte opp. Anonymkode: 9bce0...299 Hvis man sier ifra i god tid er alle grunner gode nok til å avlyse. Da kan noen andre overta timen. Hvis man bare lar det skure og gå, og ikke gidder å si ifra at man ikke kan møte, er ingen grunner gode nok. TS: si ifra uansett, snarest. Enten avlyse timen helt (eller utsette til en annen gang), eller ta kontakt og spørre om det holder å levere papirene og om du kan få det godkjent som oppmøte. Ikke bare lever fra deg papirene og forvent at alt ordner seg og du slipper å betale. Anonymkode: 2fc12...0eb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #15 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei, Jeg kan ikke møte med psykologen pga. fadderuka. Men, jeg har skrevet mange ting på papir og skal levere i resepsjonen. Hvis jeg møter ikke opp på time og leverer kun dokumentasjon (de kan ta tid å lese) betaler jeg for konsultasjonstime eller frikortet dekker det? Anonymkode: 88c2f...68f Kanskje ta timen på teams? Ellers må du flytte timen. Anonymkode: e1f42...cf7 1
Rotemor Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 Hvorfor avbestiller du ikke timen istedenfor alt det tullet? Nei, frikortet dekker det ikke. Ps: Det kan lønne seg å løse problemer istedenfor å skape fler. 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 Du skriver ikke lett forståelig, ts, men slik jeg forstår deg... Så har du en avtalt time til en psykolog som du ikke vil eller kan ta, og den timen er frem i tid, når studiene begynner? Du tenker at du skal levere inn en del dokumentasjon/annet du har skrevet, som angår behandlingen, og at psykologen så kan bruke timen du egentlig har satt opp til å lese dette, siden det tar tid å lese gjennom? Selv tenker jeg at fadderuken er en uke, mens psykologtimen er en time, og at det skal være svært spesielle arrangement i fadderuka før du bør avlyste psykologtimen. Men det kan det jo hende det blir... Uansett, en slik ordning som du tenker deg, den må du avtale på forhånd med psykologen din. Gjør du ikke det får du "ikke møtt til avtalt time", og da må du normalt betale det hele timen koster, selv om du har frikort. Hvor mye du da må betale kommer litt an på hvor psykologen jobber og hvilken behandling du går i, det kan være alt fra 375 til 1500. Det som er bra, det er at du har tenkt gjennom dette på forhånd og i god tid! Det gir deg også muligheten til å kontakte psykologen for å gjøre en avtale, enten det blir det mest trolige, at timen utsettes, eller at psykologen kan bruke din time til å lese gjennom alt du har skrevet og dokumentert. Jeg tviler på at du får psykologen til å gjøre det siste, fordi psykologen er pliktig til å dokumentere timene for å få riktige satser for den jobben som gjøres. Da kan ikke psykologen dokumentere at du kom til timen, når du faktisk ikke gjorde det. Jeg vet ikke om det er andre satser som da gjelder for lesing av dokumentasjon o.l. Men det er store sjanser for at psykologen vil og må ta inn en annen pasient til den timen du ikke vil/kan møte til. Kontakt psykologen/kontoret, og forklar deg. Papirene du har skrevet kan du jo levere likevel, og er du heldig rekker psykologen kanskje å se på dem før du kommer til timen etter fadderuken. Hvis ikke går dere gjennom dem i den timen sammen. Ikke vent, kontakt psykologen i dag eller i morgen! Anonymkode: ee758...28d 1
Cottontail Skrevet 3. august 2023 #18 Skrevet 3. august 2023 Du må i så fall snakke med legen først, om hen har anledning til å registrere dette som en konsultasjon selv om du ikke er der, for å bruke tiden til å lese /besvare det du har skrevet. Legen må kunne registrere det lovlig som en konsultasjon for at legen /kontoret/avdelingen skal få betalt for denne timen. Hvis systemet ikke tillater at legen registrerer dette som en konsultasjon, må de ta betalt fra deg for å ikke møte opp, fordi de da ikke får betalt fra det offentlige /frikortet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #19 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg kan ikke møte med psykologen pga. fadderuka. Men, jeg har skrevet mange ting på papir og skal levere i resepsjonen. Hvis jeg møter ikke opp på time og leverer kun dokumentasjon (de kan ta tid å lese) betaler jeg for konsultasjonstime eller frikortet dekker det? Anonymkode: 88c2f...68f AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ikke svar før du skjønner ikke hva har jeg skrevet. Anonymkode: 88c2f...68f Da får du lære deg å skrive norsk ordentlig, da... Anonymkode: 85c3c...22c 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #20 Skrevet 3. august 2023 Nei, dette dekkes ikke av frikortet. Du må enten møte opp til timen eller avlyse den så snart som mulig. Anonymkode: 43bbf...f1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå